Co sa tyka jazdy na zadny zberac: pokial viem, na zeleznici sa vzdy jazdi na zadny zberac. Ak sa z akehokolvek dovodu mechanicky poskodi zadny zberac, strojvodca zodvihne predny a pokracuje. Ak by sa jazdilo na predny zberac, existuje relativne vysoka moznost, ze pri jeho poskodeni, pripadne pri mechanickom poskodeni vedenia by mohlo dojst aj k poskodeniu zadneho zberaca (napriklad odlomenymi kuskami predneho zberaca, utrhnutym izolatorom vedenia, ...). V pripade jazdy na zadny zberac ostane predny neposkodeny a bude za miestom pripadneho poskodenia vedenia, takze sa s nim da pokracovat v jazde. Ak lokomotiva stoji dlhci cas na jednom mieste, vzdy zdvihne aj druhy zberac, aby nedochadzalo k prehrievaniu styku zberaca a vedenia.
Neviem, ci je to aj nejaky predpis, ale mam to priamo od strojvodcu elektrickej lokomotivy.
Neviem, ci je to aj nejaky predpis, ale mam to priamo od strojvodcu elektrickej lokomotivy.