a to ja mam ako vediet co sa nasadzuje na linku 37? ako ten expert pise tak to kludne mohol byt irisbus. a ani pri NS12 nie je rozdiel 14 sedaciek. ale je tam pekny rozdiel v cene 220k vs 589k €.
Včera čakám na autobus č.37 a vidím že nejaký mercedes sa blíži.Pozriem lepšie a je to Sorka.Nastúpim dovnútra ,kopu miest na sedenie, naozaj nízko podlažný , sedadlá pohodlne tvarované ,skoro ako v Tedome. Iba trojdverový , konečne. O 14 cestujúcich tam mohlo viac sedieť,ak som dobre počítal. Nemuselo 14 cestujúcich stáť,len štyria ,piati stáli. Paráda ,taký autobus. Beusáci ,vy viete keď chcete. Sorkári vedia vyrobiť aj pohodlný autobus,len treba vedieť objednať. To je už autobus. Tie štvordverové opachy pošlite na Ukrajinu.
Vsak vo Vrakuni (znova podla Google Maps, takze prosim neukrizujte ma ak to nepojde ) by sa to dalo:
Pri variante Pristav cez Slovnaftsku a po Kazanskej s moznou odbockou po Komarovskej.
Pri Variante po Gagarinke po Maly Dunaj po ceste/pri ceste, tam neskor by sa trata mohla "rozdelit" na kratky usek:
- v smere do mesta z Vrakunskej na Podunajsku a pred Ramadasa rodinne centrum potiahnut krizom cez Geologicku k Popradskej.
- v smere do Vrakune potiahnut od Popradskej po Priekopnickej/Geologickej na Vrakunsku
Odtial tahat trat po Komarovskej na Kazansku alebo po Vrakunskej na Uzbecku a na Kazansku.
- teraz to mozno skonci vo vode a v brownfielde, lenze co bude o 10-20 rokov? Nas pristav moze dopadnut ako Canary Wharf a potom bude neskoro stavat.
- ako navrhovala J&T, moze sa tam urobit skutocne velke parkovisko P&R, kedze tam mas D1 a R7, je to dost blizko centra aby ludia tych 5 minut v elektricke prezili a tym sme znizili auta v meste
- planuje sa dost velka stavba v okoli pristavu, ktora taktiez bude potrebovat nejak dopravit, a sam uznas, ze auta nie je kam dat
- bola by to alternativa k inej trati (ci uz po Prievozskej alebo Ml. Nivach), aby to nedopadlo ako v KV - jedna nehoda a kolaps.
- Po Prievozskej a Gagarinke som to navrhol preto, aby to nebolo prilis blizko druhej trati + aby to nahradilo trolejbusy
Alternativne by to mohlo ist este aj takto, ale je to uz skor soto navrh https://goo.gl/aU29SX
Myslím si, že o tomto vôbec nie je debata. Vízia JT električky po Prístavnej ulici je developerský návrh, keďže oni plánuju pokračovať v developovaní územia pozdĺž Prístavnej ulice. Prievozská radiála je roky uvažovaná po ulici Mlynské nivy a ďalej cez Domové role, okolo Slovnaftu na Kazanskú ulicu. V rámci tohto boli vybudované viaceré inžinierske stavby, ako napríklad podjazd pre električku pod Bajkalskou ulicou, podjazd pre električku pod diaľnicou D1, či nedávno asanované nadchody nad Kazanskou ulicou v Podunajských Biskupiciach. Táto trasa cez Prievoz a Domové role je oveľa zaujímavejšia, nakoľko ide o rozvojové územie. A vo Vrakuni by si to trasoval ako? Búral domy alebo v telese vozovky?
Pridaním električiek na Prievozskú len zvýšiš kapacitu na danej ulici, zatiaľ čo trasovaním po Mlynských nivách rozšíriš územie s dobrou obsluhou. Prístavná ma zasa tie negatíva, čo sa vyčítajú aj Pribinovej - polovica plochy izochrón ti skončí vo vode resp. brownfielde, akurát tu ti to nemá aká Eurovea vyvážiť. Preto sa mi vidí najrozumnejšie ťahať to stredom. Predsalen, aj preplet zasypaným podjazdom pod Bajkalskou a bývalým vlečkovým podjazdom pod traťou bude jednoduchší, než tú trať pchať do obchvatom kompletne prekopaného územia medzi prístavom a rondlom...
Lenze znova otazka, ci navrh J&T okolo pristavu, popod R7 a okolo Slovnaftu nebude lepsi - predsa len je tam omnoho viac miesta nastavbu ako poza Apollo BC + ci sa to potom neoplati viac tahat v buspruhoch po Gagarinke + to je o nieco kratsie ako navrh generelu cez Sysliu
To je vytrhnuté z kontextu, skúmalo sa trasovanie Prievozskej radiály, kde sa uprednostnilo vedenie trate cez Dunajskú a Mlynské nivy a vedenie po I. mestskom okruhu alebo po Landererovej sa neodporučilo. Neriešilo sa tam alternatívne prepojenie centra mesta s Ružinovom, ale generel odporučil, aby sa na to vypracovala ďalšia štúdia, ktorá preverí, ktorou oblasťou by takéto alternatívne spojenie malo byť vybudované. Generel však obsahuje množstvo hlúpostí, ako napríklad nedoporučenie električky na Štefánikovej a Suchom mýte, kvôli „konkurencii s trolejbusmi“. Predpokladám, že v Jasperse ho využili lepšie, napríklad na ňom šúpali zemiaky alebo ho použili proti zafŕkaniu podlahy a nábytku počas maľovania priestorov
"Experti z českého Centra dopravného výskumu, ktorí generel pre Bratislavu spracovali, v ňom tiež napísali, že neodporúčajú viesť trať cez Vajanského nábrežie, Pribinovu a Landererovu na Mlynské Nivy."
Takze vyrastie nam nove centrum s vyskovymi budovami, obchodnym centrom, s moznym dalsim rozvojom stavieb v okoli pristavu a neodporucaju tadial trat lebo...?
A vidim, ze hned v dalsom riadku sa vyjadril Mato a povedal co som si myslel