Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Čo sa týka Solarisov vždy som mal názor, že je to poľský výrobok. Potom aj jeden zhorel, neskôr ďalší a potvrdilo sa mi to. ? A mimo témy: Vypadá to tak, že obratisko na Molecovej nestihnú dokončiť do toho termínu či povedali... Už ani neviem kedy to bolo presne, ale tušímže to bol jednociferný deň...
inak ked maju take problemy s tymi Solarismi, mohli by ich skusit predat. Mozno niekomu by tie poruchy nevadili a kupil by ich.
Namiesto Solarisov by sa mohol vypisat tender na 20 klbakov..
inak keby opravili 1216, mohli by ho prelakovat na cerveno. Urcite by to bolo lepsie ako ten zeleno-zlty grc.. ?
Co sa tyka Solarisov.. V prvom rade bola chyba DPB (este byvaleho vedenia), ze vytvorilo taku zmluvu, aku vytvorilo, ze tam bolo o zarucnych podmienkach len par riadkov, a teda nebolo specifikovane takmer nic, ziadne pokuty za nedodrzanie podmienok, zlu kvalitu, a podobne. No a ked je zla zmluva, tak jasne, ze vyrobca sa nenamaha vyrobit kvalitne vozidlo, ked mu za to nehrozia ziadne sankcie. Takze uplne prvy problem bola zrejme zla zmluva. Existuje take porekadlo, ze "dobra zmluva robi dobrych partnerov." Ak by ta zmluva bola naozaj dobra, budu tie Solarisy kvalitnejsie..
Na druhej strane, vyrobca aj napriek zlej zmluve sa mohol snazit o kvalitny vyrobok, kvoli zachovaniu dobreho mena.
Takze chyba je zrejme na obidvoch stranach.

Tu novu zmluvu, na ten prenajmov 20 autobusov, uz urobili velmi dobre, aspon co som mal moznost si precitat. Takze tie Solarisy boli na nieco dobre. Na to, ze sa z nich v DPB poucili.
Takze uz by som tie Solarisy neriesil, v dalsom tendri by uz mali prist kvalitnejsie autobusy, kedze aj zmluva je uz kvalitna.
Reply on: eraser #111293:
položme tú otázku trošku inak "má vôbec stáť trať do Pe"? ? cenu určite nikto nevie, pretože sme na SVK, t.j. aj keď to teraz bude X-300 mil., nakoniec bude určite aj tak drahšia - viď napr. predražený a oneskorene odovzdaný most Apollo (ozaj, platilo Metro penále za nedodržanie termínu?). Veď predsa "naši" musia zarobiť...
Re #111291 810zssk: + amortizácia busu...
Reply on: kecho #111276:
A koľko má stáť trať do Petržalky presne?
Reply on: peto1622 #111290:
4506 na 88? To si neuviedol zrovna dobrý príklad typického vozidla pre tú linku... To bol vždy 59-kový autobus, ku koncu životnosti 93-kový.
Reply on: bwd #111267:
Nafta a vodici su zadarmo? Ci to zaplatis ty?
Reply on: abcd #111277:
ja nie som sice priamo z fachu, ale rad by som vyjadril svoj nazor: je fakt, ze z pohladu cestujuceho je to jedno z najmodernejsich vozidiel, ktore DPB prevadzkuje. Ja si vsimam trochu iny aspekt. Ked ich nasadili na 88cku dost ma to nahnevalo, pretoze nou musim rano jazdit do skoly a to cestovanie sa mi nezda pohodlnejsie, ked je tam nasadeny takyto autobus. Ked 88cku este vypravovala 4.kolona, jazdili tam take vozy ako 4506 a podobne, co boli dost stare, ale aspon sa to nich zmestilo viac ludi. Teraz som zvedavy ake to bude ked sa zacne 22.9 znovu semester a solarisy nejazdia len na 88cke, ale uz aj na 84-ke a EU prijma kazdym rokom stale viac studentov. Netvrdim, ze solarisy uplne nedostacuju na tychto linkach, ale ak je na 88cke solaris na nejakom odchode, ktory pride k EU v case ked sa zacina hodina, trebars ta co zacina 13.30, nedostacuje urcite. To nie je podla mna autobus, ktory je urceny na to aby chodil vzdy plny, je na to neprakticky, lebo vsetci ludia sa stavaju do priestoru na kociky a do tej casti medzi 2. a 3. dverami moc nie, a aj ked, tak trva strasne dlho, kym sa prepracuju k dveram. Raz som uz aj zazil ako cestujuca nestihla vystupit. Neviem, ci je v BA linka, na ktorej by boli optimalne vyuzitelne, mozno 74, ale to je len moj nazor. Podla mna mali kupit radsej 18metrove vozy.
Reply on: Majo #111288:
Pardón, nie vyvýja, ale vyvíja. ?
Reply on: kecho #111285:
Mne je jasné, že si takú blbosť nevymyslel Ty, ale ten najvyšší... SOR zatiaľ, na naše veľké šťastie, električku nechystá. Ale na električku, ktorú vyvýja Solaris, som naozaj zvedavý. Aleosobne som presvedčený, že ak Škoda dotiahne projekt električky ForCity do konca, tak to bude najlepšia električka, akú kto ponúka. Pretože plne nízkopodlažnú električku so všetkými hnacími a plne otočnými podvozkami nevyrába, pokiaľ viem, ešte nikto. A tiež som zvedavý na ten jej pohon synchrónnymi motormi, to tu tiež doteraz ešte nebolo...
Reply on: kecho #111283:
Solaris horel ešte aj v Ostrave, ale tam to nebola vina autobusu (vozidlo stálo zaparkované v snehu, ktorý siahal tak vysoko, že sa upchalo vetranie motora, čo spôsobilo požiar). Ale zaujímavé, že napr. v takých Drážďanoch Solaris nikdy nehorel a sú tam s nimi nadmieru spokojní...
Reply on: abcd #111277:
Celý DPB je jeden veľký omyl za druhým, ale Solarisy by som omylom určite nenazýval. V iných mestách nie je ich poruchovosť až taká vysoká ako u nás, ale fakt je ten, že my sme dostali jedny z prvých plyňákov a tie svoje detské choroby ešte mali. Ale myslím si, že Solaris po tom, akú reklamu mu v médiách pomaly v celej Európe kvôli tomu požiaru 1216 urobil Branko a spol. sa už ani ďalších súťaží na dodávku vozidiel pre DPB zúčastňovať nebude.
Reply on: Majo #111282:
to nie je môj výmysel, len som sa pýtal, či také niečo existuje ? možno to mysleli tak, že za 300 mil. kúpia 4 (možno 5) kusy a zvyšok dostanú v rámci nejakej akcie 1+1 zdarma ? btw. sor nemá v pláne vyrábať aj električky?
Reply on: Mike #111274:
Neslávne známa pani Pacherová, ktorá článok písala, neovláda zrejme ani základy matematiky, keď na jednej strane tvrdí, že najnovšie električky boli dodané v 80. rokoch a na druhej strane tvrdí, že tretina električiek prekročila 20-ročnú životnosť, a teda dve tretiny ju ešte neprekročili. Alebo žeby sme mali podľa nej toľko 19-ročných električiek? ?
Reply on: abcd #111277:
podľa mňa išlo zahradkarovi najmä o zlikvidovanie mena Solaris. A ten mu trochu pomohol tým, že poslal do BA novú verziu busu (niečo ako bude Sor NB18). Rovnako tuším za socíku zhorel nejaký kĺbový Ikarus po ročnej prevádzke a kupovali sa potom aj ďalej... Mimochodom, okram BA a KE tuším Solarisy nehoreli a to premávajú vo väčších množstvách... Všimni si tiež, že keď je nejaký požiar busu, tak v prípade Solarisu je meno firmy v titulku, ak ide o inú značku, stačí titulo "DPB horel autobus"... Likvidácia značky sa mu už zrejme podarila, takže do ďalšieho tendra sa zrejme neprihlási a Sor bude mať opäť o jedného konkurenta menej. Aj keď pochybujem o tom, že podmienky budú nastavené tak, aby ich splnil niekto iný ako Sor. Netreba totiž zabudnúť, že Sor patrí JeTiho spoločnosti, rovnako ako vedenie mesta... - všimni si, kto dodal posledné vozy do BA a kto vyhral poslednú súťaž, kde bola obmedzujúca podmienka "do 11 metrov". Osobne som tiež radšej, keď mi príde SU ako Tambus, či Sor BN9.5, kde treba dávať pozor pod nohy, aby sa človek na schode neprizabil, o "nových" Karosách s hrdzavými rámami ani nehovoriac...
Reply on: kecho #111276:
Nová NP veľkokapacitná elina za 30. miliónov? ? ? ? Jedine žeby tá poľská, čo teraz vyvinula firma Modertrans Poznaň (Moderus Alfa sa to tuším volá), ale aj to pochybujem, že by sa zmestilo do 30 miliónov.
Reply on: bwd #111266:
OK, v živote som tam nevystupoval, tak som nevedel, preto som sa pýtal...
Reply on: Palal #111269:
Poznam okrem jedneho vsetkych na tej fotografii, tak sa mi, ak chces, ozvi na e-mailovu adresu majo.kovac@centrum.sk a ja Ti poslem e-mailove kontakty na nich. Predsa len sem do verejneho diskusneho fora nie je velmi vhodne pisat niekoho osobne kontakty... Pisat mozes pokojne v anglictine.
Reply on: AAA #111278:
Ďakujem za vysvetlenie. Toto som doteraz netušil...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.