to hej... ak sa toho operativneho aspon docasneho bus-pruhu niekedy dockame, tak vyriesenie otazky otvorenie bus pruhu pre vsetky busy alebo len DPbusy bude otazka jedneho posedenia pri pive kompetentnych ludi...
na patronke byvaju zapchy pri uzavere tunela aj o 5tej rano? o 6 tej rano??? ja tadial nechodim, ale vsetci kolegovia co chodia do roboty zo smeru zahoria si pochvaluju zaciatok pracovneho casu o siedmej, lebo hlavnym zapcham sa vyhnu, dakedy chodia este skorej, a podla mna o siedmej su uz vacsinou vsetky trolejbusy na trase...
v idealnom meste by v noci, priblizne hodinku pred uzatvorenim tunela nabehli na Lamacsku pani cestari v oranzovych vestach a pouzijuc lepive reflexne oranzove vodorovne dopravne znacenie by vytvorili v oboch smeroch BUS-Pruhy....
Dalsie dni by pri vojenskej nemocnici cakali pani v zelenom so specialnymi siltovkami a s hviezdickami na ramenach a vsetkych vodicov v Bus pruhu, ktorych vozidla nemaju "krasne" logo DPB, by sankciovali....
L203 a L207? L203 je tusim uz teraz aspon zcasti z Trnavky nie? Ja nechcem nikoho a nic nepravom podcenovat, ale L207 a L203 zase za az tak podstatne nepovazujem, aby mali "svoju vlastnu" vozovnu. Podla mna L212, nova trolejbusova linka do lamaca su podstatnejsie linky... Keby bola vozovna na Razsochach, mohla by L212 premavat z Razsoch (ak by sa dokoncila Fakultna Nemocnica - co mimochodom stale nie je zrusene ako plan, a dekan LFUK na tom trva a povazuje za jedine riesenie... mozno sa caka kym sa zruti cela fakulta...). Ano L203, L207 by to mali horsie, mozno by vznikalo nejake meskanie - aj ked silno pochybujem ze v case vyjazdov - LEBO V CASE VYJAZDOV (okolo piatej, siestej rano) malo kedy byvaju na Patronke zapchy, a to aj pri uzavere tunela Sitina, nehovoriac o tom ze odkedy funguje tunel, tak ziadne zdrazanie na patronke nie je...
a o koľko sa potom predraží každodenné vypravovanie liniek 203 a 207? Ja si myslím, že o dosť! To potom zaplatíme my všetci v cene cestovných lístkov.
A veľmi často sa potom môže stať, že L203 a 207 budú mať meškania, lebo na trase z Lamača bude zápcha a nedostanú sa tak načas na svoju trasu.
To potom môžme predať aj obratisko trolejbusov na Búdkovej, to je tiež lukratívny pozemok.. Alebo aj obratisko na Šulekovej, takisto všetky obratiská v Starom meste.. Že sa nebudú mať kde otáčať autobusy a trolejbusy? Nevadí
?
a keby bola vozovna trolejbusov (a pripadne aj a-busov podla miesta a penazi) niekde v okoli Tesca a buducej nemocnice Razsochy, tak by to bol velky rozdiel oproti Hrobonovej??? pred patronkou uz zapchy nebyvaju, tak je to par minut... odhadujem to na 3-4 minuty mimo spicky, a podla mna by vozovna takto perifernejsie bola lepsia, najma ak uvazujeme o predlzeni L212, novych trolejbusovych tratiach do Lamaca, na Razsochy...
Vozovna Hrobonova je podla mna suca na zrusenie... samozrejme ze nie ze zrusenie a nic dalej, ale zrusenie a vybudovanie trate na Lamac a na Razsochy a niekde popri tej novej trati nova vozovna, idealne niekde pri Razsochach... Vozovna Hrobonova su tak lukrativne drahe pozemky, ze na tom moze DPB zarobit podla mna aj radovo miliardu... jediny problem vidim v tom, aby sa to nespravilo zase "super vyhodnou" vymenou pozemkom a tym ze investor "zadarmo postavi" novu vozovnu ako v pripade vozovne petrzalka - kde STRATA PRE DPB bola radovo STOVKY MILIONOV (rozdiel ceny pozemkov minus stavba novej vozovne...). Takza ak sa transparentne vo verejnej sutazi predaju pozemky pod Hrobonovou - kde podla mna mozno ocakavat stovky milionov az miliardu - a postavi sa nova vozovna (samozrejme pozemky budu uvolnene az po dokonceni) a nove trate a este DPB ostane vela penazi napriklad na nove trolejbusy, autobusy, dalsie trate trolejbusov... tak to treba privitat.
Dojazdy a výjazdy podľa mňa stále možno skôr považovať za jalové jazdy ako nie. Totiž aj keď umožňujú prepravu cestujúcich, sú vedené v časových polohách, ktoré nie sú atraktívne. Toto vyplýva z tohom, že ide v podstate o technologikcé jazdy a teda nikdy aj tak v lepších časových polohách nebudú.
to sa nevylucuje. Vozovna pre linky 201, 202, 208, 78, 75, 39, 70,... Aj ked mozno by to stalo za studiu ci je lepsie mat viac mensich vozovni roztrusenych po celom meste alebo dve tri centralne. Lebo ak podnik robi dojazdy, tak uz sa nemozme bavit o jalovych kilometroch a potom centralizovanie viacerych cinnosti na jednom mieste moze byt prospesne.
hm.. to by potom investor, ktory chce pozemok vozovne mohol vybudovat trojposchodovu vozovnu pre trofle a nejake busy v podzemi a na povrchu nech si postavi co chce. Pozemok by sa mu dal za protihodnotu novej vozovne...
Solider