Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zdravim vas...chcem sa opytat, ked cestujem do AVION Shopping park napr. cislom 61, 2. pasmo zacina az po zastavke AVION Shopping park alebo je uz po zastavke pred AVION-om ? Ci si mam od zastavky pred AVION-om cvakat listok alebo nemusim. A tiez ako to plati cestou naspat? Dakujem. K3
Reply on: Martin Fundárek #111788:
pepku? 😃 😃
Reply on: ivanbuto #111784:
Čo by sme robili? No ja neviem, asi by sme sa kopli do hlavy... Inak, neviem, ako si pochopil ten môj predošlý príspevok, ale ja v žiadnom prípade nie som odporcom budovania cyklotrás, práve naopak. Ale tiež tvrdím, že silou mocou vyháňať ľudí z MHD na bicykle je totálna blbosť.
Reply on: ivanbuto #111785:
k tej Záhradníckej: už teraz to nie je bohviečo. Podľa mňa je trať celkom fajn, ale nerozumiem tomu semaforu v zákrute Záhradnícka-Miletičova, kde električky úplne nezmyselne stoja. Môžme si k tomu pripočítať ešte tú novú CSS a výsledok si môžme predstaviť... 😞
Re #111783 Ike: presne tak! inak tá pražská by bola super, a to nielen kvôli DNV 🙂
Reply on: ivanbuto #111784:
Myslím si, že pánov expertov treba menovať celým menom. ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eraser #111737:
Tak nejako prestávam chápať, o čo Ti vlastne ide. Najprv si frfľal, že cez tunel by mohli vlaky chodiť iba v 15-min. intervale, a keď som Ti povedal, že môžu aj v 3-minútovom, zasa vravíš, že vlaky hustejšie ako 10-15 min. nemajú zmysel.

"Otázka je čo nakoniec postavia."
Áno, avšak otázka znie, či vôbec niečo postavia, a ak, či to bude mať také parametre, aké sľubujú. (Platí pre Pepku aj pre Ten Tunel.) Že by postavili niečo lepšie, než sľubujú, nehrozí.

"neverím vôbec tým projektom"
V tomto sa zhodneme. Aj ja tomu, že bude postavený tunel pre TEN-T alebo električka do Petržalky, uverím, až tadiaľ prejde prvý spoj s cestujúcimi.
Reply on: eripmav #111766:
Zaujímavé, že v Brne aj na niektorých úsekoch viac menej v centre ide električka dosť rýchlo, aj keď možno sa to celkom so Špitálskou nedá porovnať.

Na Obchodnej je električka súčasťou priestorového riešenia pešej zóny.
Reply on: pepke #111761:
Ja sa tiež zamýšľam nad tým, prečo očakávame od nových tratí zásadne inú, lepšiu kvalitu, ak si Bratislava nevie dať do poriadku súčasné trate, či už sa to týka zastávok, preferencie, zlého stavu koľají, rýchlosti, atď.

Za tieto dva roky, čo viem, sa napriek všetkému marketingu o preferencii koľajovej dopravy akurát spustilo nové miesto s anti-preferenciou a výraznejšie sa začala prejavovať zraniteľnosť električkovej dopravy (výkoľaje, prejazdy cez trať, nehody s IGK,...)

O rekonštrukcii trate na Záhradíckej a dopadoch na jazdnú dobu MHD sa môžeme baviť po spustení všetkých semaforov.

Za trolejbusy môžem povedať, že posunutie zastávky "Záhradnícka" smer mesto za križovatku, a zriadenie novej CSS Jégeho/Miletičova, bude takmer isto viesť k predĺženiu jazdnej doby.

Ale hlavne, že bude štvorprúdovka!!
Reply on: Majo #111757:
Mesto by malo poskytovať ľuďom aj možnosť využívať bicykel aspoň relatívne bezpečne ako dopravný prostriedok...

Inak ak sa chcete zasmiať, tu je jedna perlička od pána V.M. z Oddelenia dopravného plánovania:

(parafrázované)
"Čo by sme robili, keby chodilo povedzme 10% ľudí z Dúbravky do centra bicyklom, pršalo by, potom by chceli využiť MHD, a autobusy by nezvládli ten nápor." ?
Reply on: d3k0 #111733:
ale elektricka je pomala... toto nie je ako v pripade petrzalky, ktora je v podstate sirsie centrum a su tu dolezite zastavky - prestupne body... tu by ten problem bol zdaleka horsi - pokial nebude nieco, co bude schopne ist 80kmh, tak nech to ani neskusaju stavat... Lebo cestovat hodinu elektrickou do centra, kde je aj autobus za 20 minut a auto aj za 10, je trocha prehnane... a druhak by sme brali Dubravcanom kapacity... Ako vravi ivanbuto, ked elina, tak na pokrytie vztahov v zapadnej casti okresu BAIV. Buducnost by som videl prave v tej zeleznici... alebo, co je nerealne, druha expresne radiala cez prazsku, do ktorej by sa zbiehali rychloeelektrickove trate (na tomto useku by stacila aj ta 60kmh) a zastavky by mali len na Patronke a nasledne na HLST
Reply on: Peto02 #111756:
To bol aký šuchtoš na 208, keď mal po Prievozskej vmax. 35 km/h?
Reply on: d3k0 #111733:
Na Lamačskej chceme práve preto ten BUS pruh, či nie? ? Stačí sa pozrieť na rozostavané objekty v okolí a možno predpovedať narastajúcu dopravnú záťaž....

Ad. Lamačská brána, snáď tam môžu chodiť aj iné, nové autobusové linky... Otázne je, z akých peňazí, keďže výkony MHD sa zvyšovať nemajú. ?

Ohľadne električkového prepojenia Dúbravka - Lamačská brána, som za, ale nedá sa očakávať, že to bude prioritné spojenie s centrom BA. Ako povedali iní, skôr na pokrytie vzťahov Karlovka-Dúbravka-Lamačská brána.

A nie, nezmierili. ❗
Reply on: eripmav #111769:
to je smutné. ale zdá sa mi pomerne zbytočné električku zapúšťať pod zem, podľa mňa je električka v centre fajn, ako hovorí Majo, výnimkou je možno akurát Obchodná a z Nám. SNP by som električku vyhodil úplne, rovnako ako aj autá...
sme.sk :: O štvrtej to tu nemôže takto vyzerať
http://www.sme.sk/c/4059103/o-stvrtej-to-tu-nemoze-takto-vyzerat.html

*****, ešte že sme tú sliepku, čo nám zlaté vajcia znáša, nepredali! ?
Reply on: Majo #111772:
nie, ja vobec netlacim elektricku pod zem! prave naopak, mozno som to zle napisal, aj podla mna je lepsia elektricka po zeme a MHD by nemalo chodi pod zemou... ale su miesta kde to jednoducho inak nejde - podjazd pre elektricku pod krizovatkou je podla mna normalna vec, vzdy samozrejme hlbenym sposobom, teda aj pripadna zastavka pod zemou by bola len do vysky 1 poschodia, nie nejake katastrofalne hlboke tunely...
Napriklad taky podjazd pod Racianske myto by bol skorej plus ako minus... rovnako Obchodna pod zemou pod pesou zonou by bolo plus, ludia by jedno poschodie zisli a pripadne by mohli byt nad zastavkami presklenne stropy a tak by mali aj denne svetlo, stromy zelen - v podzemnej stanici - ono vsetko sa da spravit aj prijemne a ludsky... aj ten plot - niekto si pod plotom predstavi nejake nevkusne otrasne pletivo, ja si pod plotom v centre napriklad na Spitalskej predstavujem nieco ako sa spravilo na Staromestskej - co je ukazka toho ze aj plot ide spravit vkusne, a dokonca keby sa velmi chcelo, tak moze byt dokonca bariera aj priaznivy prvok na ulici - napriklad bariera zo zelene (o co bol pokus na Staromeskej, len tu este kompetentny nechapu ako sa zelen tvori a ako sa o nu treba starat - ze zavlazovaci system je jednoducho uz dnes pri suchych letach nevyhnutnost)
Reply on: Ike #111776:
Suhlasim. Predsa len by na takej Obchodnej inak ukazali Citadisy ako nejaka skripajuca rozhrkana 7076 na 7-cke...
Reply on: Majo #111775:
mestotvornost robia predovsetkym obcania... a ked tym nebude ponuknuta dobra MHD (aj pod zemou) tak sa na mestotvornost vykaslu a pojdu autom 😉
Reply on: 810zssk #111774:
V zasade nie som proti elektricke pod zemou, ak by si to vyzadovala situacia (napr. vela krizovatiek), ale zas na druhej strane je elektricka aj vyznamny mestotvorny prvok. Ved staci si pozriet stare pohladnice a vidis, ako sa uz v tych casoch chvalili mesta tym, ze im po hlavnej ulici jazdi elektricka. Ak sa pozries na mesta, kde je teraz (alebo v nedavnej minulosti bola) obnovovana elektrickova doprava (napr. Croydon, Strasbourg atd.), vsade najdes elektricku prechadzat aj najuzsim centrom mesta.
Reply on: Majo #111772:
Elektricka pod zemou v centre je urcite dobry napad a nebavme sa o razeni, ale o hlbeni pri ulozeni v malej hlbke - cize ziadne dlhe cestovanie.. Na vrchu moze vzniknut pesia zona a centrum bude patrit ludom.. Problem je ze v BA by tam postavili dalsie dva jazdne pruhy ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.