Pravda, 27.1.2003. Kazdopadne, aj ked pisem clanok o trolejbusoch vseobecne, mal by som ich dokazat odlisit od autobusov, to nie je nejaka specializovana technicka vedomost A ak to bol preklep (alebo skor v nesustredenosti napisane podobne slovo), poriadny redaktor (a vlastne hocikto, kto verejne publikuje), by si mal svoje vystupy citat a opravovat.
Priznavam sa, ze tato tema nie je podstatna z hladiska diskusie, ale uroven novinarskej prace sa podla mojho odhadu mierne znizuje ... ked citam Vecernik, tak v napati ocakavam, aku "perlu" v nom zase najdem ...
Jano: tento problem strasne stve aj mna ! Ale neviem ako sa da riesit. Pocarbane su aj klbove vlaky, nielen supravy. Ja za carbanie fyzicky tvrdo ublizujem, myslim si, ze je to spravne (myslite si o mne co chcete, ale NEMOZEM SA DIVAT AKO CARBU NA MHD, BUDOVY...) ! Za komunistov toto nebolo. Riko, sorry, ze ich tu obhajujem, ale bolo vela dobreho vtedy, napriklad toto. Spraye sa predavali aj vtedy, boli lacne (16 - 26.- Kcs). Ale nikoho to nenapadlo. Maximalne co sme my carbali bolo kriedou po asfalte a to zmizlo za 24 hodin. Su dve moznosti - bud bol lepsi system, alebo je terajsia mladez podstatne ***nutejsia. (ano vulgarizmus d3k0 a dalsi... mozte nan reagovat....)
Troska odbocim od vasich tem. V sobotu ma moja babka prekvapila zaujimavou myslienkou. Totizto nastupila do druheho vozna na linke 9 a kedze vacsinou nastupuje do prveho vozna, strasne sa zhrozila nad pocarbanostou elektricky, az jej bolo z toho zle. Opytala sa ma, ci by sa nedalo urobit, aby sa druhe vozne suprav nemohli po 20. h. zamykat a jednoducho by sa vyuzivali iba prve vozne? Ja viem, je to blbost, ale aj mne uz lezu na nervy tzv. "tiez majstri umenia", najradsej by som im ruky dolamal, alebo by som na nich pouzil to oblubene vyhybkove zelezo.
Nuz ja by som bol viac za to, aby sa do druheho vozna namontovala kamera a vodic by mal vpredu prehlad o tom, co sa deje vzadu. Ja viem, je to financne narocne a v sucasnych podmienkach asi tazko realizovatelne.
Taktiez ma napadla myslienka, ze by v zadnom vozni sedel aspon vo vecernych hodinach nejaky "dozorca", DPB by ho musel sice platit, ale na druhej strane by sa to asi viac oplatilo, ako nakup a nasledne pouzitie cistiacich prostriedkov.
Co vy na to??
tr3mp: zalezi ci bol autor specialista na dopravu, alebo nie. Koniec koncov - bol ten udaj dolezity pre citatela ? Alebo bol dolezity obsah clanku ? Dalsia vec je samozrejme aj ta, ci slo o specializovany casopis o doprave (tam by sa to tolerovat nemalo), alebo o vseobecny casopis, dennik, atd.
Co sa tyka toho autobusu 9Tr, tak by som to beznemu cloveku toleroval ako preklep ako neznalost uplne samozrejme. Lenze tento text sa vyskytoval pod obrazkom v specializovanej teme o rozvoji trolejbusov v Bratislave ... a v takomto kontexte je to podla mna hruba chyba.
J: No hej, minuly rok prisli 2 kusy K2S, ale ja mam pocit, ze predtym chodili 4 rocne. Aj to tak vychadza, ked si to spocitas. Inak ono to je zavisle na nasej objednavke, nie na tom, ako stihaju v Sumperku. Tam nam urobia aj 8 rocne, ak zaplatime. Ale inak... tie nove K2S su fakt super ! S tym je RADOST jazdit !
d3k0: ja ta nechapem... sa tu vzrusujes nad tym, ze si niekto splietol trolejbus s autobusom podla oznacenia 9Tr. Ty mi chces povedat, ze oznacenia trolejbusov patria k vseobecnym znalostiam ludi ? Skus sa svojej babky spytat co je to 9Tr ci bude vediet. Zas respektuj, ze nie kazdy je fanatik na autobusiky, trolejbusiky a elektricuocky. Chcem tym povedat to, ze je normalne ze bezny clovek nevie ci je 9Tr autobus, alebo trolejbus, alebo ze CO to vobec je.
All: sa tu tesite ze skoncil strajk, ze to bolo na nic, ze stat prisel o peniaze... mam uplne v prdeli tie peniaze o ktore hospodarstvo prislo. PRVORADY je verejny zaujem a tym je doprava do obci, kde jazdili lokalky. Zelezniciari zrusili strajk, ale co sa vyriesilo ??? Neprinutili vladu nezrusit tie linky. Ja som striktne za zachovanie tych liniek, za KAZDU cenu. Hospodarstvo a vobec financna strata statu mi je v TOMTO pripade ukradnuta ! Neobhajujem zeleznice za kazdu cenu, izte, ked boli stratove nech to vyriesia prepustanim (ak je prezamestnanost), ale nie rusenim liniek.
Ekologovia, Strana Zelenych na Slovensku: vcera som sa na vasom oficialnom vyhlaseni pobavil ako uz davno na nocom ! Spomenuli ste lokalky na ktore NEBOLI elektrifikovane, ze by sa mali zachovat, lebo su EKOLOGICKE na rozdiel od autobusov ! Citujem: "... A NEVZNIKAJU SKODLIVE SPLODINY." Chcem sa teda spytat, kedze nejazdili ani na elektinu, ani na naftu, benzin, NA CO JAZDILI ??? Chcem si dat tento pohon namontovat aj ja do auta.
Toto prehlasi hovorca oficialnej politickej strany na Slovensku. Skutocne zrkadlo urovne u nas...
OK, ale niekedy píšu také hovadiny o všeobecne známych skutočnostiach, že to až dverami plieska, tu nepotrebujú detailné informácie, ale len všeobecnú inteligenciu
Ivo: Takze ked novinarovi upratovacka na zeleznici narozprava ze ma kazdy rok kupele, tak sa to objavi v novinach ako oficialna sprava? Ved ZSR aj ZSSK ma svojich hovorcov.
ALL; Krotte prosim vase vyjadrenia o novinaroch. viem o tom svoje a verte niekedy zohnat normalne publikovatelne informacie od kompetentnych je nemozne.Alebo co sa casto stava ze kompetetny zavadzaju.A novinar nemoze byt odbornik na vsetko takze napise to co mu ten dotycny narozpraval,
Rezijne cestovne je medzi ZSSK a ZSR vysporiadane zmluvne. Pracovníci ZSSK na oplatku vyuzivaju napr zeleznicne zdravotnictvo.
Za rezijku sa plati raz za rok kupon, cena je kazdy rok ina. Pre rok 2003:
- zamestnanec 400Sk
- dieta 300Sk
- manzel/ka 800Sk
Železničná spoločnosť, a.s. používa skratku ZSSK a nie ŽSSK.
Ešte ma napadla jedna vec: režijky platia len pre zamestnancov ŽSSK, alebo aj ŽSR? Lebo dopravu (spoje) zabezpečuje ŽSSK, čo je pre ŽSR "cudzia" spoločnosť. V prípade, že režijky majú aj na ŽSR, platí ŽSR niečo Železničnej spoločnosti za ich prepravu?
Ked si železničiar, skús mi prosím ťa povedať niečo o "režijkách". Stále sa hovorí, že vďaka nim majú železničiari zadarmo dopravu, ale je to naozaj zadarmo? Kdesi som počul, že sa za ne platí určitý poplatok? Je to mesačne? Koľko pre zamestnancov a koľko pre rodinných príslušníkov?
Dík.
Riko: Ja som zamestnanec ZSR, ale co tam pises o tych socialnych vyhodach som v zivote nepocul. Pri odpracovani x0 rokov na zeleznici dostavas nejaku sumu, ale zdaleka to nie je 11000Sk. Na kupelnej liecbe som v zivote nebol, ta dieta je blbost ,aj to stravne na marodke. Pokusim sa zohnat KZ a prestudovat si to. Len netreba verit vsetko novinarom. Povedia A ale uz nepovedia B. Bulvarna novinarcina aka sa robi na Slovensku aj v nivnach a TV, ktore sa tvaria ako seriozne je na grc.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.