MarekG:
Co sa tyka monitorov, tak tie su veeeelmi citlive. Staci ak das k monitoru mikrovlnku a spustis ju. Ucinok elektriciek na monitor zaiste zavisi od vyzbroje (odporova/tyristorova) a od rezimu v ktorom voz prechadza (jazda/vybeh/brzda). Skoda ze nemas viac casu na zistenie konkretneho vozidla, ale moc by to pomohlo. Lebo v na Obchodnej premavaju elektricky so vsetkymi vyzbrojami. Su tam stare zrychlovacove vozy aj tyrystorove s vyzbrojami Tr37, TV1, TV3, TV8, TV12, TV13, TV14, Progress a niekedy sa tade prezenie aj asynchron, pripadne UA12 (kacica). Kazda vyzbroj ma ine ucinky. Pri odporovych Tr37 a UA12 by mali byt najnizsie, tam sa prud mari v odporniku, ktory sa ubytkom napatia zohrieva. Tyristorove vyzbroje funguju na principe pulzovania, a to pri roznych frekvenciach. A prave tie narusaju monitor (elektrotechnici opravte ma ak sa mylim ). Kazda vyzbroj pracuje na inej frekvencii. Jedine co viem je ze vozy T6A5 (TV3 a TV13) mali povodne na podvozkoch dajake tlmivky nejakej frekvencie, ale tieto zvykali vybuchnut, tak ich uz nemontuju. Ale neviem aka hodnota to bola, tusim to bolo niekde v SV. Kazdopadne by som to nevidel ako strasnu tragediu, lebo LCD monitory su podstatne lepsie, nielen z dovodu technickeho (rusenia), ale nehertzuju - nenicia tolko oci a maju lepsi obraz. Ja by som v robote u seba prijal LCD monitory, lebo niektore sunky tu bezia na 60Hz a to strasne taha oci...
tulenique:
Brzdy sa aktivuju nasledovne. Pri stlaceni pedalu brzdy, resp. pri zadani brzdy na rucnom radici sa zacinaju spustat jednotlive brzdne systemy:
1. Elektrodynamicka brzda (tusim ma 5 az 7 stupnov)
2. Pri dobrzdovani, teda ked uz vozidlo ide okolo 2-3 km/h sa automaticky spusti mechanicka brzda (kotucova alebo celustova, pri K2 obe)
4. Pri dalsom stlacani brzdneho pedalu sa okrem EDB spusta aj kolajnicova brzda a to v dvoch stupnoch. Najprv padnu zadne klaty, potom aj predne.
Na K2S 7112 a 7113 je uplne novy komplexny brzdny system. Funguje mierne odlisne.
1. Najprv sa spusti EDB, stredny podvozok ostava nebrzdeny.
2. Pri dalsom zvysovani brzdnej sily sa zapina kotucova brzda na strednom podvozku.
3. Ak nestaci ako to, tak sa k EDB a strednej kotucovej brzde pridaju aj kotucove brzdy na krajnych podvozkoch (iba 7112 a 7113 ich maju).
4. Ak nestaci ani to, tak potom padaju klaty, odzadu dopredu.
Ako je to na kacici bude vediet KLF, ale tusim je to takto:
1. EDB + kotucova brzda na strednom podvozku.
2. To iste, iba zvysovanie ucinku.
3. Pri dobrzdovani kotucova brzda na strednom podvozku a celustove brzdy na krajnych.
4. Pri dalsom stlacani pedalu brzdy padaju klaty, najprv zadne, potom predne.
Pri stlaceni nudzovej brzdy, tzv. bezpecaku sa v momente aktivuju na plny vykon vsetky brzdy, teda EDB, celustove aj kotucove a padnu vsetky klaty.
Ak ma niekto vie doplnit, prosim ho aby tak spravil.
#11703 Odbornici poradili... no zaroven povedali cenu za dodatocne tienenie (hlinikove platne atd atd - jednoducho prerabat uplne novu budovu :(( )
to asi fakt je nacim kupit LCD displaye
#11665
131 - konecneeeeeee. dost to pomoze busom 81,93. na 32 aj tak nikto nechodil (dokonale nacasovana na prichod zmienenych rychlikov).
vyprava dispecerom - znamena to, ze autobus (sofer) sa nebude snazit odist presne podla CP (ak bude minutku meskat vlak, tak prazdny), ale bude cakat kym skutocne pride vlak (plus minus minutka, dve) a napracu sa vsetci studenti ?
#11687> Toho som ani nečítal. Niektorí kandidáti sú mi vďaka svojim prejavom v minulosti dostatočne známi, takže ich môžem vylúčiť bez boja a bez straty času.
#11694> Daj si zmerať intenzitu elmag poľa v kancli a uvidíš. V trakčnom vedení tečú celkom slušné prúdy, takže by som sa nečudoval, keby to pole bolo dosť silné na ovplyvnenie monitorov. Potom zostávajú dve možnosti: urobiť dostatočné tienenie (odborníci určite poradia, ako na to), alebo sa presťahovať.
UPS situáciu neovplyvní, pretože DPB má, pokiaľ viem, napájanie z vlastných rozvodov. Zákmit napätia preto možno vylúčiť.
marekg: nebud smutny, ja robim na sancovej a ked okolo prejde trolejbus, na monitoroch sa nam totalne prevrati farebne spektrum (co bolo modre, je zelene, niektore farby sa menia asi na zaklade nahodneho vyberu ) ked troflik prejde, hned to prejde... takze to asi nie je len o monitoroch a elektrickach, ale aj o konkretnej situacii a em-ruseni... asi:-p
nooo.. mozne to je, je to obycajne Daew... netreba pokracovat
ale nerobi to len moj, ale pomaly kazdemu na poschodi (aj ked mne asi najviac...)
a budova je uplne nova (resp rekonstruovana) - a predpokladam ze nie fusersky urobena...
podozierali sme el.rozvod (kvalitny, dvojstupnova ochrana voci prepatiu, UPS... s certifikatom), LAN rozvod (dtto)...
aspon je dovod kupit novy LCD ;-P hehe
kazdopadne by som sa rad dozvedel nieco o tejto problematike (minimalne na email)
Zdravim..
damy, pani, poviete mi, ako su odrusene elektricky (myslim vf), resp. su?
ide o to, ze po prestahovani firmy na obchodnu mam pocitac pomaly tesne nad trolejovym vedenim (a vyhybkou na obchodnej :)), takze ked prejde elektricka, monitor sa ide zblaznit..
nie kazda elektricka to robi (a nemam cas zistovat ktora ano a ktora nie..), ale niektore sposobuju mierne zavlnenie monitora, pri niektorych pomalu skolabuje...
predpokladam sice, ze odpovede na tento prispevok mi tento problem prakticky nevyriesia, ale aspon uspokoja moju zvedavost (a snad i pomozu pri zdovodnovani poziadavky na nakup noveho LCD monitora :)) )
TOMAS