Ďakujem za vysvetlenie stanovenia cien tých PCL. V popise to totiž nie je, tak preto sa mi to nezdalo.
Čo sa týka Čiernej vody, všetky tebou prezentované argumenty plne chápem. Ide len o to, či to pochopia aj miestny obyvatelia. Lebo pre nich BID prinesie najskôr pocit zhoršenia dopravy (nutný prestup) a krátko na to aj zvýšenie cestovného o vyše 30%. Ale verím, že im to na nejakom stretnutí takto vysvetlíte.
Ešte ak by si mohol, rád by som vedel podľa čoho bolo stanovené obmedzenie najkratšieho regiolístka na 4 zastávky. Totiž ako počítam, tak tento nebude stačiť ani na MHD v Pezinku (napr. trasa ŽST Pezinok - Sídlisko Sever má 5 zastávok). A neverím, že by niekto na MHD v PK bol ochotný dať 20 Sk za jednu jazdu. ?
Zabudas na jednu dolezitu vec - k tym cislam pripocitat dalsi listok, ktory pouzivas na uzemi BA. A to v pripade BID uz robit nemusis... Okrem toho na vlaku plati dualna tarifa, teda ak sa ti vyhodnejsie zda ist cisto vlakom a nepouzit MHD v BA, mozes ist na rovnaky listok ako doteraz. Samozrejme, ked chces rypat, vzdy si najdes takeho cestujuceho, pre ktoreho bude BID nevyhodnejsia, a to preto, lebo zatial co dnes existuju v zasade styri druhy cestujucich dochadzajucich do BA so styrmi roznymi cenami cesty*, v BID uz bude len jedna cena. Je preto logicke, ze casti z tychto cestujucich sa pohorsi a casti polepsi. Ak teda vyberas nejaky negativny pripad, skus sa zamysliet, ci pre nejakeho ineho to zase nebude naopak prinos.
* 1. typ: Mam sietovy PCL, cestujem z regionu do 1. zastavky 2. pasma, dalej MHD
2. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu do 1. zastavky 1. pasma, dalej MHD
3. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu na ASMN, dalej MHD
4. typ: Nemam elektricenku, cestujem z regionu na ASMN, dalej peso/inak
Re #102586 Martin Fundárek: Myslim, ze BID rada prijme akekolvek alternativne navrhy, ako nezvysit ceny na zeleznici a zaroven velmi neznizit ceny (a tym padom trzby) u Slovak Lines. Ono totiz tie ceny su dost rozdielne, tak by som bol zvedavy, ako vyhoviet obom a zaroven neurobit kompromis kdesi uprostred...
Re #102602 810zssk: Co myslis, na kolko % sucasna cena do Grobu pokryva skutocne naklady? A co myslis, dokedy to bude niekto dotovat? BTW, ak nahodou nevyjde prestup a uz to nebude do hodiny, tak platis najmenej 22+14 Sk, t. j. tolko, co navrhuje BID. Akurat ze v BID za tu cenu mozes cestovat nielen 70 minut, ale 90.
Re #102610 Valec: 2-zonovy regionalny PCL je stanoveny tak, aby bol atraktivny napr. pre toho, kto cestuje len v ramci Pezinka. Cena 1-zonoveho je len mierne nizsia oproti 2-zonovemu preto, lebo jeho jedinym ucelom je zabranenie nedorozumeniam typu "ja chcem listok len na 1 zonu, tak preco si musim vybrat 2 zony?". Povodne totiz 1-zonovy ani nemal byt kvoli spravodlivosti pri cestovani medzi hranicnymi obcami zon. Ostatne CL su stanovene podla toho vzorca.
Co sa Ciernej Vody tyka, kto dotuje dopravu do tejto casti mimobratislavskej obce? Ano, Mesto Bratislava. Z historickych dovodov. Myslim, ze teraz je vhodny cas tuto deformaciu odstranit, preto neviem, ci ma zmysel porovnavat ceny prave Ciernej Vody. Keby totiz mesto chcelo (a malo by na to plne pravo), celu dopravu by tam zrusilo a bolo by po dotaciach. A uz by ste museli porovnavat cenu Slovak Lines z Ciernej Vody + cenu MHD v BA...
No to práve neviem, preto to nekritizujem, len hovorím že sa mi to nepáči. ?
Re #102628 810zssk: Ale ja hovorím o ceste čisto len mimo Bratislavy.
A teraz pre oboch spolu:
Neviem prečo tu riešite aký lístok použiť pri ceste do Grobu. V súčasnosti platná tarifa DPB 3. tarifné pásmo nepozná. Pozná len 1. pásmo a 2 pásmo. Ich hranice sú v tarife uvedené. Čiže do Grobu si môžeš kľudne cestovať na celosieťovú električenku a nikto ti na to nič povedať nemôže.
Po prve, na ten listok sa z BA ani nepohnes, lebo tam neplati. Po druhe, nezabudaj na obmedzenie dve zony. Keby aj platil v BA tak sa nim dostanes maximalne zo zony 101 do Svateho Jura.
"Neprestupný na maximálne 4 zastávky a maximálne 2 zóny platný mimo územia Bratislavy je určený pre cestovanie na krátke vzdialenosti, najmä v rámci obce a medzi susednými obcami."
Na jednej strane sa ním z Grinavy vlakom dostanem až do Šenkvíc (10 km), ale autobusom ledva do Pezinka na námestie (3 km).
Valec
"Neprestupný na maximálne 4 zastávky a maximálne 2 zóny platný mimo územia Bratislavy je určený pre cestovanie na krátke vzdialenosti, najmä v rámci obce a medzi susednými obcami."
Na jednej strane sa ním z Grinavy vlakom dostanem až do Šenkvíc (10 km), ale autobusom ledva do Pezinka na námestie (3 km).