Ten plynovy Novoplan je celkom fajn, aj ked to predsa len nie je nic prevratne a na hrboloch sa trasie vsetko, co sa tam triast moze Najvacsou srandou je asi to, ze hoci je v palubaku nahrana bratislavska verzia BUSE, hlasenie zastavok je tam z ineho mesta (zeby Kosice?), takze vacsinou sa ozyva iba "Nasledujuca zastavka (ticho)", pripadne namiesto ticha nejaky nezmyselny nazov Kedze vsak boli repraky dost tiche, nerozumel som presne, co to povedalo.
2141 je uz cca. 4 mesiace odstavená v jame, mala zlý rám. Jej vodič mal potom pridelenú 2148 tá už je asi mesiac v jame tiež, div sa svete opäť rám. Terazky má vodič buď 2706 alebo 2707.
Ámos Keynes:
Čo sa týka zmeny koeficientu žiaľ musím konštatovať, že sa im to podarilo presadiť a Bratislava tým definitívne prichádza o 400 miliónov, čo sa určite prenesie do zvýšenia miestných daní. Čo som čítal v denníku HN tak ministerstvo financií ešte rokuje s primátorom BA o poskytnutí nejakej dotácie na vykrytie tejto straty z nejakej rezervy ministerstva financií. Nespecifikovali ale výšku tejto dotácie.
Jednoducho povedané malé dediny a mestečká do 20 000 obyvateľov sa zľakli, že fiškálna decentralizácia im už neprinesie také dotácie ako doteraz, lebo už nebudú môcť ciciať Bratislavu a iné veľké mestá tak si aspoň presadili túto zmenu koeficientu. A veta, že dobrý starosta nezdvihne dane nie je argument. Podľa mňa fiškálna decentralizácie je o tom, že dobrý starosta si pritiahne investorov aby uživil dedinu a nicicial iných.
Jonny:
Súhlasím s určitými obmedzeniami pre mimo bratislavských občanov tejto republiky ale nie v takých rozmeroch ako uvádza Ámos Keynes. Ale to len v prípade, že tu nemajú prihlásené prechodné prípadne trvalé bydlisko. Týka sa to najviac týždňovkárov, ktorý tu pracujú a bývajú v podnájmoch alebo prenájmoch a nie sú tu prihlásený. Týmto by som zvýšíl všetky poplatky, ktoré plynú do mestskej pokladnice. Toto by ich možno donútilo prihlásiť sa na príslušnom úrade, čo by ale zase nebolo po vôli majiteľov realít, v ktorých prebývajú lebo by im touto cestou prišli úrady na to, že prímajú nezdanené peniaze teda ľudovo čierne peniaze. A takých je v Bratislave stovky ak nie aj tisíce. Týmto by sa zvýšil aj príjem do mestskej kasy čo by sa odzrkadlilo aj v znížení daní pre obyvateľov Bratislavy.
Papyr:
Správne hovoríš dobrovoľne, nikto ich k tomu nenúti. Môzu ostať doma a poberať Kaníkov aktivačný príspevok 1.500,- Sk. A ak sa rozhodnú tu pracovať určite nie zadarmo čo sa dá z tvojej reakcie pochopiť. Sme v trhovom hospodárstve a pokiaľ štát nevie poskytnúť dostatočné dotácie na dopravu, tak sa to niečím vykryť musí a prečo by to mali byť práve bratislavčania, veď ako už bolo povedané dobrý starosta dane nezvíši môj dodatok "svojim obyvateľom ale nie cezpoľným".V tomto prípade sa táto veta obrátila proti tým, ktorý žiadali zmenu koeficientu. A nakoniec fiškálna decentralizácia je práve o tom, že štát sa zbavil akýchkoľvek dotácií a nechaľ voľnú ruku samosprávam v určovaní svojich daní a poplatkov.
Takze nestaci, ze dobrovolne davaju svoju pracovnu silu, ruky a mozog k dispozicii Bratislave. Spravne je to tak, ze makat tu mozu, ale ak za to budu chciet nieco pre seba, vratane dopravy do prace, nech platia ako cierni! Ved to nie su Bratislavcania.
Súhlasím s opatreniami, pokial chcú Dzedzinári peniaze na svoje maštale vziat Bratislave a dochádzat sem za pracou, zabavou a využívat výhody, nech si platia viac za dopravu, nech platia mýto........ÚPLNE SPRÁVNE
Primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský je znepokojený z informácií, podľa ktorých je v posledných dňoch vyvíjaný intenzívny tlak na ministerstvo financií a vládu zmeniť dávnejšie dohodnuté kritériá prerozdeľovania finančných prostriedkov z daní z príjmov fyzických osôb pre mestá a obce.
Ak by sa vyhovelo snahám Združenia miest a obcí Slovenska a údajne tiež Strany maďarskej koalície, veľkostný koeficient Bratislavy, podľa ktorého sa bude počítať podiel hlavného mesta na výnose dane z príjmov fyzických osôb už od budúceho roku, by sa znížil z dohodnutých 2,53 na 2,35. To by znamenalo prepad oproti príjmom hlavného mesta, ktoré malo pôvodne získať v roku 2005, takmer o 400 miliónov korún.
„Pri takomto razantnom zásahu do výnosu dane z príjmov pre Bratislavu, ktorý je kľúčovým zdrojom príjmov miest a obcí, by samospráve hlavného mesta nezostávalo nič iné, ako neúmerne zvýšiť miestne dane obyvateľom Bratislavy, aby boli vôbec zabezpečené základné funkcie a služby mesta. To rozhodne odmietam,“ vyjadril sa A. Ďurkovský.
Proti sú aj všetci ostatní primátori krajských miest, bez rozdielu politickej príslušnosti. Na nedávnom stretnutí klubu krajských miest K8 v Nitre uviedli, že „všetky krajské mestá fungujú ako prirodzené sídla svojich regiónov. Pre svojich obyvateľov, ale rovnako aj pre desaťtisíce občanov, ktorí do miest prichádzajú z okolitých obcí regiónu za prácou, štúdiom či spoločenským životom, zabezpečujú celý rad verejnoprospešných služieb. Tieto služby musia finančne zabezpečovať zo svojich rozpočtov. Túto skutočnosť zohľadňovali aj pôvodne navrhované diferencované kritériá prerozdeľovania finančných prostriedkov z daní z príjmov.“
Bratislava navyše plní celý rad funkcií hlavného mesta, na financovanie ktorých nedostáva a nebude dostávať žiadne dodatočné finančné prostriedky, počnúc starostlivosťou o miestne komunikácie a končiac mestskou hromadnou dopravou.
Za týmito snahami nie je podľa krajských primátorov nič iné, ako dosiahnuť situáciu, keď bude daňové zaťaženie obyvateľov menších obcí, napríklad na základe kritéria ich nadmorskej výšky, minimálne alebo žiadne.
„Ak sa niekde pridá, treba inde ubrať. Ak ministerstvo financií ustúpi tlaku menších obcí, chýbajúce finančné prostriedky zaplatia na zvýšených daniach občania Bratislavy a ďalších veľkých slovenských miest,“ povedal bratislavský primátor.
V tejto súvislosti vyznievajú veľmi rozpačito publikované vyjadrenia popredných predstaviteľov Združenia miest a obcí Slovenska o tom, že tzv. „dobrí“ starostovia nebudú zvyšovať dane a ľudia si majú dobre uvedomiť, koho budú v najbližších komunálnych voľbách voliť.
Primátor A. Ďurkovský podnikne v najbližších dňoch všetky legitímne kroky, aby ministerstvo financií a vláda tomuto falošnému tlaku nepodľahla a schválila nariadenie so spravodlivými kritériami o prerozdelení výnosu dane z príjmov. V opačnom prípade sa celá reforma verejných financií minie svojho strategickému cieľa, ktorým bolo odstránenie dlhoročnej nespravodlivosti a netransparentnosti pri rozdeľovaní štátnych dotácií a zavedenie poriadku, systému a možností plánovania pri financovaní rozvoja miest a obcí na Slovensku.
Ak sa ten koeficient zmení navrhujem tvrdé postihy. Zľavu na MHD poskytovať iba občanom prihláseným v Bratislave na pobyt, záviesť mýtne pre mimobratislavské vozidlá, deti, ktorých rodičia nie sú prihlásený na pobyt v Bratislave neprijať do školskej a predškolskej dochádzky a iné. Tu už končí solidárnosť. Všetko má svoje hranice. ?
A ešte poznám Beus-a, KLF a otec môjho zosnulého spolužiaka bol Beusák. Jazdil na druhej kolóne. Takže dohromady ich je sedem. Aspoň myslím. Dokonca ešte jeden otcov kolega je bývalý Beusák ale toho nepoznám. Vždy si tí dvaja (otcovi kolegovia) nadávajú, keď niečo poserú: "Jak to pracuješ, už nie si v Beuse" ?
Re #38260 pista: No veď ten štadión by mohol byť zamýšlaná hala pre MS v hokeji 2010. Teda ak nám to dajú.
Ámos Keynes:
To se zeptej někoho fundovanějšího. Asi nevýstižnější článek byl v Reflexu. Jezdit Pendolina samozřejmě budou, už na konci t.r. na trase Praha-Děčín. Problém je v tom, že se Alstom vykašlal na české zabezpečovací zařízení a když to přitáhli na naše trati, zjisti, že to spolu nekomunikuje. Na soustavě 3000 V problémy snad nejsou, pro 25 000 V jsou problémy s kolejovými obvody. Alstom vyvýjí s AŽD něco, co má tento problém yvřešit. Tak asi z laického pohledu.