Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Max #103108:
? to ako budú Solarisy vyzerať o 8 až 10 rokov by sa dalo ilustrovať na príklade tých nepodarených krížených levov, z afrického a ázijského druhu. Jednak majú všetky možné choroby, dochnú, trpia a ešte k tomu aj len na pohľad vyzerajú degenerovane ? a Solarisy sú dačo ako Danajský dar (však kto by ich tu ešte chcel?!), každý kto cestuje v špičke 88 tak na nich nevie nájsť jedno dobré slovo. ? tipujem, že dielenskí a aj šoféri si z hlboka vydýchnu v deň keď dojazdí posledný Solaris (ak nezhorí teda). Ja osobne by som uvítal trolejbusy od Solarisu alebo aj akékoľvek autobusy ale na CNG pohon. Pokiaľ Solaris neskrachuje alebo neskončí nejak inak nešťastne a v BA budú pri "kormidle" iní ľudia tak nemusia byť tieto Solarisy posledné pre BA ?
Reply on: Max #103108:
Uz teraz je napr pekne sledovat ako sa vpredu odliepa folia okolo celnych transparentov. A pri tom ako dlho vydrzala handra na 1405 ani neocakavam, ze to niekto bude opravovat...
Reply on: Beus #103107:
stym svajcom a nemeckom mas sice pravdu, ale solarisy pre BA skutocne boli odflaknute. Uz kneeling co spominal Andy, ale aj rozdielne zapojenie elektriky nie su detske choroby noveho vozu. Kneeling v Solarise instalovali uz tisicekrat a to ci je voz CNG alebo naftovy s jeho funkcnostou nic nema. Rovnako ako rozdielne zapojenie elektriky u 22 vozov tej istej dodavky.

Re #103106 Andy: cez ICQ 🙂
Reply on: Beus #103107:
pokial si pamatam, tak tu sutaz na dodavku Solarisov vyhrali prave vdaka najnizsej cene, cize z toho sa laicky domnievam, ze tie vozy dokazali vyrobit a ponuknut aj za cenu nizsiu nez cena za aku ich ponukaju normalne normalnym DP, museli niekde usetrit - napriklad na kvalite materialov a hlavne kvalite prace. Minimalne v tom, ze sme si vysutazili low-cost verziu.

Okrem toho som veeelmi zvedavy, ako budu tie vozy vyzerat o takych 8-10 rokov... ale nebude to zrejme pekny pohlad.
Reply on: Andy #103106:
Naozaj neviem, o akej neserióznosti Solarisu to tu trepeš. Už len to praskanie skiel je také "jedna pani povedala". A keďže je to ich prvá séria CNG vozov, isté problémy sa čakať dajú, ba priam musia. Neviem či existuje výrobca, ktorého prvá séria nejakého druhu vozidiel nemala "detské choroby", ktoré sa za rysovacou doskou, na montážnej linke a v testovacej prevádzke vychytať nedajú.
A myslím že firma, ktorá dodala už rádovo stovky autobusov do Nemecka, Švajčiarska, a iných civilizovaných krajín, a tamojší dopravcovia s nimi nielen že vyslovujú spokojnosť, ale objednávajú si ďalšie, sa asi len veľmi ťažko dá nazvať neserióznou.
Reply on: Ámos #103094:
Prečo unifikácia?
- súčasť korporátnej identity - aby cestujúci aj podľa vozidla jasne poznali dopravcu.
- v prípade, že sa bude robiť údržba v DPB (a to môže byť aj v prípade prenájmu), tak menšie náklady na skladovanie náhradných dielov, menej znalostí pri údržbe, čiže nižšie náklady na prácu
- jednoduchšie zaškoľovanie vodičov, čiže opäť menšie náklady
- menej druhov problémov s vozidlami - čím je menej typov vozidiel, tým menej problémov treba vedieť riešiť (či už servis, prejazdnosť, alebo súvislosti s vodičmi, cestujúcimi)
- je ľahšie dosiahnuť rovnaké jazdné vlastnosti vozidiel, čiže z toho vyššia spokojnosť vodičov, a v konečnom dôsledku aj cestujúcich..
- keďže usporiadanie interiéru nemôže byť pri rôznych typoch rovnaké, unifikácia cestujúcim zjednodušuje cestovanie. Napríklad mamička s kočíkom vie vždy do ktorých dverí má ísť.. Nie ako teraz, že niekedy do druhých a niekedy do tretích. Napríklad aj dôchodca vďaka unifikácii vie, ktorými dverami má nastupovať.. Teraz nevie, lebo kvôli rôznemu rozmiestneniu sedadiel v rôznych typoch je niekde lepšie nastupovať prvými, niekde druhými dverami. Podobne by sa dalo rozprávať o spôsobe dopytového otvárania dverí atď. Niektoré tieto problémy by sa dali vyriešiť aj ak by unifikácia nebola, ale je to zbytočne komplikovanejšie

No a prečo nie je unifikácia prioritou DPB? Kto vyrába najlacnejšie autobusy a zároveň aj trolejbusy dĺžky 12, 15 aj 18 metrov? Hneď mi napadne Solaris. Veľký tender, resp. tendre ktoré by počítali s unifikáciou by vyhral zrejme Solaris. Nové vedenie ale asi nechce Solaris, je to neseriózna firma, ktorá sem pred časom dodala 22ks nekvalitných výrobkov. Nehovorím len o nejakých požiaroch 1216 a 1222. Hneď po príchode Solarisov sa vedelo, ako boli odfláknuté. Aby sa kneeling aktivoval presne opačne ako má, alebo aby praskali za jazdy autobusu sklá, to je teda dosť zlé. A všeobecne o neserióznosti firmy Solaris snáď ani netreba hovoriť. A vôbec to nesúvisí s faktom, že je to poľský výrobca. Určite sú aj dobré poľské firmy.

- Nové vedenie moc nechce ani SOR - tie BN 9.5, čo boli kúpené, boli z nutnosti riešiť kritickú situáciu a vďaka tomu, že už bola vyhratá rámcová zmluva. Pomohli viac než by pomohlo 6 kĺbových trolejbusov. SORy sú síce neproblémové, ale nie sú nič moc.
- Tender na tie kratšie autobusy môže kľudne vyhrať aj iný výrobca ako SOR, však snáď nie je jediný, kto vyrába autobusy kratšie ako 11 metrov.
- Keby vedenie silou mocou chcelo SOR NB 18, nečakali by, možno by stačilo nastaviť podmieny tendra tak, aby sa už teraz mohol tento výrobca zapojiť...
V tomto linku sú sťažnosti na Škodu 14T pre Prahu http://dppraha.blog.cz/ treba dať do Google a dať prvý link, tam to je ?
what is "Evadys H." ?! ? prebraté zhttp://www.bratislavskenoviny.sk/82444/doprava/slovak-lines-dostane-10-novych-autobusov
úryvok : "Medzi Letiskom M. R. Štefánika v Bratislave a Letiskom Schwechat vo Viedni bude premávať desať nových 12,8-metra dlhých moderných autobusov typu Evadys H. Prevádzkovať ich bude autobusový prepravca Slovak Lines."
Reply on: m@rtin #103102:
Vyzerá úžasne a k tomu ešte aj kapacita dosahuje 300 ľudí ? ? ? tipujem, že pri parametroch s akými sa počíta s obsaditeľnosťou našich vozidiel by jej prišili aj 375 cestujúcich ? myslím, že na nové električky si budeme musieť počkať kým sa SOR posunie ďalej a začne aj tie vyrábať v prevedeniach 9,5m a 10m ako náhrady za K2 ?
Reply on: Ámos #103094:
uz len preto, aby to tu nevyzeralo ako v cirkuse, ked bude kazde vozidlo ine..
Reply on: hoppusmark01 #103080:

vidíš, už dnes... otvárajme šampanské - vymeníme vrakosy 30xx či 27xx za tedomy ?

Re #103081 TeBeCe:
no Solarisy ani Mercedesy to určite nebudú ?

Re #103090 enumaelish:
snažia sa... ?
Reply on: AAA #103085:
SOR ma predsa 10,5-kovy tender.
Reply on: enumaelish #103092:
Presne tak ☠
Reply on: Ámos #103094:
Nechcem ani 30-imnútový interval, ani unifikovať vozidlový park pri prenajatých vozidlách... čo ti mám na to povedať? ? ?‍☠️
Reply on: Ámos #103094:
odteraz budu vsetky vozidla v BA prenajate...
Reply on: intony #103086:
Re #103087 hoppusmark01: Naco chcete unifikovat vozidlovy park pri prenajatych vozidlach?
Reply on: Jezo #103073:
Mrzí ma, že sa musím opakovať, ale napadá ma jediné: Maminko, seberte si to dítě, vždyť je to vůl!

Až je mi na zvracanie z tých jeho drístov. Začínam to vidieť na defenestráciu. Nič iné tomuto mestu a kraju už asi nepomôže. Nehovoriac o tom, ako sa velice oháňal tým, že v ďalších tendroch nebude rozhodujúca cena, ale kvalita a referencie. A tu ho máš, ďalší tender, a pre istotu s jediným kritériom: cenou.

Toho psychicky chorého človeka už nekomentujem, lebo vulgarizmy nerád používam, a nič iné sa na neho použiť nedá.
Reply on: intony #103091:
...počúvaj bludy...Bratislava ? asi tak nie?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.