To ano, len vidis ako sa vsetci buria a nechapu, ze sa nezvysovalo 8 rokov. Ja som myslel len minimalnu redukciu a to int. 10min. To je v pohode zvladnutelny interval cez vikend.
ak sa chce setrit, tak v prvom rade by mali zacat vikendovymi intervalmi. Myslim si, ze yriedenie intervalu pre L93 a L95 cez vikend by nemal nejaky velky vplyv, nakolko nejazdia plne. Aspon co ja vidavam. Mozno ma niekto iny nazor.
takýto návrh by ti prešiel iba ak by si mal po ruke oslíka čo serie € ? L95 bohate stačí v takom intervale ako je, lebo časť ľudí z nej prešla na iné linky po zmene trasy. L99 je dobrá tak ako je, možno cez víkend by padol vhod interval 12min, ale stačili by tam 10.5-metráky. Čo sa týka L89 tak je to skvelý nápad a dokonca by linka ani nemusela premávať k divadli Aréna, stačilo by keby sa otočila cez Černyševského a Muchovo nám. Dnes sa v Aréne hrá predstavenie a do divadla tým nikto necestoval, preto sú kecy Kukuru obyčajný blud. V rannej špičke na tých 6 spojoch dopravu z okolia Cintorína využilo dokopy iba 22 ľudí, na čo by aj bol možno minibus priveľa ale nebuďme zlí. Kecy o tom ako divadlo Aréna potrebuje linku sú iba prázdny žvást jedného umelca. ?
ibaže 78 je pre študentov menej zaujímavá ako by bola linka namiesto L78 v trase k intrákom, toto ber ako istotu ? cestovné zvyky ľudí sa zmenili a možno by to chcelo jemne prekopať, niekde pridať/ubrať/zrušiť/zaviesť komplet novú/inú linku, na čom všetkom má silný podiel aj uzávierka Starého mosta, ktorá donútila ľudí hľadať si najrýchlejšie cesty z/do mesta a rozdelili sa medzi linky cez Nový most a Apollo.
na čo z Dúbravky dve linky do Petržalky?
Ďalšia linka cez Apollo do Ovsišťa? Veď tam idú 68, 87, 88. (78 nerátam, tá je tam nyvyše, tú stačí skončiť na Šafku.
"183" (84) z Hrobonky / Prokpa Veľkého nechodí až tak vyťažená, skôr by som ju dal až na Patrónku/ Tesco Lamač, ako som nižšie písal, aby odľahčila L83 v úseku Patrónka - Hálova, pretože 83 chodí natrieskaná. 83, 84 (183, to je fuk aké bude mať číslo) by boli v preklade od Patrónky približne v intervaloch aké som tiež nižšie uviedol.
nuž dá sa aj inak ?
L34 : Dúbravka - Patrónka - Šancova - Karadžičova - AS - most Apollo (ako si hovoril, mimo Landererovu) - EUBA - Ovsište, 5:00-20:30, cez prázdniny iba špička
L183 (posila k L83) : Dostihová dráha - Nám. hraničiarov - Dvory - Nový most - Hodžovo nám. - Hroboňova, 5:00-20:30, cez prázdniny iba špička
L78 : dobrý postreh, veru je to na zamyslenie, ako to riešiť... momentálne aspoň dočasne odstrániť z Petržalky a točiť na Šafku alebo pri Eurovee.
Inak mohli by už dať z označníka na zastávke Hubeného a Slanec číslo 156 preč, linka už dlhšie nepremáva/neexistuje. Na Hubeného je ešte aj grafikon 156 a na ňom: Prac. deň - nepremáva, víkend - nepremáva. Na čo tam taký grafikon vlastne je? Napadlo ma, že možno kvôli tomu, aby ľudia vedeli, že tá linka je už zrušená, ale veď tý aj tak nikto nechodil. ?
išlo mi len o to, že či by nebolo lepšie namiesto troch linkek premávajúcich v sedle každých 15 min. nechať iba dve linky a to L83 a L84.
L34: Zrušiť.
L83: Pri kríži - Technopol v intervale 6/12/8/12 víkend 12, alebo 6/10/8/12 víkend 12 preklad s L84
L84: Tesco Lamač /Ptrónka - Hroboňova (možnosť zachádzania na Prokopa Veľkého v smere do Petržalky) - SAV - Zochova - Ovsište. (tak sko dnes.) v intervale 6/12/8/12 víkend -, alebo 6/10/8/12 víkend - preklad s L83.
-myslím si, že študenti čo chodia na intráky s L84 môžu vystúpiť aj na Hrobonke. Okrem L84 využívajú študenti aj iné linky (34, 63, 83)z ktorých tiež musia vystúpiť na Hroboňovej, ten kúsok si hádam pešo prejdú a ak idú na Hl. st., tak môžu vystúpiť na Sokolskej (prestup 32, 41), alebo na SAV (cez prechod/nadchod, prestup na L93) tak ako to dnes robievajú, keď idú z L83.
Ale oni nie su oddelene, lebo maju stale jedneho majitela a obe musia plnit zaujmy tohto majitela. Preto ak bude zaujmom statu aby boli ZSSK monopolny dopravca tak ZSR to budu plnit.
A èo takto to riešiť nasledovne? Vytvoriť L83A a L83B, z Dúbravky po Nám. Hranièiarov súèasná rovnaká trasa, odtia¾ by šla L83A k Dostihovej dráhe a L83B do Ovsištia, premávali by v preklade spoloèný i= 4/6/4/12, mali by spoloèné CP. B by premávala len v pracovné dni ako dnes L84, A každý deò, teda pre Ovsište by sa niè nezmenilo, iba by mali priamu linku až do dúbravky cez pracovné dni, aj keï to nie je zámer, L84 a L34 by boli zrušené. Rovnako by som vytvoril L95A a B, prièom B by premávala len po Technopol v sedle a cez víkend v 12 minútovom intervale, A každý deò, celý deò v intervale 4/12/4/12, teda v sedle a cez víkend v preklade v 6 minútovom intervale. Obmedizili by sa hluché úseky medzi Hroboòovou a Hodžovým námestím a Predstanièným námestím a Hodžovým námestím, Vyšehradskou a Technopolom kde linky jazdia slabo vyťažené, vytvoril by sa 6 minútový interval v sedle, v súèasnosti je 7,5. Aj by sa ušetrilo a ani to tak nebolelo. Ïalej by sa dalo ušetriť zrušením L27 a preradením mini busu na L89 asoò cez pracovné dni. Keby sa potom zmenil interval L99 na 8/6/8/12, nasadzovali by sa na òu malé Sory a ïalej by sa L94 zachovala len v špièke z dnešným intervalom a L93 by bola rozdelená na A a B, B by premávala po Holíèšku, v sedle a cez víkend v 12 minútovom inetrvale, A v súèasnej trase v intervale 4/12/5/12.
Zhrnuté:
L83A po dostihovú dráhu, L83B po ovsište, A 8/12/8/12, B 8/12/8/- v preklade teda 4/6/4/12
L95A v súèasnej trase 4/12/4/12 B po Technopol -/12/-/12 teda v preklade 4/6/4/6
L93A v súèasnej trase 4/12/5/12 B po Holíèsku -/12/-/12 v preklade 4/6/4/6
L94 v súèasnej trase 4/-/5/-
L99 v súèasnej trase 8/6/8 alebo 6/12 obsluhovaná z autobusmi z menšou kapacitou
L89 v súèasnej trase cez pracovné dni obsluhovaná minibusmi, v lete každý deò predlžená premávka
Keby si si prečítal bielu knihu, stratégie a pod.., tak by si vedel, že cieľom euroinštitúcií je docieliť liberalizáciu v poskytovaní prepravných služieb v železničnej doprave. A logicky prvým krokom je oddeliť správcu koľajníc od toho, ktorý po nich vozí ľudí a tovar. A niekde na konci tohto procesu by mal nastať stav, že aj v osobnej doprave sa odbúra monopol štátnych dopravcov.