Pokiaľ nepopisuješ kariérové postupy a pády (z riaditeľstva DPB do vozovne Petržalka ), tak spojenia sú presne také (blbé) ako píše TeBeCe. Od diavadla Aréna je to dosť ďaleko.
Mojej jedinej návšteve voz. Petržalka však predchádzal (z dôvodu mojej nevedomosti) presun zo zast. Mlynarovičova, čo však neodporúčam, pretože v ceste stojí dvojkoľajná železničná trať + cestný obchvat BA (Einsteinova)
vdaka za info o 15 m busoch. kazdopadne asi len mozem suhlasit s tym, ze nahadzat na dnesne "18 m" linky 15 m busy by bolo obzvlast v spicke nestastnym riesenim -- jedine, ze by zhustili intervali, a nemam pocit, ze by sa daco take planovalo...
1. na rac. myto eletrickami 3,5,11 a odtial linkou 82 po Divadlo Arena (na znamenie), odtial peso po Klokocovej a Kocankovej ulici...
2. z HLST linkou 82 po zastavku Divadlo arena a peso ako v predchadzajucom pripade...
3. rovnako linkou 82 z Landererovej po Divadlo arena a potom peso...
az na to oznacenie autobusov...to vazne nemohli spravit aspon papierove tabule?? pri tych kriedou pocmaranych tabuliach tam ma kazdy nieco ine...jeden tam ma vedla toho X este X1, dalsi iba 1, treti tam ma cislo 704, stvrty tam ma nacpane konecne zastavky bez cisla...a ludia nech sa v tom vyznaju potom...
Zdravím Vás mám na vás dotazy. Jak sa mám dostať z Krasňan do vozovne v Petržalke? Jak sa mám do vozovne v Petržalke dostať z hl.st.? A jak sa do nej mám dostať z riaditelstva DPB na Olejkárskej? ďakujem
Aha, sorry, ja som si v tej rychlosti pochopil vetu "manipuluje rovnako ako s klbakom" za "berie rovnako ako klbak" . Takze moju reakciu ad #19161 pokojne ignoruj .
Aha, takze si robis blavacko-kosicke forum .
No vies, KE vysli tie Solace lacno, takze sa nie je comu cudovat, je vyhradnym dodavatelom pre SR a ma s vyrobcom podpisanu vyhodnu zmluvu na nakup 50ks. Takzie nie propaganda, ale vyhoda. Kedy by sme mali za inych okolnosti 100% NP vozidla?
Re #19167 Igorko:
A nebolo to dotiahnute preto, ze DPB to zacal robit po etapach, kym navrhovatel rozvinul teoriu pre okamzite precislovanie vsetkych liniek?
Ohladne toho precislovania by som sa rad dozvedel viac nejakych konkretnych informacii. Vopred dakujem.
Musím mierne skritizovať niekoľko skutočností ohľadne výluky električiek do Dúbravky. (Nevravím, že som nejaký dopravný profesionál a mám patent na rozum, ide mi len o akýsi poloprofesionálno-laický pohľad na vec a konštruktívnu kritiku so zámerom zlepšenia):
Čo považujem za problém:
-Počas tejto výluky neboli vyhotovené a namontované zastávkové terčíky odklonených električkových liniek (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Na dúbravskej radiále neboli zakryté električkové zastávky nápisom „Zastávka je zrušená“ (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Navyše napr. na zastávke Park kultúry boli CP liniek 1 a 12 prelepené s nápismi „NEPREMÁVA“, ale CP liniek 4, 5 a 9 prelepené neboli (čo je pre cestujúcich značne mätúce) – pretože to vyzerá, že 1 a 12 nepremáva, ale 4, 5 a 9 premáva.
CESTUJÚCI SÚ TUPÍ a vôbec im nevadí, že okolo nich už prešli tri autobusy X – preto treba električkové zastávky podstatne viditeľnejšie označiť ako neobsuhované!!! ––> Označník zakryť vrecom, upevniť nápis „Zastávka je zrušená“ a cestovné poriadky prelepiť bielymi papiermi a všade dať oznam – Električky nepremávajú, zastávka nie je obsluhovaná, použite náhradné autobusové linky X1 a X4 - najlepšie na nejakom žiarivom papieri:
Musím ale uznať, že náhradná doprava X1 a X4 je dobre pripravená a plne postačujúca. Problém je inde. Bratislavský cestujúci je strnulý vo svojich prepravných návykoch – keď ide do Dúbravky z Obchodnej – a zrazu 1, 5 a 9 nepremáva, nevyužije linky 13+X, ale ide na linky 34 a 83. Tie ale posilnené neboli (navyše 34 premáva teraz idiotsky len v špičke do 19:00). Beztak to už pripomína dopravu niekde v Indii, a keď sa k tomu pridá ešte výpadok vozidla, výsledok je taký, že na Patrónke sa z balíku čakajúcich ľudí polka do vozidla nedostane a v Dúbravke má na palubnom počítači –10...
Komu sa moja kritika nepáči, nech sa povozí večer 83-kou do Dúbravky.
Isteže to robil s najlepším svedomím, ale nedal si vtĺcť do hlavy, že to nijako nemôže fungovať. Samozrejme, že sa to nedotiahlo do konca:-), veď to sa nedá:-).
I.
Takže ak je v KE veľký nedostatok klobás a oni si miesto toho kúpili 15m busy, tak to znamená, že podľahli propagande Solarisu a DPO (Jenkiho pozdravujem:-)) že 15m bus plne nahradí 18m.
A do KE fóra sa mi chodiť nechce, ledva stíham toto:-).
I.
Vidim, ze kazdy nadava na autora precislovania, K. Kajdiho, aj ked navrh robil urcite s najlepsim svedomim. Podla mojho nazoru to pokaslal DPB ako celok.
Ako mimobratislavcan som vyvoj nesledoval, preto by ma zaujimalo, ako to dopadlo s celym planom precislovania. Dotiahlo sa to do konca? Viem, ze aj trolejbusy mali v poslednej faze dostat dvojmiestne cislo, cim by zapadli do cislovania s busmi.
Presne tak, ako pises. Vodici tvrdia, ze manevrovacie schopnosti Solarisov su obdobne ako pri klbakoch.
Re #19164 Igorko:
Co sa tyka KT8, ako solo sa bralo v suvislosti s vozokilometrami. Je to vec normovacov DPMK, ktori takto vlastne dosiahli, ze vozovna mohla vypravovat KT8 na vytazenejsie linky, na ktorych sola nepostacovali, ale mohla vypravit len tie sola. Akosi sa na to uz prislo, pretoze sa tieto veci nedavno prenormovavali, preto momentalne neviem potvrdit, ako sa KT8 povazuje. Co sa tyka pravidliel u busov, tam je to tiez dane jednoznacne normou. Menej kapacitny bus moze byt nahradeny kapacitnejsim, ale nie naopak. Ale ako som uz povedal, v KE je velky nedostatok klbakov, takze sa obcas stava, ze namiesto klbaku je vypraveny 15m bus, dokonca aj solo.
Otazky ohladne KE by som vsak smeroval do KE fora.
Dakujem vsetkym, ktori mi napisali na moju otazku, co by urobili ako prve, ci najskor, keby mohli nieco zmenit v dpb, a.s.
Takze vacsina z vas by zacala cistetenim a cistotou vozidiel MHD, zlepsit vyrazne ich technicky stav a prerobit a zefektivnit linkove vedenie (iny by ine vedenie xceli prerabt ) + zefektivnenie infrmovanosti cestujucich.
Celkom zaujimave, ze ste sa zhodli. Ja by som este pridal, ze som za poriadne chronometraze a ich maximalne dodrziavanie! Inak diky a kludne piste dalej - je to zaujimave - ked sa to neskor zhrnie.
galyosha: NO 15m busy - ved sa tu uz ich par testovalo a zjavne neboli s nimi problemy, ked sa planuju nakupovat. Iste, nie mozno kazda linka je vhodna na 15m bus, ale myslim, ze kombinacia - nevhodna trasa a linka asi ani neexsituje. S tym porovnanim, ze to je podobne, ako klbak - skor by som pvedal, ze hej (aj ked sa najdu odlisne nazory), akurat je treba povedat, ze ovladatelnost 15m vozdila je porovnatelna s 18m (klbakom), len sa samozrejme lisi sposob, ako sa jednotlive vozidla vedu.
J. si extremista - videl si uz niekedy 86? tam by nestacilo v rannesj spicke 26m vozidlo. Iba v jednom pripade by som na tej linke privital 15m -mozno by to bolo efektivnejsie - lebo v sedle nie je az tak ta linka vytazena. Ze v spicke by sa radikalnejsie zhustil interval -to by mozno aj bolo rozumne potom.
ufo: preboha - ja viem, ze ste mladi a nejde vam az tak o cas, ci inu velicinu, ale medzi prestupmi nemoze byt 200m ani omylom. Prestup ma byt pohodlny, par metrov a nie par sto metrov. Si treba uvedomit, ze MHD je tu pre ludi a ne ludia pre nu. Ludia radi prestupia, ak budu kratko cakat a nebudu bezat medzi zastavkami, ako kraliky na hone.
Vladimir: celkom sa mi pozdava tvoje vedenie liniek elinovych - mozno by som ich aj zacal pouzivat...
Hmm, sice po funuse riadne, ale co bol clanok hnonline.sk, co pisal Ing. M. Majda, tak som sa nezdrzal a napisal mu, co si myslim o MHD v BA.
A je naozaj pravdou to, že v KE je 2*T3 súprava, zatiaľ čo KT8 sólo vozidlo? Lebo v tom prípade by som bol schopný uveriť tomu, že platí pravidlo 15m = 18m.
I.
Nem páči taká linka. Moje pravidlo výberu linky (samozrejme z voľného, zo zadelenia som si vyberať nemohol) bolo takéto:
1) Nesmie to jazdiť na Rajskú.
2) Nesmie to jazdiť na Hl.st.
3) Nesmie to byť sólo z HROBUSTova
4) Mohla by to byť klobása
5) Podľa možnosti by to nemuselo jazdiť po Šancovej
6) Mohlo by to mať čo najdlhšiu trať ale napr. bod 4 prevážil
Z toho mi vychádzalo:
217 kĺbová, 212, 214, X213, 216, 217.
A to tá natáčacia náprava ten autobus zlomí alebo čo? Natáčacia náprava pomôže zmenšiť vnútorný polomer otáčania ale zväčší vonkajší - manévrovacie vlastnosti potom zodpovedajú napr. Ik280. Vodiči Ik280 tiež vždy tvrdili, že manévrovacie schopnosti 280 sú lepšie než 283 ale ja by som zase nemenil naopak.
I.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.