Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #102346:
suhlasim... cez den je to cele (senzory pre auta i tlacitka pre chodcov) zbytocne, a prakticky to funguje ako pevny cyklus... ale zase Siemens si moze testovat svoj software v praci ?
Reply on: eripmav #102344:
Samozrejme, že je. Lenže cez deň je to zbytočné.
Reply on: m@rtin #102338:
jooj ale to je maximalna povolene zatazenie co znesie konstrukcia a nie ake ma zatazenie samotna elektricka 🙂 takze presne ako pri tom zaokruhlovani si sa "jemne" sekol ..

cize pri hmotnosti 29,5 tony to vychadza napravovy tlak samotneho ULFu pri usporiadani 1+A+A+A+A+1 kolko ? 🙂 kalkulacku urcite mas 🙂

takze nakoniec je to tak, ze ULF ma nakoniec este nizsie napravove tlaky ako slavne skodovky 😉

inak hned sa mi to zdabala hrozna volovina s tymi 12t na napravu, lebo viem, ze na U6 nemohli byt pouzite "strieborne sipy", lebo mali vysoke napravove tlaky a tie "vysoke napravove tlaky" ako som sa docital boli 6,75 na os!

cize martine, ULF je tymto jednoznacne lepsi ako cela 15T a to tu aktivne beha druhu dekadu 😉
Reply on: bwd #102342:
a nie je tak krizovatka riadena aj senzormi pre auta?
Reply on: Martin Fundárek #102332:
ked spominas Polus, tak krizovatky pri poluse tlacitka pre chodcov nevyhnutne potrebuju... pri Poluse su naisto krizovatky stavane tak, ze pokial nejde chodec, ani nestoji auto pred semaforom z vedlajsej, tak ma stale zelenu Vajnorska... takze to nejde v podstate o dopyt, ale o to ze tieto krizovatky su inteligentne riadene... samozrejme prakticky vyznam to ma asi len v noci - v tom ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsi tiez necaka, lebo ked tam raz za cas pride auto, dostane hned zelenu...
Reply on: eripmav #102340:
"...mozno ked si sledoval krizovatku..."

Nesledoval som ju, mám od Magistrátu schémy svetelnej signalizácie križovatiek Ševčenkova - Panónska, ku ktorej patrí aj prechod pri Daňovom úrade a križovatku Bratská - Jiráskova.
Reply on: bwd #102334:
znacna cast semaforov ma dopyt aj pre auta... preto musia mat dopyt aj chodci. myslim ze aj v tebou spominanych krizovatkach ide o to, ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsi smer len ked senzor vo vozovke (indukcna slucka) zachyti auto, mozno ked si sledoval krizovatku bola plna prevadzka a preto to vyzeralo ze ma pevny cyklus... ale ked ides po nocnej bratislave, je to az zarazajuce, ze Siemens DOKAZE SPRAVIT PREFERENCIU pre auta... mnoho krizovatiek v noci funguje tak ze hlavny smer ma stale zelenu a vedlajsie cakaju na prichod auta, a z toho dovodu je na tych smeroch ktore krizuju hlavny potrebny dopyt.
Reply on: bwd #102308:
co tak najprv odpovedat na moju otazku?
Reply on: aquila #102336:

http://www.bahnindustrie.at/upload/dokumente/175/Strassenbahnsystem_ULF_Wien.pdf
Je to při plném obsazení vozidla 8lidí/metr čt. Stejně tak se počítá nápravové zatížení u 14T.
Reply on: hoppusmark01 #102314:
vsak prave .. dal som si namahu a zatial som nasiel prave ten jeden udaj o hmostnosti, kde je terajsia porschetera je skoro o polovicku tazsia ako ULF ! takze tie tlaky na "napravu" nemusia byt tak rozdielne ..

2 martin: ja som bohuzial nasiel len jeden ako tak kredibilny udaj o hmotnosti ULF, tak som zvedavy odkial si doisel na 12t na "napravu", lebo sa mi to zda byt absolutne absurdne cislo a silne pochybujem ze ULF, ktory ma len kostru z lahcenej ocele a inak "umelohmotny" obal by vazil 72 ton, vsak tolko vazi uz pomaly tazka lokomotiva !!
Reply on: m@rtin #102318:
odkial si dosiel na tie udaje o napravovych tlakov ? lebo sa mi to zda byt podobne "zavadzanie" ako ked si uvadzal dlzku ULFu 40 metrov a dalsie veci ..

lebo ja som dosiel k tomu, ze ULF ma hmotnost 29 500 kg a "porschetera" ma oficialne 41 200 kg hmotnost prazdneho vozidla!

a kedze neviem aka bude hmotnost 15T, tak preto som narazal na to, ze ten rozdiel v tych napravovych tlakoch nebudu v realite mozno az tak odlisne 😉
Reply on: enumaelish #102322:
a to nevies, ze my na tom niesme az tak zle ako tam v Prahe... ved sa pozri, aky maju tam priemerny vek vozidiel. Oni uz vazne potrebuju surne vymenit stovky vozidiel... nam to zase az tak neponahla a staci nam dokupit iba par kusov, ved Ikarusy a plynaky spolahlivo sluzia - a este dlhe roky budu... ?

nehovoriac o tom, ze tam v tom hlavnom meste nemaju ani ziaden autobusovy nosny system MHD a musia ho suplovat nejakym starym sovietskym metrom... ?
Reply on: Martin Fundárek #102332:
"...Na mnohých miestach by sme potom dospeli k záveru, že dopyt je nezmyselný."

Presne také miesta sú pri ŽST Petržalka a na Bratskej pri TERNO. Vozidlá by neboli nijako obmedzené, ak by sa dopyt zrušil a fáza pre chodcov by bola fixne zaradená do cyklu. Podrobne som to analyzoval a zdôvodnil v mojom liste, ktorý bude zajtra doručený na Magistrát.
Reply on: m@rtin #102325:
Vdaka za objasnenie.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: bwd #102313:
Podľa môjho názoru má "prednostné časové okno pre chodcov" miesto iba na izolovanej križovatke. V systéme viacerých koordinovaných križovatiek (napr. Vajnorská/Bajkalská + 3x Polflus + Zátišie) je to na prd, pretože to koordináciu signálov nevyhnutne rozhasí. Ak je okno pre chodcov fixne naprogramované ako závislé od tlačidla, má to význam iba pre autá, ktoré nespadajú do zelenej vlny (napájajú sa na cestu z iného smeru, alebo za predchádzajúcou križovatkou). Pri rozhodovaní o inštalácii dopytu by sa malo zvažovať, aký je počet chodcov (= ako často sa využije/nevyužije zelená pre chodcov) a aká je frekvencia vozidiel, ktoré by si zbytočne stáli na červenú, ak by bola križovatka bez dopytu. Na mnohých miestach by sme potom dospeli k záveru, že dopyt je nezmyselný.
Reply on: Ámos #102328:

Samozřejmě lze přidávat nebo ubírat libovolně jednotlivé články. Jednotlivé články budou taktéž modulární, proto nebude problém je zkracovat či prodlužovat (samozřejmě v závislosti na normách)
Reply on: hoppusmark01 #102329:

Kdepak, stát Praze přispívá velmi málo. Na metro sotva 5%.
Reply on: Ámos #102328:
nakup elektriciek by mal aspon z polovice podporovat stat. Predsa len je to nas nosny system, a aj vo Viedni sa na metre podiela stat a mesto 50:50, myslim ze rovnako je to aj v Prahe..
okrem toho nemozeme ani cerpat eurofondy..
Reply on: hoppusmark01 #102320:
pritej sume Bratislava nikdy 15T kupovat nebude.

Re #102325 m@rtin: A keby sme chceli 40m elektricku?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.