Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
papyr: a co si bezny clovek o K2S ma mysliet ? Akoze nechapem... podla mna pre nezainteresovaneho K2S PRAVOM posobi ako nova elektricka. Mimochodom z 80% MINIMALNE aj nova je...
Viete mi inak niekto presnejsie opisat, kade chodi ta linka k Nay elektrodomu? Zastavky su jasne, ale nie komunikacie, po ktorych premava ...
Inak v Ziline je uz znacna cast MHD zatrolejovana a aj pomer trolejbus vs. autobus je dobry. Tiez by u nas mohla byt trat v den otvorenia zadarmo a hlavne by sa nejaka nova uz aj zisla ...
tr3mp:
Oooo, to sa mi paci, trolejbusy 🙂
Zilina:

PRE CESTUJÚCICH

Dňa 15.11.2002 bude otvorená novovybudovaná trolejbusová trasa na sídlisko Hájik, po ktorej začnú premávať trolejbusy na linkách č. 6, 7, 16.

V uvedený deň od 10:00 hod. bude preprava cestujúcich v trolejbusoch na týchto linkách Z A D A R M O.

To su ale veci 🙂
Kua, skomolil som si nick, takze este raz: COMBINO
Papyr:
V pohode 🙂. Inac ani ja som nikde nepisal ze 1435 mm rozchod nemoze byt v takom obluku ako 1000 mm. K polomerom: Mozno sa iba zda ze 1435 mm obluk je "ostrejsi", lebo kolajnice su dalej od seba. Polomer nemusi byt mensi, moze ist o opticky kalm, na to nezabudnime! 🙂 Inac, v Bazileji maju elekticky na 1000 mm rozchode a premavaju do oblukov s polomermi iba 11.8 metra! Neviem si predstavit ako by do takeho obluku isla elektricka na 1435 mm rozchode. Zeby 5 km/h? Apropo, tu je link na PDF tej tramvaje co tam jazdi: Combino
🙂
Si:
Pri rovnakych podmienkach je 1000-mm obluk lepsi. Ak ho budes mazat a pod, tak ti vydrzi naozaj dlho. Aj okolky viac vydrzia. Ja som to vravel uz davno: Preco nemam mazanie okolkov? Napr. Ostrva to uz davno ma. Staci ak bude mat 1/3 vozov mazanie, obluky to premaze dostatocne, zvysne 2/3 netreba. V Viedni zase mazu obluky, aj to je riesenie. Ja osobne som za mazanie okolkov, to je podla mna vhodnejsi a technicky lahsi sposob. 🙂

Ja ako strojar si myslim ze narvat trakcak na poloos je jednoduchsie na tisicke ako na 1435-ke. Dovod: Viac miesta na trakcak, kedze podvozk ma kolesa blizsie k sebe, ostava viac miesta medzi kolesom a bokom skrine - Predpokladam ze trakcak bude umiestneny zvonka - nizkopodlazna tramvaj. Inac sa bezne umiestnuju trakcaky do naboja kolesa, tam je uplne jedno aky rozchod chces. 🙂 Navyse aj ked budes mat elektricky difrak, frezovat kolajnicu ti to bude tak isto, akurat nebude vnutorne kolo presmykovat - teda voz nepojde do smyku tak lahko ako pri pevnom dvojkoli. Na opotrebovanie kolajnice to vyrazny vplyv nema. 🙂
Turbo, dobre, nebudeme sa vadit, sak mne je fakt otazka rozchodu v BA ukradnuta. Len si dovolim upozornit: po tom, co som vypisal uzke obluky na rozchode 1435, som ako priklad, kde by 1435 vyliezla, uviedol DD. Skutocne som nenapisal nic o DD a 1000, pisal som len o DD a 1435. Ty si to potom pochopil tak, ze, citujem "To akoze na Dlhe diely nevujde elektricka na rozchode 1000 mm ale na rozchode 1435 mm uz ano??"

A napisal som snad nieco take? Nejaku taku implikaciu? Nie 🙂

ono to je ostatne jedno, lenze doslo k malemu nedorozumeniu, tak ho este raz vysvetlujem, aby ma niekto nepodozrieval z toho, ze si myslim, ze 1435 sa vojde niekde, kde 1000 nie 🙂
Turbo: ja ale budem tichol leby vypinam komp :-)) (len cakam este overenie ci sa mi zverina podarila, ale vyzera to tak ze ano... iproute2 vie robit rozne zazraky...:-)) )
btw, obluky.. aj 1435kou vies prejst dost slusny obluk a pokial chces zabranit opotrebovavaniu okolkov a kolajnic, da sa ist na to viacerymi cestami (ich vzajomna kombinacia je ucinnejsia) - napriklad tak, ze budes okolky mazat, alebo tak, ze nebudes mat kolesa na naprave uchytene pevne, ale budes mat 2 polosi (mozu byt na nich priamo trakcne motory zapojene do serie a vznikne mi tym elektricky diferak) nestalo by to za uvahu ? (a urcite by to neuskodilo ani na 1000ke, akurat tam by bol asi o troska vacsi prob narvat trakcaky na polosi, netvrdim vsak ze je to neriesitelne:-)) )
Papyr:
Ono je to paradox, ale pri rozchode 1000 mm mozes ist cez obluk rychlejsie, to mi da za pravdu aj Si. Je to komplikovane na vysvetlenie, ale je tomu tak. Na 1000 mm rozchode sa ti vozidlo skor prekoti na bok. Teraz sa ta spytam: Ako casto vidis prekotenu elektricku v Bratiskave? 🙂 Cize odpoved znie: Na rozchode 1000 mm vozidlo lahsie prekotim na bok, ale pri rozchode 1435 mm ho zase lahsie vykolajim. Teda je tam nieco za nieco.

Tvoj citat: "Viete, ze by sa 1435 mozno vysplhala aj na Dlhe Diely?"

Pisal si o DD. 🙂
tr3mp: dobre, dostal si ma 🙂

W tym przypadku, czy Bratislawa bedzie sie unifykowac z miastami polskimi? Tramwaje "Konstal" sa bardzo fajnowe dla Bratislawy 🙂 Oder mit Oesterreich? 🙂
Turbo: Adhezne vlastnosti urcite nie. Ale ked si porovname rovnake vozidlo (napriklad T3) na oboch rozchodoch: otazka pre publikum: na ktorom rozchode ho lahsie prevratis na bok? (napriklad pri vyssich rychlostiach v zakrute...) Nie adhezia, ale bocna stabilita.

A co sa tyka tych oblukov: pisal si, ze 1000 ma moznost robenia mensich polomerov. Ja sa pytam: kde v BA je taky polomer odbocenia, ze 1000 sa tam vojde, ale 1435 uz nie?

K DD: Samozrejme, ze premisa "kam vylezie 1435, vylezie aj 1000" plati. Takze ak na DD vylezie 1435, vylezie aj 1000, lenze v suvislosti s DD som o 1000-ke nenapisal ani slovo.

(Pripomina mi to nasho matematikara na gympli, ktory nas ucil matematickej logike citatom z MHD: Neoznaceny cestovny listok je neplatny. A pytal sa: hovori tento vyrok nieco o oznacenom cestovnom listku? Nie. 🙂 )

Si: vazne si bezni cestujuci myslia, ze to je nova elina? 🙂 hehe, jak malo nam staci... 🙂
Si:
Ja ti nehovorim aby si bol ticho, ale aby si zacal pisat skutocne argumenty miesto utocenia na mna. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Turbo: no to treba spravit tak ci tak ale nemusis spravit nic navyse pre zachovanie rozchodu...
PS: teraz uz budem tixo, kedze idem sa este skusit pozriet na tie dropovane packety, napadla ma jedna zverina a potom tu uz nebudem...
#11158 Papyr: skus hadat, aky rozchod maju tieto stredoeuropske mesta: rakusky Innsbruck, polska Bydgoszcz, Elblag, Grudziadz, Lodz a Torun?
Si:
Moja pozicia ako obrancu je lahsia? Ze nemusim robit nic? Kde som to prisim ta spomenul ze nemusim nic robit. Ja som spomenul ze treba spravit nasledovne veci:
1. Zmenit organizaciu - teda aj udrzbu - pravidelne podbijat a pod.
2. Zmenit trate - opravit kriticke useky, na ostatne zabezpecit kavlitnu a najma do buducna pokracujucu udrzbu.
3. Zmenit vozidla - kupou novych, modernych, nizkopodlaznych a aktraktivnych elektriciek.

Zmenou rozchodu nic nevyriesiem, potrebujeme spravit tie tri boly ktore som uviedol. 4. bod, ktory presadzujes - zmena rozchodu - je nezmysel bez opodstatenia.
Papyr: hmm ale vacsina cestujucich v BA si mysli ze K2S je nova elektricka:-))) (a tam to bolo uvadzane z pohladu psychologie cestujuceho:-))

okrem toho, co som si pamatal este ako decko, tiez sa mi zdalo ze niekde (v Brne alebo prahe) som videl obluky so sialene malymi polomermi (na to co som si to porovnal s blavackymi), ale kedze to som bol este maly (bolo to este za komacov), tak na taketo spomienky som sa nechcel odvolavat:-))
Papyr:
Ja zdaleka nemam pocit ze sme jedinym mestom s rozchodom 1000 mm. Ziadne specialne drahe objednavky sa nebudu konat, ale normalne dodavky vozidiel za cenu ktora bude zavisiet od velkosti dodavky, od dlzky, vybavenia (Buse, hlasenie zastavok, kvalita a pocet sedadiel a pod).

Hehe, ty si myslis ze rozsirenim rozchodu sa zlepsi adhezia? To akoze na Dlhe diely nevujde elektricka na rozchode 1000 mm ale na rozchode 1435 mm uz ano?? Preco na TEZ-ke maju stupanie az 7,4 percenta a jazdia tam na rozchode 1000 mm? (na Dlhe diely nie je urcite viac ako 7,4 percenta).

1435 ma vyssiu stabilitu? No, bol som v Kosiciach a nemam ten pocit. Vsetko je to o urdzbe - pravidelne podbijanie. U nas ani v Kosiciach sa nerobi ziadne. Hadze to rovnako. To staci na vysvetlenie.
Ano, tusim som to pisal ja...
si> ja nekritizujem teba, tak ty sa laskavo pozdrz viet typu "kade chodis tade kritizujes". Nepoznas ma dobre. Obcas sme sa spolu porozpravali, aj to dost malo tak si scenzuruj laskavo prispevok nez ho odosles. JA PROTI TEBE AKO OSOBE NAOZAJ NEMAM NIC! Boze moj, vsimaj si aj smajliky! Ja sa stazujem na Pieskovisko, ale viem ze to pre teba nemoze byt numero uno, ved na nom fachcime zadara. Pozri sa: chapem ta, ze ten problem nie je u teba a sype sa na teba kopa kritiky, hoci neopravnenej. JA za to ale nemozem! Ved uplne staci ked mi to objasnis (co sa stalo) a ja prestanem.
A neutoc na Turba, pretoze to by si potom musel utocit takmer na kazdeho. Je to vec financii, kvality a buducnosti, ciastocne nazoru. A ak si este nezistil, pravo na nazor patri k zakladnym. Ani ja Ti ho neberiem! Ale ak bola pravda, ze u Durkovskeho si stale tocil len okolo toho aka je tisicka hnusna, mal by si sa uvedomit - s tak vysoko postavenym clovekom sa nestretavas denne a mal by si mat pred nim pokoru pre to co spravil a slusnost - nekritizovat jednu a tu istu vec dookola.
Nechcel som Ta urazit ani nic podobne, tak ak sa Ta to dotklo, prepac, mam rad mier 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.