Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #108932:
Veď trolejbusová trať po Šancovej, Legionárskej a Karadžičovej takmer dvadsať rokov neexistovala. To si nevedel?

Len tak pre zaujímavosť pozri schému k 1.1.1985 http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=f230212d372f2833ef3930212dea
Reply on: AAA #108939:
Ak bola otvorená až v 1991, tak potom už aj s L211 s trasou Ružová dolina - Karadžičova - Kramáre - Vojenská nemocnica. A nie som si istý, ale L211 premávala len cez pracovné dni a L210 len cez víkend. Tá čisto víkendová premávka bola až za čias L208?
Reply on: Valec #108937:
A otvorená r. 1991 linkou 210, alebo 211, alebo obomi, to si nie som celkom istý.
Reply on: hoppusmark01 #108935:
na druhej strane ale najlepším dátumom na zmenu cien je práve 1.1.2009, aby sa automaty nemuseli dvakrát preprogramovávať.. To už musia byť ale nové autobusy aspoň vo výrobe, aby to zdražovanie malo opodstatnenie..
Reply on: 810zssk #108932:
Trate po Karadžičovej. Zatvorená bola niekedy v 70-tych rokoch.
Reply on: hoppusmark01 #108935:
alebo by sa radšej mohli konečne obrátiť na štát, aby opäť začal poskytovať dotáciu na MHD v BA (čo by podľa mňa mal) a nie len stále zdražovať cestovné..
Reply on: NN #108933:
Ja som za zdraženie MHD v BA, ale až vtedy, keď tu bude v uliciach behať tých 100 nových kĺbových autobusov.. Lebo sľuby sú sľuby a činy sú druhá vec.. A zdraženie ešte pred výrazným skvalitnením MHD je totálne ojekabátenie cestujúcich..
Reply on: galiyosha #108914:
Mne nie.
Reply on: eripmav #108920:
to mas nejaku divnu pamat ze paliva za 30 v roku 2004, lebo na zaciatku novembra 2004 (co sa odvolava DPB ze naposledy ceny zvysoval v roku 2004, nechce sa mi hladat presne kedy) nafta ZLACNELA PO 2 mesiacoch na 36.90Sk (a zlacnela uz aj predtym, takze po vacsinu roka 2004 stala este viac nez 36.90Sk), predtym stala este viac, uz v septembri 2005 prekrocil benzin/nafta 40Sk

http://ekonomika.sme.sk/c/1810605/slovnaft-po-dvoch-mesiacoch-opat-zlacnuje.html

priemerna cena nafty k 20.7.2008 podla natankuj.sk je 44.76Sk (ale som si isty ze DPB nema problem si ju brat lacnejsie v tych mnozstvach co berie ako je celoslovensky priemer)

cena nafty medzi rokom 2004 (posledne zdrazovanie MHD) a julom 2008 stupla z 36.90 (realne viac) na 44.76 (realne menej), teda o 21% (realne je to menej), zatial co my cestujuci sa vozime v o 4 roky starsich busoch, boli zrusene linky, doslo k vyraznemu zdrazeniu nocnej prepravy, teda napriek tomu ze DPB nijako nezlepsil svoje sluzby chce 20% zdrazenim plne premietnut zdrazenie paliv bez hladania akychkolvek vnutornych rezerv miesto aby povyhadzoval trebars flakajucich sa byrokratov, kde si viem zivo predstavit tu produktivitu prace v porovnani so sukromnym sektorom

uz dnesne ceny za MHD v BA su nehanebne, platit 14Sk za smiesny 10min listok s ktorym sa dokopy nikde neda dostat, ved 4 ludia spolu v taxiku sa odvezu rovnako daleko skoro za rovnaku cenu ako v MHD, tak to hovori cosi o efektivite skveleho DPB ktory je navyse este vyrazne dotovany mestom narozdiel od taxisluzieb

10min listok znamena linka 93 hl.st.-zst petrzka = 4km = 4 ludia 56Sk
taxik 4km povedzme 12x4+30 nastupne = 78Sk

nieco tu smrdi, ked pocas noci sa oplati taxik uz 2-3 ludom a cez den by to vyslo prakticky u 5.5 cloveka, to vsetko u vyrazne dotovaneho DPB oproti nedotovanym taxikom

MHD v BA je vyrazne predrazena, niet divu ze je BA podla rebricka 45. najdrahsie mesto sveta, aj ked platy tu rozhodne nie su 45. najvacsie na svete pri takych cenach za MHD, staci si to porovnat s ceskymi cenami a ceskymi platmi (trebars porovnatelne brno)

argumentovat za takehoto stavu tym, ze sa nezvysovali ceny 4 roky je urazka cestujucich, bodaj by sa zvysovali vsak az teraz s narastom platov a inych cien sa zacinaju pomaly dostavat na normalnu uroven, bola snad za posledne 4 roky zvysena uroven cestovania alebo skor naopak? a oni tu chcu bianko sek (zdrazenie) na sluby o novych busoch
Reply on: tr3mp #108930:
Znovuotvorenia ktorej trate? Kedy bola zavreta?
Reply on: AAA #108923:
Aha, díky za objasnenie. ?
Reply on: Peon #108921:
Ak sa dobre pamätám, tak tá spojka je tam od (znuvu)otvorenia trate v roku 1991. (Ale ruku do ohňa za to nedám. ?)
Reply on: MatejBA #108915:
Linky č.12.sú celkovo prekliate!
Reply on: luky133 #108927:
a iných dosiaľ nezistených okolností = najskôr zlou údržbou .
Túto frázu ako budu dokedy používať? Nie je im už trošku trápne ju používať? "Vylúčila sa aj technická chyba na vozidle. Pravdepodobnou príčinou vykoľajenia bol stav na trati, ktorý mohol nastať súhrou poveternostných podmienok a iných dosiaľ nezistených okolností."
Reply on: AAA #108924:
Viem. Znamena to nieco co v Bratislave nie je realizovatelne. Aj ked LoLo uz zadal jeho projektantom vyriesit tento problem 😃
Reply on: Peon #108921:
Ta spojka existuje uz dlho, dokonca tam ani nie je radiove ovladanie.

Pouziva ju napr. L212 pocas City Marathonu. Z Karadzicovej na Kriznu myslim neexistuje.
Reply on: 810zssk #108922:
Vieš čo znamená pojem vlako-električka, resp. česky vlakotramvaj?
Reply on: Peon #108921:
Existuje len spojka po ktorej išlo ZV. Vznikla tuším pred pár rokmi, keď bola tade vedená výluková 201.
Reply on: AAA #108917:
Elektricka narozdiel od vlaku pokryva omnoho zaujimavejsie destinacie a ide este viac do centra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.