nesuhlasim, ze zarezavanie zaujima cestujucich, ak je o drahu postarane a ked je draha najma kvalitne urobena ked sa niekde narvu BKV panely s realnou zivotnostou 10 rokov a kde ake pofideros kolajnice, tak je jasne, ze treba niekde inde "hasit" problem ..
s tymi napravovymi tlakmi to nemusi byt az tak jednodnoznacne.. uvidime ake nakoniec v pripade skody v skutocnosti budu .. lebo nezabudaj, ULF bol a stale je hodne progresivne riesenie aj co sa samotneho technickeho riesenia tyka, cize tie napravove tlaky su sice zrejme vacsie, ale nehovoril by som ze to bude az tak razantne ...
plus ako som napisal, tym ze v jednej "rovine" (ale nie na jednej ose! ) mas len jeden par kolies, tak obrusovanie nie je apriori tak velky problem.. najma kedze maju kolesa nezavysle riadenie a optimalizovany priebeh ergo netocia sa rovnako rychlo a ale kazde v zakrute ide inak! dost podstatna vec
vieden tiez nema penazi nazvys, ale ked robia, tak sa to snazia robit poriadne a nevymyslaju blbosti typu BKV
Re #102258 Ámos: suhlasim, ja sam mam na tuto problematiku rozny nazor (netrpim schyzofreniou ). Asi by bolo dobre to odskusat... Uvital by som dve varianty rieseni
a) klimatizacia
b) riadne otvaracie okna (ale riadne!)
ale myslim ze obe nie su tak drahe... ved ako vravis, do osobaku aka klima ide... ta cena... zas nemusela by ta klimatizacia byt v celmo voze... stacil by mini vetracik ktory by siel na plno a v buse by nebolo tak horko, ale ani zima (velky rozdiel) ale prijemne... ja ked si v aute zapnem klimu naplnu, tak idem odmrznut, ak by bol rovnaky vetracik napr v Ik415 a siel by naplno, tak by sposoboval jemny prijemny sviezy vzduch... a to ta klima k autu bola zdarma
inak strasne rad by som vedel, kto prisiel nato, ze klima do busu sa pohybuje v cenach nad milion Sk. Ak si zoberem, ze za plneautomaticku klimatizaciu si do osobaku zaplatim tak 50-70 tis. Tak do busu nech stoji maxi 300tis.
Ja osobne si myslim, ze klimu do BA busov netreba a teplotna pohoda vo vozidlach sa da riesit inak a lacnejsie...
jj diki za vysvetlenie len som chcel povedat ze urcite mnozstvo tepla tam vznika automaticky (i ked toho nie je vela), co sa v pripade "chladu" povedat neda nikdy
Nikdy som o prestavku neprisiel.Ked som mal meskanie viac ako 15 minut a malo ma to obrat o tych 15 min.z prestavky tak som si ju spravil tak,ze som sa jednoducho odstavil na kolo.Bolo to asi tri krat za mojho posobenia v beuse.Ti,ktori sa nechaju oberat o prestavku z dovodu meskania kvoli zapcham a pod.su blazni.A navyse porusuju predpis o bezpecnostnych a pracovnych prestavkach. ?
bufik samozrejme pali naftu z nadrze... Da sa kurit aj od motora ale len s tym voz v zime nevykuris...
Ine je tu u elektriciek a odpadove teplo... To sa vsak netyka vsetkych elektriciek. Cast znich kuri v elektrickych radiatoroch.
Ámos
Ja osobne si myslim, ze klimu do BA busov netreba a teplotna pohoda vo vozidlach sa da riesit inak a lacnejsie...