A ešte malý postreh.. 7787 znie horšie než staré električky. Celú cestu v prednej súprave vydáva podvozok škrípajúci zvuk... By ma zaujímalo či je to taký problém sa na to kuknúť v dielňiach. Kebyže som turista a nastúpim aha do novej električky (pre neho je nová lebo nevie, že je po GO) a počúvam celú cestu ten zvuk si teda pomyslím ešte horšie o MHD ako už som si. A ľutujem vodiča, ktorý to musí celý deň počúvať.
Podstatné je hlavne to, či sa jazdí na dohľad alebo podľa svetelných návestí. Pri jazde na dohľad nie je veľmi bezpečné ísť viac ako 65 km/h. Takže rýchlosť na petržalskej trati bude zrejme závisieť od toho, či tam budú semafory (mám na mysli normálne dráhové semafory, nie antipreferenciu) alebo nie.
Ale Bosákova - Janíkov dvor sa plánuje na jednej trati aj električka aj vlak, či nie? A potom ak to vozidlo bude chodiť po električkovej sieti, tak to vlastne bude niečo ako má Karlsruhe nie?
A čo sa týka rýchlosti, viem len o tom, že § 53 dopravného poriadku dráh uvádza:
1."Pre električkovú trať a trolejbusovú trať alebo ich úseky musí byť určená najvyššia dovolená rýchlosť tak, aby sa zaistilo bezpečné a plynulé zastavenie alebo spomalenie jazdy električkového vlaku alebo trolejbusového vlaku.
2.Rýchlosť jazdy a podmienky jazdy električkového vlaku alebo trolejbusového vlaku pre trať a jednotlivé traťové úseky určí dopravca podľa technologických a technických podmienok trate a podľa stavu dopravných zariadení a dráhových vozidiel."
Ale je možné, že to upravuje nejaka STN, ale keďže k tým sa zadarmo na nete dostať nedá, nemôžem to pozrieť.
To je ako odsťahovať sa niekam za humná a potom sa sťažovať DP, magistrátu a ostatným, že nemám tam dopravu. Obviňovať niekoho z toho, že niekde neni doprava a že je povinný ju tam spraviť keď sa tam niekto presťahuje, je idiotina. Proste keď tam neni doprava, rozum mi povie - NEJDEM TAM! Neviem o čo tu ide ale už ako keby šlo o vydieranie a neviem aké blbé praktiky. Nikto tam tých ľudí nevyhostil. Mali kde bývať. To, že stojí v BA byt viac a je to jediný faktor, za ktorý stojí potom denno denne chodiť 4,5km z Rajku do Čuňova je už fakt chorý argument. Môže si konec koncov každý zvážiť či sa dobrovoľne odreže od Bratislavy len pre lacné bývanie alebo či radšej bude platiť viac a bude si môcť užívať bývania v meste. Rajka nebude ticho pokiaľ bude 901 a tá nezmizne podľa mňa kým nedojde k personálnym zmenám v DP. Na druhej strane ak sa preukáže využívanosť linky do Rajky a Rajka ju bude poctivo dofinancovávať prečo takú linku nerobiť?! Síce mali sme tu linku 155 Predmestie - Východné, ktorá skrátila podstane cestujúcim z Východného cestovanie do mesta. Asi to bol prehnaný luxus, resp. na Bratislavu príliš dobrá linka. Asi by páni z DP nezvládli tú náhlu podobnosť zo západnými trendami. Bohate stačí ak sa náš DP bude na ponášťa na západ cenami cestovného. ?
A keď sme pri tom dopravcovi. Ak by si u mňa chcel niekto (a je mi jedno či to bude starosta Rajky, združenie slovenských Bratislavčanov v Maďarsku, bratislavský magistrát alebo BSK) objednať dopravu z Rajky do BA, tak do toho idem a maximálne do dvoch mesiacov (ale zrejme aj oveľa skôr) tú dopravu začnem vykonávať. Len ten niekto musí mať vôlu a peniaze.
Bratislava vám za to bude v zime čistiť cestu od hranice (a tiež aj iné cesty ktoré denne pri cestovaní do práce využívate), Bratislava vám túto cestu osvetluje, Bratislava vám za to financuje školy do ktorých budú vaše deti chodiť.....
A čo sa týka MHD. Dnes sú to 4 km do Rajky, zajtra to budú ďalšie 4 do Bezenye a tak ďalej. Bratislava proste NEMÔŽE a dúfam ani nikdy nebude (na L901 si ešte plánujem posvietiť) míňať svoje peniaze za hranicami svojich kompetencií. Jedinou výnimkou ktorú osobne schvaľujem je to, že by z toho malo mesto určitý prospech (ten však v presťahovaní ľudí do Rajky nejako nevidím).
to je uz behavioralny faktor ja hovorim ako by to malo byt ? a potom nech sa necuduje... z coho ma rajka platit linku do BA Slovakom, ked tych par Madarov co plati dane Rajke, tam nechodi
A to je kamen urazu... Najviac tym padom skodis sebe. lebo:
1) obec v ktorej zijes z teba nema zisk ale vydavky kvoli tebe ma (napr stavba chodnika atd). Cize vlastnu obec (domov) ochudobnujes
2) Svoje peniaze davas do Bratislavy, ktora ich (a co je uplne logicke) priestorovo rozlozi len v ramci Bratislavy. Teda nic z toho nemas a potom sa rozculujes.
Ak takto funguje viac obyvatelov slovenskej komunity, tak sa mozno necudujem, ze starosta sa do toho moc nema, pretoze, jednoducho, nema zdroje z ktorych by tu linku mohol financovat - pretoze tie zdroje - vase dane - davate do BA.
Myslim ze zaklad uspechu by bol nahlasit trvaly pobyt v Rajke, odvadzat dane TAM a hned bude mat obec na zaplatenie sukromnej linky trebas DPB (tak ako Chorvatsky grob).
Pri sucasnom stave robis charitu a svoje dane odvadzas mestu, v ktorom nezijes a z ktorych nic nemas - v podste je to to iste, akoby si ich hadzala do kanala.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
TeBeCe