Ike, S499..: v poslednych dnoch bolo aj v telke v spravach, ze ceny aut za posledne mesiace dost klesaju, o desattisice..
Aj ked ak si porovnam, co stala najlacnejsia Fobia pred rokom (cca. 300.000), a rovnako stoji aj teraz, tak neviem, ze odkial tie telky maju to vyrazne zlacnovanie..
pravdu mas... staci sa pozriet napr na to kolko stoji nova "dnes - zajtra - ......" aj s klimatizaciou za tu cenu by clovek pred 10 rokmi nekupil ani feliciu so zakladnou vybavou ?
Však a čím som sa asi živil ? Ale oni zlacňujú napr. aj gumokoly a to dosť výrazne - pozri sa, čo má v základe najlacnejšia Cocotávia dnes a čo tam mala pred 10 rokmi (stála cca. tie isté peniaze).
Neviem, čo je vaša firma zač ale ja som už zažil dve konverzie na EUR. A keďže aj predtým boli pri zaokrúhľovaní cien, ktoré samozrejme matematickým výpočtom vychádzajú všelijako, niekde rezervy väčšie, niekde menšie, vyšla potom batizácia cien nahor a nadol krásne pol na pol.
Ostatne inflácia neznamená, že všetko zdražuje. Napríklad v odbore, ktorým som sa donedávna živil, ceny už mnoho desiatok rokov nepretržite a napriek inflácii klesajú.
Inak najnovsi jav na Stefanikovej: auta sa niekedy takmer vsetky radia do praveho pruhu (tam kde by mal (mohol) byt BUS-pruh), a lavy pruh zostava prazdny. Ked prichadza autobus, musi zostat stat na konci kolony, pricom lavy pruh je uplne prazdy. Naskoci zelena, auta sa pohnu, ale autobus to uz nestiha. Bol by taky problem iba jednoducho presunut auta z praveho pruhu do laveho? Myslim, ze nie, a kolona by nebola dlhsia ani o centimeter.
Tento "jav" som videl zatial dvakrat.
okrem toho cim viac sa bude mesto ucpavat (zapchami), tym viac sa bude hodit, ak bude moct autobus prejst urcite useky po kolajach. Samozrejme ak bude vola zo strany DPB to vyuzivat..
"proste autobus je niekde, kde sa s nim v zakonoch nepocita a malo by to byt osetrene znacenim..."
Presne tak. Velmi dobre si pamatam, ako nas v autoskole ucili o tejto situacii (elektricka zabaca doprava, a ma prednost pred autami), este nam to aj nazorne ukazovali na fotke priamo z toho miesta na kriznej, kde teraz zabaca X14 na Vazovovu. No a nikdy nebola rec aj o autobusoch. Iba o elektricke.
Cize podla mna by malo byt pravne doriesene aj to, ze elektricka a autobus mozu spolocne jazdit po kolajach, ak je tam vyznaceny BUS-pruh, a aj to, kedy sa autobus moze preradovat do tohto pruhu, a aj z neho..
no pockaj.. ale ako mam ako bezny vodic vediet, ze ma autobus prednost???
pretoze autobus sa v tomto pripade sprava ako vozidlo v dalsom jazdnom pruhu... cize by mal poctivo vyhodit smerovku a cakat kym v dalsich dvoch pruhoch prejdu auta...
.
mohli by sme to povazovat aj ako vyhradeny jazdny pruh, v ktoreho pripade by mal prednost pri davani znamenia o zmene smeru jazdy pred vozidlami v dalsich dvoch pruhoh, lenze nikde nie je znacka o radeni pruhov, kde by ta kolajova trat bola takto oznacena
.
v podstate ide o anomaliu a ten autobus ma tak "prednost" ako ja na luke v strede lesa pred autom ktore sa tu vyskytne... proste autobus je niekde, kde sa s nim v zakonoch nepocita a malo by to byt osetrene znacenim...
Zdrazovalo by sa, aj keby sa euro nezavadzalo, chmulko... zlacnovat nie je mozne, pretoze to by museli ist aj platy dole, coz ziadne odbory nepripustia. Inflacia je vsade na svete.
ááá takže mám veriť všetkým tým shitom čo sa popíšu, jo? Ty veríš tiež všetkému, a hlavne sľubom? Tak to potom dobre dopadneš ? ja si radšej počkám na výsledok
Ike