Reply on: S499.1023 #106858:
to je samozrejme dalsia vec, chcel som skusit aj vlakom a jednoducho vo vyhovujucom case nebol..... ale ono je to niekedy aj cez 30 minut, busy ktore nikde nestoja to niekedy dali aj za 1:05h a vlak pokial viem ide 1:40.... 35 min to uz je na taku vzdialenost podla mna dost.... lenze tie vlaky tam chodili v takych casoch ze som ani nemal sancu ich vyskusat....
tr3mp
Pri mojej poznámke šlo skôr o to, že bwd tvrdil:
"Ak sa nechcem dopustiť omylu, musím pátrať po nejakých znakoch na vozidle, ktoré mi prezradia, ktorým smerom pôjde. Značenie XX a YY takýto omyl vylučuje, pretože smer je na prvý pohľad jasný." #106640)
a
"Prečo by mal cestujúci kmitať medzi zastávkami a študovať cestovné poriadky, ktoré sú v Bratislave často nečitateľné, keď by nič nestálo, keby boli protismerné linky nejako zreteľne označené, napríklad písmenami (ktoré sú v Bratislave voľné)?" #106658)
V sumáre bwd tvrdil, že aby cestujúci nemusel pátrať, ktorým smerom ide linka jeho okružná linka, bolo by vhodné rozlíšenie podľa čísel. Tak by nemusel študovať cestovné poriadky, ale už zdiaľky by videl podľa čísla linky, ktorým smerom ide. Potiaľto ok.
To však nie je argument za odlišné číslovanie smerov práve pri okružných linkách. Len z uvedeného by vyplývala potreba číslovať odlišne aj neokružné linky. Lebo ani pri neokružných linkách nevie náhodný cestujúci len z čísla linky, na ktorú stranu ulice sa má postaviť. Buď si musí prečítať cestovný poriadok alebo počkať na autobus a podľa cieľa zistiť, či je na správnej zastávke.
Argument za odlišné číslovanie podal napr. Martin Fundárek. bwd bohužiaľ nie.
Mimochodom: iným riešením by mohlo byť zavedenie striedačov a priebežných konenčných pri okružnej linke. Zároveň by sa každému smeru okružnej linky zaviedla iná konečná, napr. pre vnútorný okruh Autobusová stanica a pre vonkajší smer Hodžovo námestie.
Tým pádom by boli oba smery okružnej linky rozlíšené cieľom pri jednom číslo (teda takisto ako pri neokružných linkách). Tak by odpadla potreba odlišného číslovania smerov.