Reply on: ivanbuto #117707:
Ale to nie je chyba tých projektov ale hlavne absenciou VHD. Tá nekonkuruje IAD ani kapacitou, ani komfortom. Predstav si, že teraz by zrazu všetci obyvatelia suburbánnej zóny BA čo využívajú autá a spôsobujú kolóny nasadli do VHD autobusov, vlakov... mal by si prázdne cesty, ale vozidlá by vyzerali takto nejakohttp://halbot.haluze.sk/images/2008-11/4598_pic12492.jpg
Ja napríklad často cestujem do jedného okresného mesta.
Autom som tam do polhodiny, autobusom to trvá 1,15h a vlakom som to ani neskúšal, pretože v DNV mám ďaleko stanicu, v tom okresnom meste je ďaleko stanica a navyše každý vlak stojí na HLST 30 minút.
Teraz si predstav leto... Myslím, že je úplne normálne a prirodzené, že ak sa mi naskytne príležitosť, tak zvolím osobný automobil.
Keby boli autobusy (aspoň prímestské) a vlaky klimatizované a keby nestáli regionálne vlaky na HLST pol hodinu, tak už existujú tri porovnatelné alternatívy. V súčasnej situácii vyhráva IAD a to je práve dôsledok, že tie projekty sú de facto IAD projekty. Ja osobne som v mieste destinácie za čas kým vyhraity SL bus nabere ľudí na Nivách a Bajkalskej a to som vzdušnou čiarov neprešiel ani 3km
Uznávam, že je to komplikované a žiada si to obetu, lebo je to začarovaný kruh.
Komfort a kvantita bude, ak bude dopyt (po VHD). Dopyt nie je, pretože nie je komfort a kvantita ?
Ike