Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dik za info.

J: Napriklad poobednajsia 59 sa v tych pruhoch vyskytuje len zriedka, aj na uvedenej krizovatke casto stoji v normalnom pruhu, pretoze nema v plane stat na dalsej zastavke. Ono je to ale pre neho vyhodnejsie ist do toho vyhradeneho pruhu a tym padom skor opustit krizovatku.
A nevies ako je to s opacnym smerom (do mesta)? Mam pocit, ze tam su normalne svetla, ziadne elektrickove, oprav ma, ak sa mylim. (Ale teraz si trocha sypem popol na hlavu, lebo byvam od tej krizovatky asi 1 km 🙂 - ale pravidelne tadial nechodim.)
Ferro: busy čo idú z mesta a chytia červenú stoja najprv kvôli chodcom, keď chodci dostanu červenú tak volno majú autá ktoré idú od daňového úradu a odbočujú na smer Rusovce a súčastne dostane bus volno na pohyb na zástavku avšak musí byť vo vyhradenom pruhu pre busy. až potom keď dostanú červenú od daňového dostanú tie autá z mesta voľno. Ale ešte ma napadlo prečo nejazdia vodiči vtých vyhradených pásoch. Nie všetci ale niektorý áno je to dosť blbosť. Veď je to výhodné pre obe strany aj pre individuálnu aj pre MHD.
KLF: no ja a M. Milata pripravujeme Bratislavský okrášlovací spolok a vrámci neho by mohli byť všeliaké aktivity len jedna podmienka musí ísť o Bratislavu. K tým fotkám z podhradia domov neviem v ktorom archíve by to malo byť a je to info z druhej ruky ale keďže mišov otec robil na magistráte pravdepodobne je to fakt.
Myslím si že klub ktorý by budoval v srdciach bratislavčanov lokalpatriotizmus je pre BA veľmi potrebný.
Ad semafory:

4-ziarovkove semafory pre MHD su jedna vec, jedno je vsak iste, vzdy ked idem MHD tak stojime na semafore. Auta, ktore idu dostatocne rychlo, maju nieco ako "zelenu vlnu", t.j. maju stale zelenu na hlavnych tahoch. MHD ma stale "cervenu vlnu", lebo musi zastavovat na zastavkach a povacsine potom stoji na semaforoch. Typicky priklad je ked trolejbus stoji 20 m pred zastavkou SAV a potom stoji aj 20 m po zastavke SAV ( na dalsom semafore ).

chcelo by to nejake centralne ovladanie semaforov podla polohy vozov MHD na vozokach/tratiach(GPS) ... alebo rovno metro ...
TeBeCe: Na Dubovej to momentalne je na nic, lebo od kedy tie semafory zapli po tej rekonstrukcii cesty ( rozsirovani ), tak zelena pre MHD naskakuje spolu so zelenou pre ostatne prudy a tak na Patronke sa stoji opat.
ferro> tych elektrickovych semaforov pre autobusy je v BA viac (nam.1.maja, dubova) 🙂 myslim, ze je to preto aby autobusy mohli opustit krizovatku ako prve este pred zelenou pre auta...lebo inak ich nikto nepusti 🙂
Vladimir: Mohol by si mi blizsie opisat, akym sposobom CP spracuvas? Lebo aj ja by som rad spravil nieco podobne, no zatial som nenasiel nejaky efektivny system...

Ozaj vsimol som si na novej svetelnej krizovatke na Sevcenkovej ulici, ze okrem normalnych svetiel su tam aj tie "elektrickove", cize 4 ziarovky v tvare pismena T, co ma zo zaciatku celkom prekvapilo, kedze v Petrzalke eliny nie su... Dost ma to zaujima, pravdepodobne pojde o signalizaciu pre autobusy MHD. Mohol by mi niekto k tomuto povedat nieco blizsie?
Mna vsak ako dopravaka velmi mrzi, ze knizny CP MHD v BA nie je v predaji, a tak som si zacal zostavovat vlastny. Zobral som karisblok, listovu napln don a na internete som si nasiel CP. Tie potom spracuvam a tlacim na jednotlive listy, ktore potom zakladam (zatial mam len elektrickove linky). Praca to nie je najjednoduchsia, pretoze mnohe spoje nezacinaju svoju trasu od konecnej zastavky. Nastastie viem, kde su v BA vozovne elektriciek, a tak som sa dovtipil, v ktorej zastavke je najpravdepodobnejsie, ze sa v nej na trasu napajaju vyjazdy z vozovne. Tym sa mi praca znacne ulahcila.
Ale to, co chcem napisat je, ze ma zaraza (ked tak vidim tie elektrickove CP po kope), ze aka nepravidelnost tam vladne. PRECO? Ja som mal doteraz BA zafixovanu ako velke mesto, kde je doprava intervalova, ale to co som nasiel v elektrickovych CP nie je ziaden interval. Jedine, co mozno s istotou povedat je, ze v urcitych obdobiach dna je zachovany urcity pocet spojov za hodinu. Preco vsak tie spoje netvoria interval?
Martin Fundarek:
V Presove momentalne nie je k dispozicii staly knizny CP. Distribucia CP je zabezpecena v pripade vacsich zmien len formou bezplatnej prilohy v periodiku "Kulturny mesacnik". Za cenu tohto perioadika - 12 Sk - cestujuci moze ziskat kompletny CP vsetkych liniek MHD.
V rokoch 1997-2000 vychadzalo reklamne perioadikum "IZOF" (Informacny ZOznam Firiem) - ktore sa predavalo za cenu 27 Sk a okrem zoznamu firiem v PO (nieco na sposob Zlatych stranok) obsahovalo aj cestovne poriadku DPMP, ZSR a SAD. Vyhodou bolo, ze IZOF sa vydaval kazde 3 mesiace, co bola na Slovensku nevidana frekvencia aktualizacie CP MHD.
V Kosiciach sa pravidelne vydava (podla kosickeho vzoru min. 1x vysli aj v Ziline) tzv. Vybrane informacie o doprave v Kosiciach (v Ziline to bolo samozrejme o Ziline 🙂 ), ktore obsahuju cestovne poriadky MHD, zeleznic a primestskej i dialkovej autobusovej dopravy. V Kosiciach je ich vydavanie uz pomaly tradiciou a vydava sa pri zmenach zeleznic a vnutrostatnej autobusovej dopravy. Zial, ako na potvoru DPMK meni linky zvacsa priblizne 1-2 mesiace po tejto zmene, a tak CP MHD rychlo straca platnost.
Samostatne vydava pre MHD cestovne poriadky napr. BBDS v Banskej Bystrici.

Este jedna otazka: v prispevku #12146 pises o ulici "Karvasova ex Starohorska"... Starohorska sa premenovala??? Kedy?

Juro:
Kus pravdy na tom, co pises, bude... Beznemu cestujucemu sa nechce dokupovat si CP liniek a vymienat si ich.
No nezmierim sa s tym, ze v BA knizny CP neexistuje. Riesenim preto najskor bude vydanie riadneho knizneho CP s tym, ze DPB zamedzi zmenam v CP v priebehu platnosti vydaneho CP. A nech mi nikto nehovori, ze sa do neda, lebo sa to da. V Presove sa CP pre MHD meni 2x rocne: 1.7. letny rezim, 1.9. zimny rezim. A tieto dva terminy su az na vzacne vynimky jedinymi terminmi, kedy sa menia CP na linkach. A tento system ma len a len vyhody.
Ad TGV: Prvy prototyp (alebo prva seria?) TGV vraj mala nezavisly pohon - nejaku turbinu s elektrickym prenosom vykonu, dalsie uz boli zavisle s polopantografmi. Ale to mam len znacne nepotvrdene info z nejakej "popularno-naucnej" literatury, co som cital v detstve, takze sa mozem mylit. 🙂
BTW ked sme pri tych zelezniciach, pridam hlasku odpocuvnutu v elektricke pri semaforoch pod Lafranconi: "Blika Ti zlta - ocakavaj 40." (Tusim zlta je 40 a zelena 60, ale nie som zelezniciar...) 😃
M.F.: Myslel si 470 alebo 471. O 475 som nepocul. Ale inak to tiez volame pornograf. 🙂
M.F.: Nie som si isty, ale je tam (oficialny) jednorazovy poplatok 30 000,- Sk na zmenu CP a oznaceni zastavok a dalej je tam rocny poplatok za prenajom, ale jeho vysku nepoznam (zeby 100 000? nie, to by som len tipoval...).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12140> Dôvody môžu byť dva:
1. neochota,
2. neschopnosť.

V Bratislave sa veľa vecí "nedá", hoci inde s nimi nie je problém. Pokiaľ viem, brožované CP MHD vydáva DP Brno (za skutočne ľudové ceny), ROPID v Prahe (za ceny už menej ľudové a najmä v malom náklade), či DP Ostrava. Na Slovensku sa knižné CP pre mestskú dopravu nezvyknú vydávať (o Prešove som nevedel), ale možno si zakúpiť regionálnu infobrožúrku, kde nájdete CP MHD, zjednodušené CP vlakov a prípadne aj odchody medzimestských autobusov - napríklad v Košiciach, Poprade, Liptove (Ružomberok + LM). Samostatný CP pre MHD vydal pred cca 10 rokmi Zvolen, odvtedy som ho nezháňal. Žilinský DP predáva za 2-3 Sk cesťáky jednotlivých liniek. (Netvrdím, že tento výpočet je úplný.)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12141> Na vykazovanie výkonov sa používajú vozokilometre (vzkm = každý vozeň v súprave sa počíta extra) a vlakokilometre (vlkm = počíta sa celá súprava iba raz). Takže ak by sme nahradili na jedenástke kačice súpravami 2xT3 alebo 2xT6, vlakokilometre by sa nezmenili, avšak vozokilometre by vzrástli dvojnásobne. Prevádzkové výkazy sa, pochopiteľne, vypĺňajú pre celú súpravu, preto sa volajú VLAKOPIS (u autobusov to znie nezmyselne, ale asi sa to udomácnilo kvôli jednotnosti).

Mimochodom, prepravné výkony vraj mesto objednáva vo vzkm, čo spôsobuje problémy pri prípadnej snahe operatívne nasadiť súpravy namiesto sólo vozňov...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12131, #12132> Pojem "pantograf" sa na železnici používa aj na slangové označenie elektrických jednotiek (460, 560, v Čechách aj 475 a pod.). (V prípadoch, keď bol jeden z motorových vozňov na koncoch jednotky kvôli poruche nahradený elektrickým rušňom, by sa hodil pojem "polopantograf", ale namiesto toho sa zvyčajne hovorí o "laminátkovom pantografe", či "bobinovom pantografe":-)).
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#12093> Nesúhlasím s Tebou vo dvoch bodoch:

1. Zdrojové údaje by neboli KAŽDÉMU nanič - ja by som sa s nimi celkom pekne (a rád) pohral... jednak ako fanúšik MHD, jednak ako programátor:-). Ale uznávam, že väčšine ľudí by nanič boli.

2. Dve zastávky rovnakého mena, bohužiaľ, nájdeš. Názov Technická univerzita nesie zastávka električky na Radlinského (smer Obchodná) i zastávka autobusov na nám.Slobody (smer Hodžovo nám.) (a okrem nich aj zastávka električiek medzi nimi na Karvašovej, ex Starohorskej, smer hlavná stanica). Možno namietať, že ide o prestupový uzol (medzi prvou a treťou menovanou). Ale hneď vedľa je podobný uzol, Kollárovo nám., kde sú zastávky pomenované rôzne - "Kollárovo nám." pre trolejbusy a 180, "Nám.1.mája" pre autobusy a hneď pri námestí je ešte "Vysoká" na Obchodnej. Alebo si vezmime križovatku Košická-Prievozská: zastávka trolejbusov na smerom z mesta sa volá "Košická", ale zastávka smerom do mesta "Marianum".
Neviem si teraz spomenúť na iný príklad nejednoznačnosti názvu zastávky. V minulosti ich, ako píšeš, bolo viac, odstraňované boli v roku 1988.

Mimochodom, nevie niekto, či sa za premenovanie zastávky podľa vzoru Trnavská->IKEA platia nejaké oficiálne poplatky, alebo sa platí len niekomu neoficiálne?
Vladimir:
Ani na karisblok ma nenalakas. Je to sice pohodlnejsie ako prelepovanie, ale zase musim prinutit cestujucu verejnost prinutit aby si sama nejakym sposobom aktualizovala CP. Zase by to robili len fanatici. V dobe PC, internetu a wapu je to trochu zbytocne. Ale to je len moj nazor - nazor cloveka, ktory uz niekolko rokov s CP pracuje.
Samozrejme sa jedna o preklep a pre cestujuceho bola pripravena moznost "zakupit si" jednotlive linky a nie "zalupit". 🙂
Juro: A co tak poprehrnat sa trochu v historii. V roku 1992 bol v Presove (sorry, ze sa ZASA pcham to mesto) pre cestujucu verejnost pripraveny linkovy cestovny poriadok vo forme karisbloku - kazda linka bola na samostatnom liste.
Pri takomto type knizneho CP staci pri zmene linkoveho CP vydat novu sadu listov, resp. cestujuci si moze zalupit len jednotlive linky, ktore sa zmenili - za lacny peniaz stala aktualnost.
Vladimir: Ten knizny CP by asi dlho nezostal aktualny. Mne osobne sa to nechce prelepovat (ako u ZSR), alebo kupvat novy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.