mam otazku, existuju na DPB straty a nalezy? Ked som nieco stratil v elektricke a nasiel to vodic, odovzda to niekam alebo uz nie je sanca ze to najdem?
pozeral som si vizualizaciu rychloelektrickovej trate v bratislavskych novinach. ta zastavka sa zdala byt zaujimavo riesena. mozte mi vsak niekto povedat, ci je to dostatocne riesenie namiesto tazkeho metra (?). a je vobec tazke metro pre BA nevyhnutne? ja len rozmyslam, ci v buducnosti nebudeme lutovat, ze sme nezacali rovno so stavbou metra. hmmm. a ake lektricky maju premavat na onej povestnej trati? a este jedna vec: pouziva sa pojem „rychloelektricka“. ale okrem BA som takyto pojem nepocul. vsade je metro (lahke, tazke), elektricka, pripadne rychlodraha (co ked som videl, islo vlastne o metro premavajuce na povrchu pripadne estakadach. takze ake supravy to maju premavat? no, neviem, ci to nie su otazky odveci.
Jonny: polpantograf naopak, definuj! Nemas to jedno, kde je klb? Co potom taka zehlicka 210 (ex. S458.0), ktora ma len jeden, tam je kedy naopak? Pri jazde vpred prvym panelom, alebo pri jazde vpred druhym panelom? Alebo taka hranata neforemna krabica tatrapak 425.95? Pri jazde z prveho stanovista, alebo z druheho? Ako je to?
Podla mna nemas uplne pravdu. Slovna definicia je ok, ako aj jranicny pripad kt. si ty uviedol pravidvy je (100% je stupanie/klesanie 45 stupnov), ale ten vseobecny vzorec uz pravdivy nie je.
Pravdu ma aj Vsevedko, doplnim ze treba pouzit goniometricku funkciu tangens:
---------------------------------------------------
| tan (alfa) = stupanie [percenta/promile] |
---------------------------------------------------
Pricom alfa je uhol medzi stupanim/klesanim a vodorovnou rovinou.
Este nezabudni ze stupanie v tomto vzorci treba vzdy previest na desatine cislo, napri 12% je 0.12 !!!
Na to netreba goniometrickú funkciu, lebo stúpanie vyjadruje už pomer. Keď máš stúpanie napr. 12%, tak to je 12 metrov do výšky na 100 metrov vodorovne. Keď bude stúpanie polovičné, tak aj uhol bude polovičný.