Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #243601:
Ty pozeráš denné jazdné doby, ja som použil večerné. Predpokladám že nočák by mal jazdnú dobu v pásme 22-06, nie 06-22.
Reply on: 810zssk #243600:
Kútiky - Poštová je 16 min
Poštová - Hlavná je 8 min

8+16+8 = 32 min.

A keďže električky nie sú na znamenie, tak by to muselo stáť všade.
Reply on: Arrivaderci #243599:
Tram:
- Pri kríži - Kútiky 8 min
- Kútiky - Poštová 14 min
- Poštová - Hlavná stanica 7 min
= 29 min

N34
- Pri kríži - Hlavná stanica 21 min

A to N34 obslúži aj starú Dúbravku, na rozdiel od električky. Naozaj nevidím benefit v nočných električkách.
Reply on: N/A #243598:
To skor porovnaj N34 a NL4+9, kedze by isli po takmer rovnakej trase.
Reply on: henko151 #243596:
Aj tak si nie som istý, že by to dávalo zmysel.

Príklad:
L4+9 keby končila ako NL4+9 na hlavnej = 34 min.
Ak uzol TrM, tak 35 min.
N21 Pri kríži - Hlavná = 12 min.

A k tomu treba aj tú N21, lebo električka neobslúži DNV. Zvýšila sa potreba vodičov, vozidiel, obmedzila sa údržba a zvýšila sa cestovná doba o takmer 200%. 👍
Reply on: henko151 #243596:
Súhlasím, to čo spomínaš by malo oveľa väčší prínos. Ja by som ešte doplnil že všetky rozjazdy by mali mať príchod aj odchod (t.j. doplniť príchody na 23:30 a 0:00 na linkách ktoré ich nemajú + odchody o 4:30) a konečne zrušenie nezmyselného prestupu na Jasovskej. Rendez by tiež bolo dobré riešiť nejak inak, aj keď nejaká forma prestupu tam asi nutná bude.

No a samozrejme rozšíriť pokrytie mesta - sieť nočnej dopravy sa nikam neposunula od 2007, napriek veľkému rozvoju mesta v tomto období. Cez víkend (resp. aj v pracovné dni do zhruba jednej) sú potom na zváženie aj nejaké tangenciálne linky.
Reply on: 810zssk #243595:
Ako nočné električky fungujú v Prahe, výluky mi neprídu až také časté. Je ale pravda, že pražská sieť je oveľa viac rozvetvená. Vždy ma ale zaujímalo, či sa naozaj ekonomicky viac oplatí mať nočné električky v podobe jednej T3ky alebo je to skôr len nejaká tradícia/šotovec?
V Bratislave by som v nočnej doprave osobne videl miesto na zlepšenie prestupov mimo HlSt resp. zavedenie nejakých garantovaných aj inde, zlepšenie intervalu na 30 min do nejakej 2:00 (aspoň v nociach pred víkendom alebo sviatkom), zlepšiť chronometráž (niektoré linky mi prídu nevyjazditeľné bez meškania).
Reply on: N/A #243587:
A čo by bol benefit? V čom by boli nočné električky menej "krkolomné" ako autobusy?

1. Električky sú v noci bohužiaľ pomalšie ako autobusy.
2. Kvôli spomínaným nočným údržbám by si musel mať časté výluky. A pri intervale 60 minút nie je ideálne ak to človeku ujde keďže bus stál inde.
3. Neviem ktoré prestupy máš na mysli, ale to či treba prestúpiť nesúvisí s módom dopravy, ale prevádzkovým konceptom. Ak by električky boli súčasťou rozjazdov zo stanice, potreba prestupovať sa nemení. Ak by neboli, zrušil by si možnosť cestovať medzi rôznymi okrajovými štvrťami.
4. Nahradenie busov električkami by znamenalo že napr. Vajnory, či časť Podunajských Biskupíc by práveže potrebovali prestup navyše.

Riešiť nočnú obsluhu výlučne autobusmi je správne. Môžeme sa baviť o zlepšovaní systému, napr. väčšou obsluhou centra, prejazdnými nočákmi (brnenský systém), či lepšom takte. Ale každý z týchto problémov sa oveľa lepšie vyrieši autobusmi než električkami.
Reply on: N/A #243587:
Potenciál tam ale velmi nie je podla mna okrem vikendovych noci. Add2 ako ti píšu ostatni, napäťové vyluky.
Reply on: si #243592:
Prekážka spôsobená napr. pri nižšie uvedenej napäťovej výluke (t. j. lešenie ŽSR) sa nevyrieši jazdou výbehom (alebo náhradným napájaním).
Reply on: N/A #243587:
osobne by sa mi to tiez viac pacilo, avsak problematika nahradnej dopravy (a v pripade elektriciek to znamena takmer vzdy inu nastupnu hranu) to dost kazi... aj ked samotne napatove vyluky by sa mozno (ale ak nie, neukamenujte ma prosim) dali na dotknutych usekoch odjazdit v pripade skodoviek z baterky....
Reply on: N/A #243590:
Nie, veď akože ja si nechám povedať, len ma to zaujíma ako to funguje, prípadne aj pohľad ďalších. 🙂
Reply on: N/A #243589:
Keď myslíš.

Reply on: N/A #243588:
Údržba trate prebieha každú noc? Podľa mňa nie. V prípade, že by prebiehala, tak zaviesť náhradnú autobusovú dopravu za dotknutú linku. Vozidlá zo špičky (K2S) mávajú údržbu aj v sedle, takže taká katastrofa by to podľa mňa nebola.
Reply on: N/A #243587:
Údržbu (trať, vozidlá) chceš robiť kedy?

Napr. v súčasnosti je nočná napäťová výluka medzi Stn. Vinohrady a Depom Krasňany. Takýchto "skrytých" činností je mnoho.
Keďže nechcem zahltiť vlákno o obojsmerných električkách, tak mi napadlo, či by nemalo uplatnenie mať nočné spoje električiek. Mať nejaké 2-3 linky, ktoré by pokryli všetky radiály, bolo by to podľa mňa lepšie ako krkolomné nočné autobusy s prestupmi.
Reply on: Viko #243585:
Chcel by som mať tvoj optimizmus, že výrobný štítok tam bude originálny... 😂
Reply on: milanko79 #243584:
Nalejme si čistého vína, po dvoch generálkach (ak nie troch) sa z celého voza reálne dožilo 34 rokov iba veľmi málo dielov - možno tak výrobný štítok, sedačky a sklá, nie? Motor je vymenený, čelá vymenené, rám pravdepodobne z druhovýroby, bočnice nahradené zrejme aj viackrát😃

Mimochodom, už je isté, že sedemstovky nezasiahnu do premávky počas prechodného obdobia v júni?
Po ukončení prevádzky Karosy B741 v BA dnes prišiel koniec rady 700 vo verejnej doprave vôbec. Vo Zvolene sa dnes konala súkromná rozlúčková jazda s B732 CNG, konkrétne ZV-247AM. Vozidlo vydržalo v prevádzke rekordných 34 rokov, čím sa stalo najdlhšie prevádzkovanou 700vkou v sektore verejnej dopravy. Nahradia ich Scanie Citywide.
Reply on: TomJ #243575:
1. aj aj
2. bol tam problem so spravcom toho parkoviska

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.