Reply on: Marcelllooo #100259:
Všetko čo som spomenul sa zmeniť dá, vrátane toho, že sme limitovanÍ fyzikou, jej zákonitosťami i Marcellloom.Chceš mi povedať, že čiastkové opatrenia vďaka ktorým by šlo ušetriť nemalých 8-14 min. vlastne nejdú spraviť?
Ak chceme zmeniť rýchlosť, nemusíme zmeniť vozy za rýchlodrážne, nemusíme mať nové vozy, pretože vozy Tatra majú najvyššiu cestovnú rýchlosť 65 km/h, pričom vytiahnu aj viac.
Táto rýchlosť sa dá v niektorých úsekoch dosiahnuť už teraz.
Rekonštrukcie tratí a zmiernenie polomeru oblúkov, túto rýchlosť by umožnili, na ďalších úsekoch.
Ak chceme zmeniť rýchlosť, musíme zmeniť organizáciu dopravy na radiálach - samozrejme - veď o tom hovorím. O zmene organizácii dopravy v prospech električiek.
A teraz na druhý bod "To nejde povedat, ze SA to spravit. Treba povedat KTO to spravi a AKO to spravi a za KOLKO to spravi a KDE tie peniaze vezmeme."
Okrem toho, že musia existovať nejaké plány (na všetko čo máš zakreslené v ÚP tiež nemáš naplánované financovanie a pod.), je možné opatrenia realizovať čiastkovo a lacnejšie.
K veci:
- na Karloveskej a Račianskej radiále je preferencia električiek z väčšej časti vybudovaná. Zabezpečené AKO, KTO za KOLKO.
- prestupný uzol Vazovova je v pláne.
- rekonštrukcia tunela i ostatných tratí. Zabezpečené AKO, KTO, za KOLKO.
- zmena prednosti v jazde v Rači nestojí nič.
- Takže jediné náklady ktorými je treba sa vlastne zaoberať a ktoré nie sú zabezpečené, sú tie sprosté zastávky.
Ale
Marcelllooo zas povedal ako zas niečo nejde. Nič nové, typický postoj toho, kto nemá záujem robiť niečo v prospech dopravy nielen v Petržalke, ale i vo Zvyšku Mesta.
Čo sa týka sľučky, nemusíš mať info potvrdené, pretože to, kam DPB povedie električkové vlaky nie je vec Dopravoprojektu, ani Marcelllaaa, ale vec mesta, Dopravného podniku a potrieb ľudí.
?
tr3mp
"Re #100243 enumaelish: Iny plan elektricky ani vlastne nebol. Toto je to, co sa vzdy planovalo urobit. Nove rychlodrazne elektricky, ktore maju premavat v Petrzalke, vraj do starej siete nepustis..."
Plus v príspevku #100239 píšeš:
"Trat Safko - Janikov dvor ma koncit na Safku, nema sa dalej pokracovat v elektrickovej sieti. Pre tieto ucely bude vybudovana slucka Sturova - Nam L. Stura - Nabrezie."
Tvrdíš, že nebol iný plán, ako viesť električky z Petržalky len po Šafárikovo nám. ZÁMER podľa zákona č. 127/1994 Z. z. ku projektu NOSNÝ SYSTÉM MHD Prevádzkový úsek Janíkov dvor – Šafárikovo námestie v Bratislave však hovorí NIEČO INÉ. Text zámeru je k dispozícii na http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=4014637
V kapitole Zaťaženie siete a návrh linkovania MHD na strane 73 je návrh linkovania električiek:
Linka 6 Janíkov dvor - ŽST Nové Mesto
Linka 7 Janíkov dvor - ŽST Vinohrady
Linka 12 Janíkov dvor - Dúbravka
Linka 14 Janíkov dvor - Ružinov
Linka 15 Janíkov dvor - Hlavná stanica
Linkovanie MHD v tomto dokumente je podľa mňa navrhnuté zle, každopádne však svedčí o tom, že sa od začiatku uvažuje s vedením električkových liniek z Petržalky do celého mesta a nie s ich ukončením na Šafárikovom námestí, ako tvrdíš Ty. ?