Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #111760:
rovnako si rýchlejšie peši z Štúra na Šafko ako elinou - vďaka dvom semaforom, ktoré elinu brzdia...
Re #111770 NN: zabúdaš na pravdepodobnejší variant - že všetci nasadnú do áut - veď prečo by mali ísť na bicykli, keď sa môžu vyvážať?
Re #111774 810zssk: a čo takto strčiť pod zem autá namiesto elín?
Re #111797 Sati: OK, uvidíme, aké budú podmienky, či tam budú okrem podmienky NP aj toľko omieľané referencie a v akom počte. ak nie a hlavným kritériom bude cena, tak ti už dnes poviem, kto (a ktorý typ) vyhrá...
Reply on: Martin Fundárek #111788:
... ak vôbec bude mať čo prejsť po tej trati. ŽSR nemá zrovna najmodernejšie vlaky a tie moderné prímestské diesel jednotky jazdia aj tak všetky na strednom Slovensku.
Reply on: eripmav #111760:
25km/h je dobré? Teda pohroma by bola až keby jazdili 15km/h? Keď na radiále je priemerná rýchlosť bez počítania času čo električka stojí, tak je to v tých najväčších srač... ?
Reply on: Ike #111798:
Ak máš na myslí Gymnázium Bílikova, tak to je nereálne, pretože zo "ŽST Lamač" (Slovak Lines) aj z "Alexyho" (MHD) je pešia dostupnosť naň porovnateľná - cca 5 - 10 minút.

Naviac, na "ŽST Lamač" je možné si prestúpiť na 23-ku a ísť ňou jednu zastávku - na "Bílikova". V opačnom smere sa 23-ka kvôli polohe zastávok a intervalu tým študentom asi neoplatí.
Reply on: Peon #111795:
Ešte niečo o Slovak Lines (trasy a strojčeky)

1; Slovak Lines "rozšírilo pole svojej pôsobnosti v Bratislave" už aj v decembri 2006, kedy (ako vieme) začali cez pracovné dni obsluhovať Vajnory aj Čiernu vodu, čím tak trochu konkurujú 630-ke. Z Čiernej vody však idú na Slovenský Grob a Viničné, niektoré až do Pezinka /a naopak/.

2; Za zaujímavé ďalej považujem (aj keď to nie je novinka), že spoj s odochdom 06:50 h z ASMN do Stupavy sa z Mariánky vracia do Záhorskej Bystrice, kde obslúži jednosmernú zastávku "Záhorská Bystrica,ZŠ" a následne ešte raz obslúži zastávku "Záhorská Bystrica,Krče" a až potom pokračuje do Stupavy.

3; Vieme, že dopravnú kartu môžeme prikladať až "PO VYZVANÍ HOVORIACIM STROJČEKOM". Poznáte však dôsledky tohto neuposlúchnutia? Snáď nie vo všetkých autobusoch, ale v jednom som videl ako sa kvôli predčasnému priloženiu karty ten strojček až na 7 minút zablokoval! Teda nikto ďalší si vtedy lístok nemohol kúpiť (a teda ani nastúpiť) a čakalo sa s vypnutým motorom na mieste ❗

To bolo na východzej zastávke. Tento prehrešok sa podaril ešte ďalším dvom cestujúcim na ďalších zastávkach, tam však zablokovanie strojčeka nepresiahlo jednu minútu... Ja keď som v prvých dňoch nových strojčekov tú kartu nechtiac priložil ešte pred vyzvaním, tak strojček sa nezablokoval, iba vodič do tlačidiel na ňom márne ťukal, lístok to vydať nechcelo... Keď to však stornoval, mohol sa o to hneď pokúsiť znova.

4; Existuje v SAD-kách niečo ako "maximálny tolerovaný predčasný odchod zo zastávky je 5 minút ❓"
Neviem si predstaviť, ako bude za súčasných podmienok fungovať pripravovaná BID s jej nadväznosťami v CP...
Reply on: Peon #111795:
hehe 😃 keby som navrhoval SL linku, tak asi Stupava-Dubravka, pokial viem v Dubravke chodi na gympel vela deciek zo Stupavy... mohla by ist aj cez DNV 😛

a co sa tyka tej linky, bola to 61 a premavala tak len jeden den, kvoli nejakym hodom... teda aspon tak sa mi mari...
Reply on: kecho #111736:
hmmm dobre teraz si ma dostal ale k tendru na klbaky sa zacalo vazne hovorit na jesen pred rokom cize to neni este ani 12 mesiacov a take keci ze sa caka na SOR su trapne
Reply on: ivanbuto #111784:
Na ODP pracujú asi taký istý "odborníci" ako vo VÚD.

Re #111785 ivanbuto: Štvorprúdovka ako štvorprúdovka, obzvlásť, keď v križovatke Záhradnícka x Líščie nivy x Mraziarenská má byť v každom smere jeden pruh vyhradený pre ľavé odbočenie (tu dávam tiež do pozornosti, koľko miesta budú mať oprotiidúce ľavoodbočujúce autá v priestore električkovej trate). Čiže aj tá štvorprúdovka bude stáť za ...., jedinou jej výhodou bude viac miesta pre státie z zápchach na križovatkách.

Re #111790 pepke: Ten semafór je tam kvôli chodcom (to že nedodržiavajú priechod je iná vec) a len dočasne. Po dobudovaní križovatky už bude semafór (v smere na Trnavské mýtoň len pred križovaním s cestou.
SLOVAK LINES PREMÁVA UŽ AJ DO DEVÍNSKEJ NOVEJ VSI

Od 1. 9. 2008 začali vybrané spoje na linke "Bratislava - Malacky" premávať zo Stupavy (okolo Poľného mlyna) na J. Jonáša - VW a späť. Nikde som nenašiel informáciu o tejto novinke (nemyslím teraz imhd)...

Myslel som, že to je kvôli VW, ale keďže všetky spomínané spoje premávajú iba cez pracovné dni školského roka + medzi Stupavou a DNV stoja až na J. Jonáša (ako linka č. 23) a končia na J. Jonáša - VW (konečná linky č. 21 - obratisko autobusov), tak pravdepodobne je to kvôli SOU J. Jonáša.

http://portal.cp.sk/Data/L102417_080901_22502.pdf
- Odchody z "J. Jonáša - VW":
a) 07:00 h - ide až do Malaciek
b) 13:50 h - ide iba do Stupavy, kde naň nadväzuje iný spoj do Malaciek
c) 14:35 h - ide až do Malaciek, a to dokonca cez Záhorskú Bystricu! Nie však cez Poľný mlyn, ale okolo Krematória (kde nestojí).

Týmto vzniklo nové jednosmerné vnútromestské priame spojenie (DNV so Záhorskou Bystricou).

Pritom práve z oblasti J. Jonáša je tam relatívne dobré spojenie MHD (jeden prestup na hrane z 23-ky na 37-ku na zastávke "Vrančovičova"). Horšia možnosť spojenia z DNV na Záhorie je práveže zo sídliska a z dedinskej časti...

- Odchody zo "Stupava - AS":
a) 06:47 h - ide až z Malaciek
b) 13:40 h - začína v Stupave
c) 14:15 h - začína v Stupave

PS: Pamätáte si niekto, existovalo niekedy v minulosti takéto podobné spojenie autobusom z DNV na Záhorie? A tá "pokusná linka" čo istý čas premávala medzi DNV a Záhorskou Bystricou - aké mala číslo a približne kedy a ako dlho premávala?
Reply on: Majo #111791:
Jasné, myslím, že sme si porozumeli...
Zdravim vas...chcem sa opytat, ked cestujem do AVION Shopping park napr. cislom 61, 2. pasmo zacina az po zastavke AVION Shopping park alebo je uz po zastavke pred AVION-om ? Ci si mam od zastavky pred AVION-om cvakat listok alebo nemusim. A tiez ako to plati cestou naspat? Dakujem. K3
Reply on: Martin Fundárek #111788:
pepku? 😃 😃
Reply on: ivanbuto #111784:
Čo by sme robili? No ja neviem, asi by sme sa kopli do hlavy... Inak, neviem, ako si pochopil ten môj predošlý príspevok, ale ja v žiadnom prípade nie som odporcom budovania cyklotrás, práve naopak. Ale tiež tvrdím, že silou mocou vyháňať ľudí z MHD na bicykle je totálna blbosť.
Reply on: ivanbuto #111785:
k tej Záhradníckej: už teraz to nie je bohviečo. Podľa mňa je trať celkom fajn, ale nerozumiem tomu semaforu v zákrute Záhradnícka-Miletičova, kde električky úplne nezmyselne stoja. Môžme si k tomu pripočítať ešte tú novú CSS a výsledok si môžme predstaviť... 😞
Re #111783 Ike: presne tak! inak tá pražská by bola super, a to nielen kvôli DNV 🙂
Reply on: ivanbuto #111784:
Myslím si, že pánov expertov treba menovať celým menom. ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eraser #111737:
Tak nejako prestávam chápať, o čo Ti vlastne ide. Najprv si frfľal, že cez tunel by mohli vlaky chodiť iba v 15-min. intervale, a keď som Ti povedal, že môžu aj v 3-minútovom, zasa vravíš, že vlaky hustejšie ako 10-15 min. nemajú zmysel.

"Otázka je čo nakoniec postavia."
Áno, avšak otázka znie, či vôbec niečo postavia, a ak, či to bude mať také parametre, aké sľubujú. (Platí pre Pepku aj pre Ten Tunel.) Že by postavili niečo lepšie, než sľubujú, nehrozí.

"neverím vôbec tým projektom"
V tomto sa zhodneme. Aj ja tomu, že bude postavený tunel pre TEN-T alebo električka do Petržalky, uverím, až tadiaľ prejde prvý spoj s cestujúcimi.
Reply on: eripmav #111766:
Zaujímavé, že v Brne aj na niektorých úsekoch viac menej v centre ide električka dosť rýchlo, aj keď možno sa to celkom so Špitálskou nedá porovnať.

Na Obchodnej je električka súčasťou priestorového riešenia pešej zóny.
Reply on: pepke #111761:
Ja sa tiež zamýšľam nad tým, prečo očakávame od nových tratí zásadne inú, lepšiu kvalitu, ak si Bratislava nevie dať do poriadku súčasné trate, či už sa to týka zastávok, preferencie, zlého stavu koľají, rýchlosti, atď.

Za tieto dva roky, čo viem, sa napriek všetkému marketingu o preferencii koľajovej dopravy akurát spustilo nové miesto s anti-preferenciou a výraznejšie sa začala prejavovať zraniteľnosť električkovej dopravy (výkoľaje, prejazdy cez trať, nehody s IGK,...)

O rekonštrukcii trate na Záhradíckej a dopadoch na jazdnú dobu MHD sa môžeme baviť po spustení všetkých semaforov.

Za trolejbusy môžem povedať, že posunutie zastávky "Záhradnícka" smer mesto za križovatku, a zriadenie novej CSS Jégeho/Miletičova, bude takmer isto viesť k predĺženiu jazdnej doby.

Ale hlavne, že bude štvorprúdovka!!
Reply on: Majo #111757:
Mesto by malo poskytovať ľuďom aj možnosť využívať bicykel aspoň relatívne bezpečne ako dopravný prostriedok...

Inak ak sa chcete zasmiať, tu je jedna perlička od pána V.M. z Oddelenia dopravného plánovania:

(parafrázované)
"Čo by sme robili, keby chodilo povedzme 10% ľudí z Dúbravky do centra bicyklom, pršalo by, potom by chceli využiť MHD, a autobusy by nezvládli ten nápor." ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.