? ? ? v Bernolakove nepoznam ziadnu krcmu, ale ak o nejakej vies, rad sa necham pozvat ?
nie, odpustite mi to, asi je neskoro vecer, ale velmi mi to nejde do hlavy...
sucasny stav je v DPB taky, ze ked si kupim 30 minutovy listok, mozem ho 30 minut vyuzivat (alebo menej)...
V SL je stav taky ze cim vacsia vzdialenost, tym vacsia cena (co je opat pochopitelne). No ak idem rovnaku vzdialenost, cena je rovnaka a je jedno ci je to medzi Senkvicami a Bahonom, alebo Zlatymi Pieskami a Ivankou..
----------------------------------
no po BID bude situacia ina... ja si zaplatim 60 minut, ale budem obmedzovany - zonou... pytam sa, preco?
za 60 minut vozenia sa vramci dvoch zon (nech prejdem 40km), sposobim prepravcom mensie naklady, ako ked prejdem rovnakych 40km za rovnakych 60 minut - len vramci viac zon?
Vyznam zon by som chapal v pripade cestovnych listkov... ano, kto pravidelne cestuje dalej, nech si plati viac... ale v pripade listkov jednorazovych obmedzovat? to sa mi velmi nepaci... resp. nerozumiem tomu
Ked sa pozries dnes na Ciernu Vodu, tak sice ludia maju celosietove elektricenky, a preto vacsina vystupuje na Hlavnom dvore, ale...
- bud pokracuju pesi do novych sidlisk
- alebo ich rozvazaju marsrutky za dalsiu poplatok
Cize sice po novom zaplatia viac, ale uz nebudu musiet spekulovat ani platit marsrutky a na PCL sa dovezu az domov. Okrem toho vyssie trzby vytvaraju priestor pre zvysenie poctu spojov (urcite by si rano zasluzili 15' interval). Teraz je tam 30' preto, lebo na lepsi nie su zdroje. Takto sa v pripade PCL bude presne vediet urcit, ktora zona je ako ekonomicky silna, a kde zlepsenie dopravy prinesie vyrazne vyssie trzby. A len na okraj - pri zavedeni BID sa 1.+2. pasmo = zony 100+101+620, co je vyhoda pre tych, ktori budu mat PCL kupene skor.
Re #102636 Ámos: Prave dvojpasmove elektricenky su tie, ktore v BA zostavaju.
Re #102639 Ámos: Urcite disponujes aj vahovou strukturou predanych cestovnych listkov, ked si toto dovolis tvrdit, vsakze? Cena trojmesacneho PCL stupa? A ktoreho? Celosietoveho? Alebo na ten si zabudol? A k argumentu o nepodpore PCL uz asi fakt nemam co dodat, kedze ak by si si to pozorne precital, videl by si tam, ze v sucasnosti sa PCL oplati pri 20-21 obojsmernych jazdach mesacne, po novom uz pri 17. To je zhorsenie? Nechcem byt zly, ale tvojimi vypoctami zavadzas, pretoze nemozes hadzat do jedneho vreca X cestujucich, ktorym sa o korunu zvysi cestovne, Y cestujucich, ktorym sa zvysi o 2 koruny a Z cestujucich, ktorym sa cestovne znizi o 2 koruny. Ja uz fakt neviem, co sa dnes na skolach za matiku uci...
BTW tiez by ma zaujimalo, ci by si podobne uvazoval, keby sme tu teraz mali cestovne listky s platnostou 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60 minut. Pri tvojom ponimani by si ich pocet nikdy nemohol zredukovat, lebo "Takymto sposobom by sa upravy robit nemali."
Re #102547 d3k0:
myslim ze zacinam rozumiet, ale podme na konkretny priklad...
Nech cestujem z ASMN do Senca (linka 645 (tusim) cini 4 zony a cca 50 minut cesty). Tak ked si kupim hodinovy na 3 zony, tak nestaci... potom aky vyznam tam ma ten casovy udaj?
ok kupim si 90 minutovy na 5 zon...
ale pytam sa, nie je to prilis matuce? riadit sa zonami... zatial sa mi to zda troska netransparetne.
Ono ked pojde niekto z BA do Zavodu (neviem kolko zon, ale asi vela ) tak bude musiet byt celu cestu v strehu, kedy ktoru zonu prekrocil... pochybujem ze SL stihnu namotnovat dovtedy do vsetkych busov vnutorne transparenty, cize ludia si budu musiet zastavky odpocitavat...
inak ten 4zastavkovy listok je fajn... mohol by platit aj v BA
Priamo do Grobu je to za 22 Sk, aj s prestupom sa to totiz da zvladnut v poho do hodiny. Po novom by to malo byt 36 Sk. Ina moznost je elektricenka+10 min listok, co sa v sucasnosti prakticky neoplati. Na novu tarifu doplati aj miestna cast Cierna voda, pretoze v sucasnosti su prve dve zastavky na CV v druhom pasme, teda staci elektricenka, tusim za 720 (po novom 949 Sk), z Grobu bude po novom 1229 Sk.
V súčasnosti sú základné ceny cestovného postavené vyslovene chorým spôsobom - na krátke vzdialenosti, kde by sa mala preferovať autobusová doprava, je autobus drahší (extrém je vzdialenosť 5 km - o 63 , pri vzdialenosti 41 km sa cena vyrovnáva a od 51 km začína byť autobus lacenjší (na vziadlenosti 71-80 a 91-100 km až o 11 . Ak sa však má tento nezmysel vyriešiť tak, že BID cestovné bude vyššie, než lístky ZSSK, potom BID stráca jeden z dôvodov svojej existencie - pretože ľudia budú naďalej kupovať klasické lístky a nie lístky integrované.
A nemám pocit, že by BID o nejaké návrhy stála. Zatiaľ vlastne na verejnosť nepredložila ani mäkké f - všetky materiály predkladá len zastupiteľstvám, web majú už rok "under construction", a ak sa materiály dajú stiahnuť, tak iba zásluhou imhd.
S Čiernou vodou plne súhlasím, táto anomália mala byť vyriešená už dávno.
Takisto sa neda hovorit o podpore PCL ked cena 10min listka stupa o 7%, cena 30min. (aj ked zanika) stupa o 11%, cena 60min klesa o 9%, a cena trojmesacneho PCL stupa o 15%. A je uplne jedno, ze budu moct cestujuci vyuzivat MHD aj v inych zonach. Cea za cestovanie tym stupne 50% cestujucim a klesne 37%. Takymto sposobom by sa upravy robit nemali.
Ďakujem za vysvetlenie stanovenia cien tých PCL. V popise to totiž nie je, tak preto sa mi to nezdalo.
Čo sa týka Čiernej vody, všetky tebou prezentované argumenty plne chápem. Ide len o to, či to pochopia aj miestny obyvatelia. Lebo pre nich BID prinesie najskôr pocit zhoršenia dopravy (nutný prestup) a krátko na to aj zvýšenie cestovného o vyše 30%. Ale verím, že im to na nejakom stretnutí takto vysvetlíte.
Ešte ak by si mohol, rád by som vedel podľa čoho bolo stanovené obmedzenie najkratšieho regiolístka na 4 zastávky. Totiž ako počítam, tak tento nebude stačiť ani na MHD v Pezinku (napr. trasa ŽST Pezinok - Sídlisko Sever má 5 zastávok). A neverím, že by niekto na MHD v PK bol ochotný dať 20 Sk za jednu jazdu. ?
Zabudas na jednu dolezitu vec - k tym cislam pripocitat dalsi listok, ktory pouzivas na uzemi BA. A to v pripade BID uz robit nemusis... Okrem toho na vlaku plati dualna tarifa, teda ak sa ti vyhodnejsie zda ist cisto vlakom a nepouzit MHD v BA, mozes ist na rovnaky listok ako doteraz. Samozrejme, ked chces rypat, vzdy si najdes takeho cestujuceho, pre ktoreho bude BID nevyhodnejsia, a to preto, lebo zatial co dnes existuju v zasade styri druhy cestujucich dochadzajucich do BA so styrmi roznymi cenami cesty*, v BID uz bude len jedna cena. Je preto logicke, ze casti z tychto cestujucich sa pohorsi a casti polepsi. Ak teda vyberas nejaky negativny pripad, skus sa zamysliet, ci pre nejakeho ineho to zase nebude naopak prinos.
* 1. typ: Mam sietovy PCL, cestujem z regionu do 1. zastavky 2. pasma, dalej MHD
2. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu do 1. zastavky 1. pasma, dalej MHD
3. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu na ASMN, dalej MHD
4. typ: Nemam elektricenku, cestujem z regionu na ASMN, dalej peso/inak
Re #102586 Martin Fundárek: Myslim, ze BID rada prijme akekolvek alternativne navrhy, ako nezvysit ceny na zeleznici a zaroven velmi neznizit ceny (a tym padom trzby) u Slovak Lines. Ono totiz tie ceny su dost rozdielne, tak by som bol zvedavy, ako vyhoviet obom a zaroven neurobit kompromis kdesi uprostred...
Re #102602 810zssk: Co myslis, na kolko % sucasna cena do Grobu pokryva skutocne naklady? A co myslis, dokedy to bude niekto dotovat? BTW, ak nahodou nevyjde prestup a uz to nebude do hodiny, tak platis najmenej 22+14 Sk, t. j. tolko, co navrhuje BID. Akurat ze v BID za tu cenu mozes cestovat nielen 70 minut, ale 90.
Re #102610 Valec: 2-zonovy regionalny PCL je stanoveny tak, aby bol atraktivny napr. pre toho, kto cestuje len v ramci Pezinka. Cena 1-zonoveho je len mierne nizsia oproti 2-zonovemu preto, lebo jeho jedinym ucelom je zabranenie nedorozumeniam typu "ja chcem listok len na 1 zonu, tak preco si musim vybrat 2 zony?". Povodne totiz 1-zonovy ani nemal byt kvoli spravodlivosti pri cestovani medzi hranicnymi obcami zon. Ostatne CL su stanovene podla toho vzorca.
Co sa Ciernej Vody tyka, kto dotuje dopravu do tejto casti mimobratislavskej obce? Ano, Mesto Bratislava. Z historickych dovodov. Myslim, ze teraz je vhodny cas tuto deformaciu odstranit, preto neviem, ci ma zmysel porovnavat ceny prave Ciernej Vody. Keby totiz mesto chcelo (a malo by na to plne pravo), celu dopravu by tam zrusilo a bolo by po dotaciach. A uz by ste museli porovnavat cenu Slovak Lines z Ciernej Vody + cenu MHD v BA...
No to práve neviem, preto to nekritizujem, len hovorím že sa mi to nepáči. ?
Re #102628 810zssk: Ale ja hovorím o ceste čisto len mimo Bratislavy.
A teraz pre oboch spolu:
Neviem prečo tu riešite aký lístok použiť pri ceste do Grobu. V súčasnosti platná tarifa DPB 3. tarifné pásmo nepozná. Pozná len 1. pásmo a 2 pásmo. Ich hranice sú v tarife uvedené. Čiže do Grobu si môžeš kľudne cestovať na celosieťovú električenku a nikto ti na to nič povedať nemôže.
Po prve, na ten listok sa z BA ani nepohnes, lebo tam neplati. Po druhe, nezabudaj na obmedzenie dve zony. Keby aj platil v BA tak sa nim dostanes maximalne zo zony 101 do Svateho Jura.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
d3k0
* 1. typ: Mam sietovy PCL, cestujem z regionu do 1. zastavky 2. pasma, dalej MHD
2. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu do 1. zastavky 1. pasma, dalej MHD
3. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu na ASMN, dalej MHD
4. typ: Nemam elektricenku, cestujem z regionu na ASMN, dalej peso/inak
Re #102586 Martin Fundárek: Myslim, ze BID rada prijme akekolvek alternativne navrhy, ako nezvysit ceny na zeleznici a zaroven velmi neznizit ceny (a tym padom trzby) u Slovak Lines. Ono totiz tie ceny su dost rozdielne, tak by som bol zvedavy, ako vyhoviet obom a zaroven neurobit kompromis kdesi uprostred...
Re #102602 810zssk: Co myslis, na kolko % sucasna cena do Grobu pokryva skutocne naklady? A co myslis, dokedy to bude niekto dotovat? BTW, ak nahodou nevyjde prestup a uz to nebude do hodiny, tak platis najmenej 22+14 Sk, t. j. tolko, co navrhuje BID. Akurat ze v BID za tu cenu mozes cestovat nielen 70 minut, ale 90.
Re #102610 Valec: 2-zonovy regionalny PCL je stanoveny tak, aby bol atraktivny napr. pre toho, kto cestuje len v ramci Pezinka. Cena 1-zonoveho je len mierne nizsia oproti 2-zonovemu preto, lebo jeho jedinym ucelom je zabranenie nedorozumeniam typu "ja chcem listok len na 1 zonu, tak preco si musim vybrat 2 zony?". Povodne totiz 1-zonovy ani nemal byt kvoli spravodlivosti pri cestovani medzi hranicnymi obcami zon. Ostatne CL su stanovene podla toho vzorca.
Co sa Ciernej Vody tyka, kto dotuje dopravu do tejto casti mimobratislavskej obce? Ano, Mesto Bratislava. Z historickych dovodov. Myslim, ze teraz je vhodny cas tuto deformaciu odstranit, preto neviem, ci ma zmysel porovnavat ceny prave Ciernej Vody. Keby totiz mesto chcelo (a malo by na to plne pravo), celu dopravu by tam zrusilo a bolo by po dotaciach. A uz by ste museli porovnavat cenu Slovak Lines z Ciernej Vody + cenu MHD v BA...