Aké sponzorské dary? Proste vysoké dane z nehnuteľností a kopa nových domov = vysoké príjmy obce. A je veru dobré, že sa ujde nie len starostovi na plat, ale aj na dopravu pre tých, čo tie dane platia.
Áno, prispieva MiÚ v Grobe z vybraných daní. Ale rozdiel je v tom, že prispieva z daní svojich obyvateľov na dopravu pre tých čo dane zaplatili a tieto peniaze idú na dopravu do obce v ktorej žijú, teda investuje na rozvoj svojej obce. Aj vaše dane sa investujú v obci, v ktorej ste ich odviedli. Vy v Rajke a okolí ale chcete, aby mesto, kraj alebo štát financoval dopravu do inej obce, naviac v inom štáte. Nie som si istý, či toto zákon vôbec povoľuje.
Nemá nič proti tomu, aby sa vám tam dotovanú linku zriadili, ale som zásadne proti tomu, aby ju financovala len slovenská strana. Musí niečo (ja by som navrhoval minimálne polovicu nákladov) pridať aj maďarská strana, keďže práve tam majú profit z toho, že tam žijete. Ak však toto nebude splnené, tak nech existuje len doprava na komerčnej báze a potom bude stáť lístok jedným smerom aj 50 Sk (tak ako do Wolfsthalu) čo zasa nebudete chcieť využívať.
MÚ Chorvátskeho Grobu na to má zo svojho rozpočtu, ktorý evidentne nemá žiadne príjmy ani z priemyselných parkov, ani iných rozšírených turistických atrakcií.. žeby štedré sponzorské dary?
A prispieva takou sumou, že spolu s cestujúcimi, ktorí majú na prepravu do Ch.Grobu osobitné tarifné podmienky linka ktorá tam premáva (630) nie je stratová.
IMHD nebezi len v ciernej vode, ale vsade tam kde maju internet. ?
Najlepsie je bezmyslienkovito sa niekam prestahovat a potom sa stazovat, ze vam tam nejazdi bus ci vlak aby ste dosli do prace, skoly. To je proste riziko toho prestahovania. Ale ziadajte, stazujte sa, spisujte peticie. Mozno to pomoze. No mozno aj nie, predsa len uz volite v Rajke obecne zastupitelstvo a nie v BA. Uz ste rezidenti MR a nie SR (aj ked ste stale obcanmi SR) Uz by ste mali platit dane v MR, kedze tam zijete vacsinu roka (nebojte sa oni aj ti danovaci v MR raz zaklopu aj na vase dvere) a preto v prvom rade vsetko ziadajte od vasho starostu v Rajke ci zupana, ze chcete spojenie do SR. Je to ako keby ludia v Nových Zámkoch ziadali od starostu v Gyori, aby im platil bus do Gyoru, lebo tam pracuju. Scetna predstava, ze? Rovnako scestna je, ze to chcete vy od Bratislavy.
co mi hovoril tusim m@rtin z Prahy, tak na segregovanej trati si rychlost urcuje dopravca. Samozrejme tam ide aj o maximalnu prevazdkovu rychlost vozidla ale aj zrejme o take veci ako zabezpecovacie zar. a podobne.
Fajn, aj ja som proti predsudkom a som rád že máte kvalitnejšie bývanie ako na Slovensku. Áno, autobusové linky MHD sa "rozliezajú" po celom kraji , idú až do Chrovátskeho Grobu a kľudne pôjdu možno aj do Slovenského. A asi sú od centra vzdialené viac ako Vaša Rajka. Ale "Groby" sú na Slovensku a navyše v bratislavskom samosprávnom kraji. Rajka je stále v inom štáte. Dopravný podnik má primárnu úlohu zabezpečovať MHD v Bratislave až následne môže uvažovať o doprave v regióne, alebo dokonca o medzinárodnej doprave. Linka č. 901 je povedzme "dobrá vôľa" a intnezívny lobbing miestnych. Požadujte medzinárodnú linku od Slovak Lines, Student Agency alebo Turancaru ktorí premávajú do rôznych zahraničných destinácií.
Ale najschodnejšia cesta bude asi ako písali viacerí aby ste oslovili podnikateľa so živnosťou, ktorý by vás doviezol na Slovensko na jeho náklady.
Pôvodne som sa chcela dozvedieť, kedy sa zriadi PLÁNOVANÁ linka integrovanej mestskej hromadnej dopravy: 8..., a dostali sme sa až k pohnútkam, ktoré vedú k sťahovaniu, a dôsledky tým vzniknuté. Keï sa to zhrnie. Chceli sme sa dostať z primalej panelákovej klietky, kde sme konèili s nervami a spolužitím drahých susedov a žiť ako normálni ¾udia. Bratislavský kraj sme nemohli opustiť z existenèných dôvodov (práca a školy). Keïže nemáme po kom dediť, reštituovať a neboli sme ani komanèovia, aby sme si nakradli, nemali sme na domèek v okolí 50 km od Bratislavy. Na juh sme už dávnejšie pošku¾ovali, ale pre neexistujúcu dopravu a reèovú bariéru sme to odsúvali. Zmenila sa vláda, odpratali sa Meèiarovci so Slotovcami, a toť, zaèali sa oživovať susedské vzťahy. Schválili sa linky do celého okolia Bratislavy a už nás nikto neudržal.
Za cenu bytu máme krásny 6-izbový domèek-novostavbu, s dvomi samostatnými garážami, a 10 árovou záhradou. . Lepších, príjemnejších, úctivejších a ústretovejších susedov som si ani nemohla priať. Ani jazyková bariéra nerobí problém, snažia sa, a CHCÚ porozumieť. Problém robia len politici – aby ukázali, že sú potrební, vyhrotia vzťahy (aj za cenu platených provokatérov)a vzbudzujú dojem, že musia nieèo riešiť. Nech riešia poonïané 4 km !!!! V 21. storoèí a v EU to je vrchol tupohlavosti. Mne osobne autobus nechýba. V Bratislave som mala do práce dve zastávky, s MHD to trvalo 35 min.!!! (10min.na zastávku, 10min. jazda, 10min.zo zastávky) Takže som chodila autom, aby som stihla každý deò všetko obehnúť. Teraz nám cesta trvá 20min. aj s dovozom do školy. Jedná sa mi o decká, aby mohli sami chodiť na SK. Do celého sveta sa dostanú, len do SK nie! HU sa netrhajú, aby nám pomohli, boja sa našich náckov a o svoje vlaky a autobusy. Z ich strany je ponuka predåžiť trasu autobusu po hranicu. Kedysi na hranicu chodil Èunovský autobus a tu by sa mohlo v krajnom prípade prestupovať. Keï IMHD chodí až do Èiernej vody a èo ja viem kam ešte, tie 4 km zachádzky by nemal byť žiaden problém. A okrem toho, naši menej solventní, ktorí nemajú auto, si nemôžu ísť za nákupmi pár km do Mosoòu (z Petržalky bližšie ako do Avoinu) ani teraz, keï je tam teraz všetko skoro o polovicu lacnejšie, a prilepšiť si. Motorizovaní to až tak nepotrebujú.
A tak, že preèo sme odišli z paneláku?
Lebo sme slobodní, v EÚ, M O Ž E M E, a napriek doèasným problémom by som nemenila ! Zistila som, že národ, ktorý aj moji starí rodièia nenávideli za dávne krivdy je úplne iný, prístupovejší, k¾udnejší a neuponáh¾aný. ( a ryby sa môžu chytať celý rok za smiešny poplatok ! :-))) Tak zatia¾ to¾ko.
Legislatíva = neviem presne kde, Ty budeš vedieť lepšie, nejaký predpis určuje že na segregovanej trati (napr čo majú bežne v Brne, Prahe, alebo do USS v KE) je 60kmh, zatiaľ čo inde na električkových tratiach je 50kmh - v celej BA. Tá trať do Petržalky má byť segregovaná a teda na nej má byť maximálka 60 kmh. O premávke električky na žel. trati nepadla zmienka. Navyše, aké pravidlá budú platiť na trati Bosákova - J. Dvor sa upraví najprv v tecnicko ekonomickej štdúdií, o vzniku ktorej je séria rokovaní železníc mesta a ďalších odborníkov. Ak som dobre čítal v tom článku aj je nižšie napísané, že táto trať má mnohé špecifiká, teda podľa mňa aj Fabor si uvedomuje, že v tomto budeme originálni, lebo to majú na svete iba v pár mestách...
A pojem rýchloelektrička zaviedol Kolada namiesto metra ako NS pre MHD na najbližščích x-rokov. Preto je otázka novinár že čo bude na Starom moste - či rýchlo električka alebo normálna električka. Podľa mňa je to to isté ?
"Medzi električkou a rýchloelektričkou nie je v parametroch žiadny rozdiel. Tieto pojmy sa líšia iba v legislatívnych a drobných technických úpravách a ich aplikácií v praxi, hlavne v povolenej prevádzkovej rýchlosti. " Fabor
1. By ma zaujímalo, kde v legislatíve Fabor našiel definíciu rýchloelektričky. Alebo v skutočnosti to čo idú stavať nebude električka, ale špeciálna dráha?
2. Jazda električky na železničnej trati si vyžaduje skutočne len "pár" detailov (pevnosť skrine, spolupráca so ZZ, návestné svetlá a pod.). A keďže tie vlakoelektričky sú také trendy, tak ich maú až v pár mestách.
Zase raz Fabor ukázal nekompetentnosť, alebo zavádzanie.
Inak, tu som našiel dôvod, prečo linka do Rajky nie je a ani tak skoro nebude. Môže za to neúspech linky 901:
"Od 24. mája prevádzkuje DPB a. s. ďalšiu linku MHD za hranice mesta. Označenie novej linky Bratislava, Nový Most – Wolfsthal, číslo 901, je takisto v súlade s koncepciou BID. Jej tarifa je však odlišná nie len od návrhu tarify BID, ale aj od doteraz zaužívanej tarify DPB a. s., nakoľko sa jedná o medzištátnu linku, ktorej prevádzku na území Rakúska upravujú tamojšie kompetentné orgány. V prípade jej úspechu sa uvažuje o zavedení ďalšej linky, označenej rovnako v súlade s koncepciou BID číslom 801. Táto by premávala z Bratislavy do Rajky." http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ_08_07_03/Inf_materialy/Bod_f/Infor_cinnost_splnomocnenca_0608.doc
Inac aj pre obmedzenie rychlosti v Dubravke, sme dorazili vcera s 1-tkou do Dubravky s 10 min. meskanim a to sme cakalli len pol minutky pri obratisku KV. Nikde nebol prestoj, islo sa normalne, len semafory, semafory + obmedzenie rychlosti. Si nechcem predstavit, keby sme k tomu chytili ten fajny signal co tam uz mesiace funguje. Katastrofa
V obci na ceste s dvoma alebo s viacerými jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom smere jazdy smie vodič motorového vozidla používať na jazdu ktorýkoľvek jazdný pruh. ::::Pritom sa nepovažuje za predchádzanie, ak idú vozidlá v jednom z jazdných pruhov rýchlejšie ako vozidlá v inom jazdnom pruhu.::::
a ešte dnešné čitateľské okienko: http://www.bratislavskenoviny.sk/102522/doprava/november"Z vedenia dopravného podniku nám potvrdili, že v rámci prehodnotenia plánovaných investičných projektov mesta by malo dôjsť k uvoľneniu peňazí určených na rozvoj nosného dopravného systému do Petržalky."
sisi