Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #108285:
No však asi záleží aj na výbave a na tom, čo všetko sa v tej cene ponúkne. Lebo Fóbia nie je len 1,2 HTP Classic. Moja stála v hotovosti 600 tis. CZK, takže operatívny leasing za milión na 8 rokov by bol good deal ? .
Reply on: m@rtin #108268:
Já myslel Seifertku od Italské pod mosty. On se i ten zbytek dělal v BKV? Já se tam dívat nebyl ale psalo se, že tam mají být užité pražce odněkud. Nebo to platilo jen pro Olšanskou?
Reply on: m@rtin #108491:
Take nieco ma byt aj v BIDke 🙂
Reply on: hoppusmark01 #108488:

Protože ty současný autobusy stačí opravit kladivem a hasákem. Až dostanou do ruky laptop na Mercedes, kterej na ně bude štěkat německy pro výměnu žárovky a druhej laptop od Iveca začne štěkat italsky pro výměnu pojistky 113D, pak to teprve bude mazec. Ani se nedivim, že pražskej Connex se čtyřma Citarama vše nechává opravovat v centrále Evobusu. Takže Citara od Connexu 2 měsíce stojej a měsíc jezdí.
Reply on: kecho #108485:

K 1212: Len na vnutornom BUSEcku 😉
Reply on: m@rtin #108486:
No tak v tom prípade sa divím, prečo už nie sú všetci mechanici DPB dávno v autosalónoch, keďže DPB má asi 6 značiek autobusov..
Verejná výzva primátorovi a poslancom MZ Bratislavy na zmenu postupu pri príprave rekonštrukcie bratislavského Starého mosta : http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=376043
Reply on: hoppusmark01 #108482:

Namísto jednoho, budou uplácet dva a dopravce spláče nad vejdělkem, že nemá kde skladovat ND a mechanici mu budou odcházet do autosalonů.
Reply on: hoppusmark01 #108364:
ak si dobre pamatam tak 22 SU stálo 202 mil. Sk (alebo 212?, ale tuším 202, bolo to tesne nad 200 a tuším vo%lačo ešte museli dodatočne schvaľovať, lebo malo byť pôvodne 20 kusov, ale za dobrú cenu chceli ešte dva), tak DO 9,5 mil. za kus...
Re #108373 GUNSTER: urob radšej 1216 ? ale nezabudni, že 1212 má tuším problémy s diakritikou na bubuse ?
Re #108434 810zssk: myslím, že 7 ľudí, tj 105/hodina na L80 = +dva ďalšie busy...
Re #108456 tivino: a tu máš odpoveď na to, prečo tender na kĺby s termínom marec 2008 ešte stále nebol vypísaný... ?
Reply on: lampash #108483:
No hej, NB je super rada..
Reply on: 810zssk #108434:
Najlepší by bol tento SOR http://www.sor.cz/produkty/mestske-autobusy/sor-nb-12-city.html konečne neni prítomný ten vajcový design a celopločne nízkopodlažný bus so 4 dvermi ? ? ?
Reply on: 810zssk #108479:
pardón, teda nie rozdelenie na dva tendre, ale iba jeden tender, ale vyhrali by dvaja najlepší uchádzači..
samozrejme niečo také, ako možnosť výhry dvoch uchádzačov pri veľkých zakázkach, by sa muselo uzákoniť do zákona o verejnom obstarávaní..
Drobna poznamka k mape MHD: pri zastavke Sklabinska niekto zabudol linku 514 😉
Reply on: hoppusmark01 #108477:

Já žádné jiné řešení nenavrhuju, protože ho neznám. Eliminovat korupci se snaží všude na světě a skoro nikde to nejde. A to neplatí jen o "východu". Jižní Korea-Hyundai, Německo-Siemens a další. Na to léka fakt asi neexistuje. Přesto si nemyslím, že se rozdělením může eliminovat korupce. Já to vidím naopak - uplácet mohou dva namísto jednoho.
ÚOHS prošetřuje zakázku, protože se Iveco opravdu odvolalo. Na druhou stranu, ukaž mi zakázku na autobusy v ČR, kde vyhrál někdo jiný než Karosa a Iveco se neodvolalo.

"Možno by bolo lepšie to rozdeliť na 2 tendre, každý na 310 autobusov"
V žádném případě. Ucelenost vozového parku je to nejlepší, co může město mít. Zaplaťpánbůh, že Praha se neliší.
Reply on: hoppusmark01 #108478:
Este mi povedz kto ti zaruci aby dva tendre nevyhral jeden vyrobca.
Reply on: hoppusmark01 #108477:
Ešte k tej korupcii. Jasné, že sa neeliminuje úplne, ale ak by napr. mali vyhrať dvaja výrobci (dve najlepšie ponuky), tak je tlak na korumpovanie omnoho menší ako keď môže vyhrať iba jeden jediný..
Reply on: m@rtin #108473:
Ja to chápem, tak ale aké iné riešenie navrhuješ, aby sa eliminovala korupcia, a aby tu nepadali každý deň (aj opodstatnené) podozrenia v zmysle "zas to vyhrá SOR" atď..
Napríklad aktuále aj pražský tender na 620 autobusov prešetruje nejaký úrad kvôli tomu, že Iveco sa odvolalo... Pri takýchto veľkých zakázkách sú tie odvolávačky a predlžovanie celého procesu časté..
Možno by bolo lepšie to rozdeliť na 2 tendre, každý na 310 autobusov..
Nakoniec aj nejaké mesto v jednej z pobaltských krajín (možno Riga? neviem presne) objednala polovicu vozov od jedného, a druhú polovicu od iného výrobcu..
Samozrejme, všetko má svoje pre a proti, a na druhej strane presne ako si napísal, potom vznikajú problémy pri dodávkach ND atď.. A samozrejme množstevné zľavy nie sú tak veľké, keby bol len jeden dodávateľ, dodáva sa oveľa väčšie množstvo ND naraz a teda aj cena je oveľa nižšia..
Reply on: 810zssk #108474:

Ne, já těmi autobusy jezdím každý den a plastu tam není rozhodně víc, než v Citaru nebo v Solarisu. A hlavně, zákazník je pán. Kdyby si Bratislava nadiktovala třeba dřevěný podhledy na zakázku 240 vozů, bude je mít.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: eripmav #108466:
No, mne sa to nadkladanie síce nezdalo, ale nie som statik ani strojár, tak do toho nerýpem. Možno to mohlo fungovať. Zachovať sa mala železničná časť, ale keďže tá je len na jednu koľaj, bolo ju treba rozšíriť. Hovorilo sa o pozdĺžnom rozrezaní.
Nadvihnutie zasa vyplýva z toho, že bolo treba dosiahnuť vyššiu plavebnú výšku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.