Sorry za duplicitnu citaciu, cital som od dola. Kazdopadne plati co napisal S499 a ja v mojom poslednom prispevku: zastavit si povinny len za ucelom dania prednosti.
To si sa dočítal zle, k značke S10 sa vo vyhláške uvádza toto:
"Doplnkový signál (rôznych smerov) so zeleným svetlom v tvare zelenej šípky (č. S 10), ktorým je doplnený signál s plným červeným svetlom „Stoj!“, svietiaci súčasne s týmto signálom alebo súčasne so signálom s plným žltým svetlom „Pozor!“, alebo súčasne so svietiacim signálom s plným červeným svetlom „Stoj!“ a signálom s plným žltým svetlom „Pozor!“, znamená pre vodiča možnosť pokračovať v jazde len v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú; pritom vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlám idúcim vo voľnom smere, ako aj prednosť chodcom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre chodcov a cyklistom prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode pre cyklistov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na tento účel je povinný zastaviť vozidlo."
Uvedené znamená, že za účelom dania prednosti chodcovi, cyklistovi, či inému vozidlu si povinný zastaviť (kľúčové je to "na tento účel"). Nie že si povinný zastaviť ak máš voľný prejazd.
Štandardne by som povedal najmä na niektorých (priebežných) konečných s ďalšou stredovou koľajou (afaik štyri stanice dohromady). Automatické dlr má jednu jednokoľajnú konečnú so segregovanym výstupom a nástupom a priebežnú/konečnú Canary Wharf kde je Barcelónske riešenie dokonca trojito (3 koľaje 6 nástupišt). Inak je Stratford afaik jedinou čisto priebežnou stanicou s otváraním na oboch stranách.
"doplnkový signál (rôznych smerov) so zeleným svetlom
v tvare zelenej šípky (č. S 10), ktorým je doplnený
signál s plným červeným svetlom „Stoj!“, svietiaci
súčasne s týmto signálom alebo súčasne so signálom
s plným žltým svetlom „Pozor!“, alebo súčasne
so svietiacim signálom s plným červeným svetlom
„Stoj!“ a signálom s plným žltým svetlom „Pozor!“,
znamená pre vodiča možnosť pokračovať v jazde len
v smere, ktorým uvedená šípka alebo šípky ukazujú;
pritom vodič je povinný dať prednosť v jazde vozidlám
idúcim vo voľnom smere, ako aj prednosť chodcom
prechádzajúcim vo voľnom smere po priechode
pre chodcov a cyklistom prechádzajúcim vo voľnom
smere po priechode pre cyklistov, pritom ich nesmie
ohroziť ani obmedziť; na tento účel je povinný zastaviť
vozidlo."
Tých križovatiek je mnoho a všímam si, ako vodiči odbočujú vľavo bez váhania. A druhá vec je, čo som sa dočítal vo vyhláške 9/2009, pri prejazde na doplnkovú zelenú šípku je potrebné zastaviť vozidlo. To je v poriadku pri odbočovaní vpravo, ale čo križovatky, kde je doplnková zelená šípka rovno? Avion, Tomášikova/Gagarinova a pod??
Z nejakého mne nepochopiteľného dôvodu sa v posledných rokoch dávajú plné semafory aj tam, kde netreba dávať prednosť protiidúcim, a navyše sa k nim nedáva signál na opustenie križovatky. Mám pocit, že tí, čo to majú na starosti to skrátka majú na saláme. Ale tu už ani neobstojí argument, že oni tade nejazdia, pretože narozdiel od MHD tade asi jazdia. Inak napríklad v takej Prahe je väčšina križovatiek s plným semaforom s dávaním prednosti a nikomu to problém nerobí, neviem prečo musíme zase byť originálni v nejakej blbosti.
Okrem tohto prípadu mi napadá napríklad Gagarinova / Tomášikova z Tomášikovej a Ivanská / Avion z Avionu..
Otázka
1) nebol tu kedysi šípkový semafor? http://tinyurl.com/mvunfje
2) nemal by tam byť šípkový semafor?
3) nemal by tam byť signál na opustenie križovatky (prípadne ako je v zahraničí riešené odbočovanie na červenu vpravo, ak to platí permanentne, tak tabuľka)
pozn. vozidlá v protismere vždy stoja a mám pocit, že to dosť rozmaznáva vodičov. Resp. myslím si, že ak by tam náhodou pustili v oboch smeroch zelenú na kruhovom, že by tam na 100 % vznikla nehoda.
Tak pri podaktorých 15TrM točne hučia už dlho, ale máš pravdu, tie diferenciále sú poriadne rozbité (6634, 6637 atď.)... Nemuseli ich nechať takto zničiť, v podstate kvôli záujmom jednej finančnej skupiny. ?
6611, teda vlečka 6601, je v oblasti motora zjavne popraskaná, tancuje tam podlaha. Na 6602 som sa viackrát sťažoval, opakovane sa to písalo do knihy vozidla, no buchot a výkriky cestujúcej verejnosti sú tam i naďalej na dennom poriadku. O tlmičoch sa nemá zmysel baviť, lietajúce dekle, búchajúce nápravy, pískajúce točne, rozbité diferenciále sa stali bežnou súčasťou nielen trolejbusov 15Tr, ale aj 15TrM.
Povedzme si pravdu, žiaden voz prvej série nie je na tom už dobre. 6601 trieska jak sviňa, zadný článok sa trase, akokeby sa mal každú chvíľu odpojiť, 6605 tiež žiadna sláva a v 6602 stredná náprava ťahá akoby z posledných síl, ostatné neviem ako na tom sú. Aspoň že 6604 je po GO.
6610 mala úžasný zvuk (od 2010), ako predtým 6603 (od 2011), 6612 (zima-leto 2010), 6607, 6601 (do leta 2010). Klasika, menič a zničené tlmiče, nerentabilná oprava.
To je zas pravda ... ale tak mohli by nechať kvôli kapacite aspoň zopár 15Tr(M) na L 201/202. V 31Tr sa stojí hrozne. Čo už. Inak nemal som pocit, že by 6610 bola v zlom stave, čo sa tam pokazilo? Mala super zvuk.