a ešte jeden, že ekobusy sú považované za sor aj v kratšej verzii, nie iba 12tky:
"autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje typů SOR B 10.5 CNG a SOR C 9.5."
Zrejme sa to nahrá aj do revízorskej čítačky, takže záznam nebudeš mať v karte, ale tam. A keď ťa budú kontrolovať, tak ti to tam nahrá. Len neviem ako to bude fungovať v BID. Žeby sa to nahrávalo aj do všetkých autobusov a sprievodcovských čítačiek?
Iste, a ako k tomu prídu kraje, ktoré sú už aj tak vďaka geniálnej fiškálnej decentralizácií finančne podvyživené a horko-ťažko si vedia zaplatiť vlastnú základnú dopravnú obslužnosť? Zvlášť keď služby DPB pravidelne využíva koľko ich občanov - možno dve percentá? Sorry, ale stojím si za tým, čo som napísal o hlavnom meste a jeho povinostiach.
V prvom rade si definujme, čo je to + a čo je to -. V civilizovanom svete sa plusom označuje meškanie a mínusom náskok, lebo to má logiku. Dopravné podniky si však z nejakého mne nezrozumiteľného dôvodu obľúbili opačné označovanie.
Takže asi takto: Jazda s náskokom je podľa mňa neprípustná, s maximálnym sebazaprením by som bol ochotný tolerovať náskok do 59 sekúnd.
Čo sa meškania týka, tak tam sa jedine prítomnosťou kvalifikovaného dopravného kontrolóra (čo je v Bratislave čisté sci-fi a oxymoron) dá zistiť, či vodič zavinil meškanie sám alebo bolo zapríčinené vonkajšími okolnosťami. Preto by som ho až na priamo dokázané prípady zavineného meškania nepostihoval.
Tak každopádne hlavné je, že sme sa zhodli. U železničného priecestia by som to nespravil nikdy, asi to bude tým, že železnica je mojím celoživotným koníčkom a živím sa ňou a viem, čo taký vlak dokáže. Už keď sa blížim k železničnímu priecestiu, tak podvedome čakám, kedy sa rozblikajú červené...
dam do Diskusneho.
Chcel by som na 1. mieste nazor zainteresovanych a na 2. mieste aj nazor verejnosti na temu
"Kolko minut je od grafikonu povolenych-tolerovanych-pripustnych+-".
Uz sme tu poculi vela nazorov, ze v kazdej vozovni uznavaju inu uchylku /odchylku/, ale asi to nie je celkom jednotne voci cestujucemu.
Preto by som sa chcel dozvediet, s cim moze cestujuci kalkulovat.
0 min. je v BA SCI-FI. 1 min+- je v norme, i ked cestujuci su z +1rozcarovani. -2 je myslim este pripustne, ale +2 uz uplne nepripustne. Dalej -3, -4, atd., uz vychadzaju z realnych, MHD nepriatelskych realii, co sa da este voci DPB tolerovat.
Avsak, osobne si myslim, ze +1, +2, +3 atd. su nepripustne.
Co by ste povedali napr. na +5?
Najlepšie je, že Rexo sa súčasne sťažuje, že cezpoľní si neplatia a že si nekupujú električenky, takže prejazdie mesačne aj 1.500,-SKK, takže vlastne na MHD prispievajú viac ako on ? .
ano, kajam sa, v podstate si ma presvedcil, ze to z mojej odpovede mohlo tak vyzniet, ako si to parafrazoval. V kazdom pripade sa plne hlasim k nazoru (aj k Tvoju), ze na cervenu sa uz nesmie prechadzat. Mam svoje skusenosti, napr. raz, ked som pridal pred zeleznicnym priecestim, ked naskocili tie blikajuce cervene svetla. za zeleznicnym priecestim sa rozblikali policajne svetla... uz ma mali. Mohol som to ubrzdit. Bola to otazka 0,5-1s. Presiel som a chytili ma. Po traumatizujucom rozhovore som obstal s napomenutim a to ma do spiku kosti presvedcilo, ze uz na cervenu nikdy neprejdem a budem brzdit. Tento raz vychovna metoda zabrala na 200%. Keby som dostal pokutu, tak od zlosti porusim vsetky predpisy co by som stretol - predpis za predpisom, ale toto vychovne napomenutie na mna zabralo najlepsim sposobom akym mohlo.
Na zaver, aby bolo jasno, na cervenu NIE, na oranzovu len ak nestihnes bezpecne dobrzdit.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kecho
"autobusy Dopravního podniku Ústeckého kraje typů SOR B 10.5 CNG a SOR C 9.5."
http://www.spvd.cz/?p=cz/kadan/kadan.html&m=menu_cz.html