Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
http://www.dpb.sk/download/dokumenty/cennik_cl_dualne_082008.pdf
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #109830:
Akokoľvek s Lolovými scestnými názormi na nosný systém nesúhlasím, pokiaľ ide o jeho požiadavku na opätovnú diskusiu, má pravdu. Veď si zoberme, čo bolo v pláne pred dvoma-troma rokmi, keď sa zámer verejne prerokúval a pripomienkoval na MŽP, a čo v pláne je dnes:
Na začiatku to vyzeralo takto:
1. električka bude pre Petržalku nosným systémom,
2. pôjde po estakáde, po zemi alebo v záreze,
3. cez Dunaj prejde po zrekonštruovanej železničnej časti Starého mosta,
4. z ktorého bude vylúčená IAD.
A dnes:
1. električka bude pre Petržalku len doplnkovým systémom k železnici,
2. mesto má záujem vybudovať ju v tuneli,
3. cez Dunaj pôjde po novovybudovanom moste,
4. na ktorom budú púre IAD dva jazdné pruhy namiesto doterajšieho jedného.
Čo zostalo z pôvodného zámeru? V takejto situácii je podľa môjho názoru oprávnená požiadavka, aby bol zámer opätovne verejne prerokovaný, a najmä aby boli opätovne posúdené dopady na ŽP.

Na druhej strane, objektívne treba uznať, že diskusia bude jalová minimálne dovtedy, kým si aspoň na magistráte neujasnia, čo vlastne chcú. Napr.:
Fabor: električka bude doplnkom k železničnej doprave.
Ďurkovský: je v súčasnosti otázne, či sa v Petržalke vybuduje trať len pre rýchlodrážnu električku alebo tiež trať, po ktorej budú premávať aj vlaky.
Fabor: je v záujme mesta, aby sa električka vybudovala v plytkom tuneli.
Ďurkovský: so zapustením trate pod zem sa neuvažuje.

Navyše kým mesto trvrdilo, že posudky, do ktorých sa investovali nemalé sumy, preukázali možnosť použiť pre NDS železničnú časť mosta, podľa projektanta Maťaščíka (dnešná Prqavda) znalecké posudky na kvalitu ocele ukázali pravý opak.

Je skrátka už veľmi veľa informácií od oficiálnych miest, ktoré si navzájom odporujú, a ktoré by mali byť vysvetlené. Pretože čím ďalej, tým viac mám dojem, že magistrát si ohľadne NDS robí z Bratislavčanov srandu.
Reply on: NN #109876:
Ani nie, o pol deviatej z Petržalky na Kukučínovu L98 s meškaním 15 minút. Až tak tragické (ako to popisovali v médiách) som to nezažil.
Reply on: Kacicka #109881:
Postupujte prosim na Azet.sk
? bry vecer
Reply on: luky133 #109879:
hmm, no keď hovoríš že si tam brigádoval tak asi o tom niečo vieš, ale ja som tým šiel naposledy okolo 14:00 ešte cez školský rok a bolo nás tam tak 5 (z VW). Nie je to síce 901, ale stále si myslím že v súčasnej situácii je to mrhanie. No vidím, že riešenie je asi v nedohľadne.
Reply on: pepke #109878:
Ono ja som cestoval od 15:00 nimi a môžem povedať, že nie sú vyťažené na kĺbak, ale stačí solo, ale vždy tam niekto je nie ako linka do AT 🙂
Reply on: luky133 #109877:
aby som to uviedol na pravú mieru, myslím tieto spoje:
13 . 16. 36. 56
14 . 16. 36. 56
15 . 16. 36. 56
16 . 16. 36. 56
17 . 16. 36
ktoré k VW zachádzajú a sú prázdne:)
a tieto spoje:
05 . 20. 40
06 . 00. 20. 40
07 . 00. 20. 40
neviem ako sú vyťažené lebo som nimi neišiel, ale tipujem že je to šeredné.
Reply on: pepke #109875:
Ale ak viem dobre tak 92 celý deň nezachádzka k VW... ?
co by ste radili podla dneska ako je najlepsie sa dostat na AS MN zajtra na 9-tu z petrzky? odviezt sa niekam na nam. hraniciarov a odtial peso na safko a odtial skusit cosi chytit resp. to prejst peso?

dnes som siel na 8-mu na mileticovu a nebolo to take tragicke, 7:10 lucanka, pred 7:40 mileticova, ale v neskorsich casoch to bolo asi horsie po 8-ej
Reply on: luky133 #109874:
áno bol. Ale to je pár spojov za deň a ostatné spoje sú prázdne.
Reply on: pepke #109870:
Bol si sa pozrieť k VW aká býva plná 92jka keď sa menia zmeny vo VW? Ja som tam brigadoval a môžem povedať, že sú dosť plné preto som radšej končieval o hodinu neskôr kedy bola prázdna... Síce po ukončení striedania zmeny by tam nemuseli chodiť kĺbaky lebo vtedy končia len tý nižšie postavný z kanclov, ktorý nemajú autá...
Reply on: Ondro #109872:
ale komu je to a načo??
Reply on: pepke #109867:
ked sa stiahnu, tak nebudu prachy vobec.... takto za tie linky DP aspon daco dostane
Reply on: pepke #109870:
lebo je mi jasné, že to muselo mesto schváliť.
Reply on: S499.1023 #109868:
Pomocou mesta. Uznávam, že toto je naozaj skôr vec mesta ako DPB, ale stále je to treba riešiť - teda už nie DPB ale mesto. Už keď hovorím o tomto, neviete niekto ako k tomu vôbec prišlo že DPB začal prevádzkovať linky pre VW? Bolo to ešte keď mal DPB dostatok busov?
Reply on: hoppusmark01 #109829:
Navrhujem autovlak z Petržalky na UNS každých 15 minút ? Kto je za?
Reply on: pepke #109867:
NIE JE to lacnejšie. Keď si mesto objedná kilometre, tak DPB tam nasadí busy. Keď si ich neobjedná, žiadne sťahovanie nebude.
Platená linka NIE JE zbytočná linka.
A na margo obtiažnosti - myslíš, nemyslíš, popíš KONKRÉTNE, ako by ich "mal vykryť".
Reply on: Ondro #109858:
ja si to predstavujem z tohto pohľadu: čakáme na nové kĺbové busy, ale jednoduchšie a lacnejšie by v tejto chvíli bolo stiahnuť staré zo zbytočných liniek a využiť ich tam, kde treba. Je lacnejšie keď DPB bude platiť za prevádzkové náklady (nafta atď.) na buse z terajšej prázdnej 92ky, ktorý sa nasadí na normálnu linku akoby mal kupovať nový bus, ktorý by sa nasadil na tú istú linku. Samozrejme že BA potrebuje nové busy, ale v súčasnej situácii (hlavne kým prídu) by bolo podľa mňa lepšie použiť existujúce busy na linky ktoré sú vyťažené. A nemyslím, že "vykryť tie náklady" by bolo až také obtiažne.
Reply on: Ondro #109856:
Tak by tam aj zrušil 92ku. VW si platí za úsek Patrónka - VW, teda za naftu, vodičov, amortizáciu a neviem čo ešte vypočítané adekvátne úseku VW - Patrónka. Keby VW neplatil, DPB by prevádzkoval 92 iba v úseku Patrónka - Dolnozemská (resp. Patrónka -D. Dráha) za ktorý dnes neplatí VW ani halier, teda by to bolo rovnako ako dnes a o nič by neprišiel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.