Jedno to nie je, pretože je to anomália, ktorá by skôr či neskôr musela byť eliminovaná. A radšej skôr, pretože sa ruší ťažšie, keď sa viac "vžije". A ako sa má cítiť napr. taký obyvateľ Dúbravky, že si za PCL musí platiť viac ako trebárs petržalčan, a pritom je úplne rovnako obyvateľom Bratislavy? Argumentácia zvýšením cestovného je sama o sebe scestná, pretože nižšie cestovné bolo za tú cenu, že naň doplácajú obyvatelia z odľahlejších častí BA, ktorí sú neprávom znevýhodnňovaní. Jediný správny prístup je mať jednotný PCL pre celé mesto, a nediskriminovať bratislavčanov voči bratislavčanom.
Ja nie som ani cetujuci X ani Y ani Z. Oznac si ma ako chces ale kupujem cestovne listky vsetkych casov, podla toho kam cestujem.
Rusenie PCL na 1. pasmo zvysis cestovne pre 50% obyvatelov Bratislavy.
A este by som sa chcel spytat ci je garantovana vyska trzieb pre DPB na urovni z dnesneho roka. Lebo ak nie a trzby budu mensie, nelubi sa mi, ze Bratislavcania opat budu doplacat na region.
1; Má Albus na túto linku prichystané aj nejaký náhradný autobus (napr. jeden z tých 2 diaľkových nevhodných na MHD, čo tam boli doteraz) alebo v prípade výpadku jedného z nich nebude polovica spojov obslúžená?
2; Kde sú tie vozy deponované a kde tankujú? To len tak, či náhodou to niekto z vás nevie. ?
3; Tak tie vozidlá nie sú nejaké staré vyradené "západniarske", ale pomerne (či úplne) nové? Wau, tak potom klobúk dolu. ?
4; Neviem, ako vodiči Albusu vnímajú cestujúcich, ktorí chcú napr. na zastávke Bajkalská nastúpiť a ísť napr. po Zochovu, ale kvôli mestskému prevedeniu autobusu (3 dvere, viac miesta na státie vo vozidle) je podľa mňa pravdepodobné, že táto nákupná linka bude viac než doteraz "zneužívaná" na spojenie vrámci mesta na úkor cestujúcich do / z Shopping Palace. ?
Re #102644 d3k0: Aké, koho maršrutky? To si myslel zo žartu? Veď to tam nie je také veľké územie.
BA je pre regionalnu linku na uzemi regionu a pre BA-linku na uzemi BA? Region = vsetko okrem zon 100+101. Takze Stupavcan to nemoze rovnako ako DNVstan
Re #102649 AAA: Slovak Lines bude nadalej predavat cestovne listky, kde bude aj vyznacene, do akeho casu platia. A samozrejme, cestujuci si stale bude moct vypytat listok napr. Malacky - Zavod, pricom palubak automaticky vyda cestovny listok na dany pocet zon. Sluzi to na jemnejsi prechod na novy system aj pre vodicov aj pre cestujucich.
Este by som chcel dodat jednu zaujimavost z moldavskeho Kisinova. Jedna jazda v MHD tam stoji v prepocte 2 koruny (regulovane cestovne), u marsrutiek 6 Sk. Vdaka nizkej cene, ktoru DP nemoze zvysit, su vozidla v zlom stave a vozovy park je prestarnuty, lebo DP nema dostatocne zdroje na obnovu. Naopak, marsrutkam sa dari. Ziskavaju nespokojnych ludi z MHD, ktori radsej zaplatia 3x vyssiu cenu, nez by sa mali potkynat o vytrcajuce listy na vzorkovniku podlahy v trolejbusoch. A v podobnom kontexte by som videl aj sucasnu Ciernu Vodu a Chorvatsky Grob. Cestuje sa odtial lacno do Bratislavy. Spoje su preplnene, no nizke trzby nedovoluju pridat viac. Ak sa zvysi cestovne na podobnu uroven ako je v inych susednych obciach, moze sa ukazat, ze trzby su v danej lokalite celkom zaujimave, a bude mozne pridavat spoje - ako som pisal nizsie. Treba hladat krehku rovnovahu medzi tym, co je lacne cestovanie v preplnenych autobusoch a co je drahe cestovanie v prazdnych spojoch.
k tomu bodu 3. ked to moze obyvatel Stupavy, tak preco nie ja? ?
tou 1.kou si mi to objasnil... ale keby sme mali byt objektivny, tak tie prevazdkove naklady sa odvijaju hlavne od kilometraze cize by to vlastne bolo fer...:P i ked za 20sk do zavodu asi moc velky luxus, na ktory nie su prostriedky
A tie problémy by sa nedali riešiť tak, žeby vodiči SADistov predávali doplnkovo lístky ako doteraz? Teda napr. by som si povedal do Závodu, on by mi dal z EMTrestu lístok do Závodu za cenu podľa BID.
Skus vychadzat z tohoto:
- mas rovnaku dotaciu od mesta a kraja => nemozes znizit trzby, lebo nemas z coho vykryt stratu
- mas atypicke tarify u zeleznic a Slovak Lines - presne ako pises
Co s tym?
1. budes sa tvarit, ze to je cele nanic a za takychto okolnosti sa neoplati nic robit
2. urobis kompromis, a hoci mozno neprilakas vsetkych zo zeleznice do BID, urcite prilakas cast tych, ktori cestuju kombinaciou viacerych dopravcov
Inak, skusal si nejake navrhy BID predlozit, ked mas pocit, ze o ne nestoji? Zdoraznujem, ze sa jedna o BID, nie o ine organizacie, z ktorych moze byt takyto dojem na mieste
Re #102642 Ike:
1. Zoberme si tvoj nepriamy navrh - chces mat iba casovy listok - napr. 60 minut - a ides cestovat. Za 60 minut sa dostanes napr. z Race do Dubravky a zaplatis 20 Sk. Za 60 minut sa dostanes aj z Hlavnej stanice do Zavodu. Tiez za 20 Sk. Zda sa ti to primerane za 50 km? Alebo potom zvysis cenu 60-minutoveho CL na 40 Sk a bude ti platit jednotne v celom BSK bez ohladu na vzdialenost (pocet zon)?
2. Na CP budu uvedene zony, cez ktore trasa prechadza. Zony uz teraz vypisuje Planovac cesty. Samozrejme, chce to vybornu kampan najma na dedinach, kde treba dat konkretne navody pre vacsinu destinacii (kedze internet u vela obyvatelov nehrozi). Nepravidelni cestujuci, ktori by mohli v zonach tapat napriek mapkam a udajom v CP, maju stale moznost kupit si denny celosietovy listok, s ktorym maju svaty pokoj a uz nemusia nic riesit. A prave u tohto listka vidim velky potencial prave pre univerzalnost jeho pouzitia.
3. Ty si z DNV, ze chces na 4-zastavkovy listok docestovat za 12 Sk az do centra, zeee?
? ? ? v Bernolakove nepoznam ziadnu krcmu, ale ak o nejakej vies, rad sa necham pozvat ?
nie, odpustite mi to, asi je neskoro vecer, ale velmi mi to nejde do hlavy...
sucasny stav je v DPB taky, ze ked si kupim 30 minutovy listok, mozem ho 30 minut vyuzivat (alebo menej)...
V SL je stav taky ze cim vacsia vzdialenost, tym vacsia cena (co je opat pochopitelne). No ak idem rovnaku vzdialenost, cena je rovnaka a je jedno ci je to medzi Senkvicami a Bahonom, alebo Zlatymi Pieskami a Ivankou..
----------------------------------
no po BID bude situacia ina... ja si zaplatim 60 minut, ale budem obmedzovany - zonou... pytam sa, preco?
za 60 minut vozenia sa vramci dvoch zon (nech prejdem 40km), sposobim prepravcom mensie naklady, ako ked prejdem rovnakych 40km za rovnakych 60 minut - len vramci viac zon?
Vyznam zon by som chapal v pripade cestovnych listkov... ano, kto pravidelne cestuje dalej, nech si plati viac... ale v pripade listkov jednorazovych obmedzovat? to sa mi velmi nepaci... resp. nerozumiem tomu
Ked sa pozries dnes na Ciernu Vodu, tak sice ludia maju celosietove elektricenky, a preto vacsina vystupuje na Hlavnom dvore, ale...
- bud pokracuju pesi do novych sidlisk
- alebo ich rozvazaju marsrutky za dalsiu poplatok
Cize sice po novom zaplatia viac, ale uz nebudu musiet spekulovat ani platit marsrutky a na PCL sa dovezu az domov. Okrem toho vyssie trzby vytvaraju priestor pre zvysenie poctu spojov (urcite by si rano zasluzili 15' interval). Teraz je tam 30' preto, lebo na lepsi nie su zdroje. Takto sa v pripade PCL bude presne vediet urcit, ktora zona je ako ekonomicky silna, a kde zlepsenie dopravy prinesie vyrazne vyssie trzby. A len na okraj - pri zavedeni BID sa 1.+2. pasmo = zony 100+101+620, co je vyhoda pre tych, ktori budu mat PCL kupene skor.
Re #102636 Ámos: Prave dvojpasmove elektricenky su tie, ktore v BA zostavaju.
Re #102639 Ámos: Urcite disponujes aj vahovou strukturou predanych cestovnych listkov, ked si toto dovolis tvrdit, vsakze? Cena trojmesacneho PCL stupa? A ktoreho? Celosietoveho? Alebo na ten si zabudol? A k argumentu o nepodpore PCL uz asi fakt nemam co dodat, kedze ak by si si to pozorne precital, videl by si tam, ze v sucasnosti sa PCL oplati pri 20-21 obojsmernych jazdach mesacne, po novom uz pri 17. To je zhorsenie? Nechcem byt zly, ale tvojimi vypoctami zavadzas, pretoze nemozes hadzat do jedneho vreca X cestujucich, ktorym sa o korunu zvysi cestovne, Y cestujucich, ktorym sa zvysi o 2 koruny a Z cestujucich, ktorym sa cestovne znizi o 2 koruny. Ja uz fakt neviem, co sa dnes na skolach za matiku uci...
BTW tiez by ma zaujimalo, ci by si podobne uvazoval, keby sme tu teraz mali cestovne listky s platnostou 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60 minut. Pri tvojom ponimani by si ich pocet nikdy nemohol zredukovat, lebo "Takymto sposobom by sa upravy robit nemali."
Re #102547 d3k0:
myslim ze zacinam rozumiet, ale podme na konkretny priklad...
Nech cestujem z ASMN do Senca (linka 645 (tusim) cini 4 zony a cca 50 minut cesty). Tak ked si kupim hodinovy na 3 zony, tak nestaci... potom aky vyznam tam ma ten casovy udaj?
ok kupim si 90 minutovy na 5 zon...
ale pytam sa, nie je to prilis matuce? riadit sa zonami... zatial sa mi to zda troska netransparetne.
Ono ked pojde niekto z BA do Zavodu (neviem kolko zon, ale asi vela ) tak bude musiet byt celu cestu v strehu, kedy ktoru zonu prekrocil... pochybujem ze SL stihnu namotnovat dovtedy do vsetkych busov vnutorne transparenty, cize ludia si budu musiet zastavky odpocitavat...
inak ten 4zastavkovy listok je fajn... mohol by platit aj v BA
Priamo do Grobu je to za 22 Sk, aj s prestupom sa to totiz da zvladnut v poho do hodiny. Po novom by to malo byt 36 Sk. Ina moznost je elektricenka+10 min listok, co sa v sucasnosti prakticky neoplati. Na novu tarifu doplati aj miestna cast Cierna voda, pretoze v sucasnosti su prve dve zastavky na CV v druhom pasme, teda staci elektricenka, tusim za 720 (po novom 949 Sk), z Grobu bude po novom 1229 Sk.
V súčasnosti sú základné ceny cestovného postavené vyslovene chorým spôsobom - na krátke vzdialenosti, kde by sa mala preferovať autobusová doprava, je autobus drahší (extrém je vzdialenosť 5 km - o 63 , pri vzdialenosti 41 km sa cena vyrovnáva a od 51 km začína byť autobus lacenjší (na vziadlenosti 71-80 a 91-100 km až o 11 . Ak sa však má tento nezmysel vyriešiť tak, že BID cestovné bude vyššie, než lístky ZSSK, potom BID stráca jeden z dôvodov svojej existencie - pretože ľudia budú naďalej kupovať klasické lístky a nie lístky integrované.
A nemám pocit, že by BID o nejaké návrhy stála. Zatiaľ vlastne na verejnosť nepredložila ani mäkké f - všetky materiály predkladá len zastupiteľstvám, web majú už rok "under construction", a ak sa materiály dajú stiahnuť, tak iba zásluhou imhd.
S Čiernou vodou plne súhlasím, táto anomália mala byť vyriešená už dávno.
Takisto sa neda hovorit o podpore PCL ked cena 10min listka stupa o 7%, cena 30min. (aj ked zanika) stupa o 11%, cena 60min klesa o 9%, a cena trojmesacneho PCL stupa o 15%. A je uplne jedno, ze budu moct cestujuci vyuzivat MHD aj v inych zonach. Cea za cestovanie tym stupne 50% cestujucim a klesne 37%. Takymto sposobom by sa upravy robit nemali.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike