Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: barack40 #116402:
Mám to chápať tak, že z toho vznikla jedna linka (2) s trasou A-B, ktorej určité spoje premávajú až na konečnú C?

Výhoda/nevýhoda záleží aj od toho, či sú cestujúci schopní čítať cieľ linky (poväčšine nie) a od toho, či bolo veľa cestujúcich nútených v bode B prestupovať linky 2 na linku 6.
Reply on: barack40 #116402:
Ak to dobre chápem pri ceste z A do C netreba prestupovať, teda pre cestujúceho je to skôr prínos. Čo sa týka pravidelnosti závisí od miestnych podmienok, či sa v daných úsekoch vyskytujú zápchy, či ide o linky elektrickej trakcie, alebo autobusové. K ostatnému sa netrúfnem bez poznania podrobostí vyjadriť.
Reply on: AAA #116398:
Už sa strašne teším, čo ti S499 na toto zdôvodnenie napíše. Ale nič pozitívne to nebude. ?

24-minútový interval nebude pre cestujúceho nikdy zaujímavejší ako 30-minútový, keďže nie je ľahko zapamätateľný. Ľahko zapamätateľný interval je taký, pri ktorom sa odchody opakujú každú hodinu v rovnakom čase (k tomu možno ešte pridať interval 120-minút). Skrátenie priemerného čakania o 3 minúty (pri tak dlhom intervale) nie je dôvodom na to, aby sa pravidelný 30-minútový takt rozbíjal. A výhodu v posilnení o jeden spoj za 2 hodiny, to snáď ani nemyslíš vážne, však. ?
Zdravim vsetkych odbornikov na MHD... Mam tu jeden dotaz, kto viete, odpovedzte...

Z konecnej A do konecnej B jazdi linka 2 s celodennym intervalom 10 minut po cely rok, z konecnej B do konecnej C jazdi linka 6 s celodennym intervalom 20 minut cez pr. dni cez sk. rok a s 30 mn intervalom pocas sobot a prazdnin.
Jedneho dna sa vedenie dopravneho podniku rozhodlo zlucit linku 2 a linku 6, trasa, zastavky aj intervaly zostali zachovane, cize v useku A - B je to 10 mn a v useku B-C je to 20/30 mn.
Zaujimalo by ma, ci je to dobre riesenie (z hladiska obehu vozidiel, prehladnosti pre cestujucich, pravidelnosti spojov a pod.).
Moj nazor je taky, ze to nie je moc stastne riesenie... Co vy na to?
Reply on: luky133 #116399:
tu ale zdaleka nejde len o stranky ?
Reply on: TeBeCe #116380:
od utorka vecera az strady rana by mali byt informacie na vsetkych zastavkach, kde je vitrina...
Reply on: TeBeCe #116392:
Stránky stoja podľa toho aké majú požiadavky. Ja ich nerobím za peniaze nakoľko PHP temer ani neviem takže by som sa neuživil. Poznám ľudí čo nejaké tie stránky robia, (kamoš pozná jedného čo robil pre slovaklines), ale cena ma nenapadne... Stránky na takej úrovni ako ma teraz takže bez technológií web 2.0 to bude do 100 000sk asi a keď to bude bežať na free redakčnom systeme...
Re #116393 Ámos: Ale FLASH sa nehodí na stránky DPB teda aspoň celé stránky v ňom by boli dosť hľúposť. Na ich stránky sa hodí xHTML+CSS+PHP a nebodaj ako je trendom BA tak nakoniec to bude možno aj v ASP, ale ten sa mi nejako nepozdáva.
Reply on: S499.1023 #116365:
Je to výhodnejšie pre náhodilého cestujúceho, keďže on nevie, že mu ten spoj ide práve napr. vždy 02 a 32, ale príde na zastávku a čaká. A čakať do 24 minút je menej ako do 30. Vozidlá aj tak často meškajú, alebo idú s náskokom, teda ak aj niekto vie, že autobus má ísť 02 a 32, príde radšej 00, alebo 30 a môže aj tak možno 10 minút čakať, kým ten meškajúci spoj príde. Toto platí už žiaľ aj v sedle a teda, ani ten čo vie cepo naspamäť nevie, kedy mu vlastne ten autobus príde. Ak niekto cestuje každý deň, po čase si zapamätá aj interval 24 minút, keďže sa opakuje každé 2 hodiny.
Taktiež nemožno opomenúť v konkrétnom prípade, získanie väčšej produktivity práce zo strany vodičov, mierny pokles fixných nákladov na 1 km, no aj skrátenie intervalu o 20% a prírastok 0, 5 spoja za hodinu, čo pri dlhšom intervale je celkom dosť. Okrem toho pri úprave prestávok na linke 33, by sa dal možno na nej dosiahnuť interval 12 minút a linka 32 by s ňou mohla tvoriť preklad.
A na záver chcem zdôrazniť, že pokiaľ by sme sa bavili o skrátení intervalu o 1, 2 minúty, tak by som to považoval za blbosť, ale 6 minút sa mi zdá celkom dosť.
Reply on: 810zssk #116396:
hm nerozumiem. to sa este neda kupit listok cez sms na ktory by sa dalo cestovat?
Reply on: stevo #116384:
Testovanie bolo vcera, podarilo sa mi kupit testovaci listok za 0 sk (0€ 😛 ) 😃
Reply on: Ámos #116356:
1) samozrejme, že výcvikový náklaďák/abus/tbus MUSÍ mať pedále pre inštruktora
2) vozidlo vybavené pedálmi pre inštruktora sa NESMIE používať v normálnej premávke...
Reply on: Ámos #116393:
lenže dpb (pri niektorých aktivitách) na peniaze nehľadí ?
Reply on: TeBeCe #116392:
nasu firmu stala nova webstranka vo flashi 70.000.
Reply on: luky133 #116390:
obavam sa, ze nova webstranka bude stat radovo podstatne viac.
Reply on: S499.1023 #116361:
diskutujem preto aby som porozumel.
Reply on: kecho #116387:
To si robia akože srandu s tým designom či čo? A ja som si myslel, že pripravia pekný združený design so svojou stránkou (teda urobiť nový design), ale ako vidím to som si len myslel... To je pre DPB také tžke si zaplatiť okolo 100 000Sk za kvalitnú webstránku?
Reply on: geodeath #116381:
To už bude jedno, vedľa bude 30-poschodová výšková budova nového komplexu Centrál...
Reply on: Valec #116383:
tak ako som teraz pozeral, že oznam o zmene trás cez dlhší víkend (15-17) zverejnili 14-teho...
Reply on: TeBeCe #116380:
ale doménu www.smslistky.sk si už stihli zaregistrovať ?
Reply on: TeBeCe #116380:
"cestujúca verejnosť by to zneužila" ? najlepšie bolo, že zo zahradkarovho vyjadrenia som pochopil, že na nočák by mal stačiť 1 smskový lístok - čo budú robiť PCL, to neviem ☺

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.