Z: SORy- musim Ti zapravdu: pokial tie abusy nasadis na kapacitne primerane linky, tak im niet co vycitat. Mimochodom: statisticky su to najmenej poruchove vozy, jedine co im mozem z pohladu vodica vycitat je absencia uzavretej kabiny vodica.
Z: na 4.DTPA vznikol nejaky tarifny priplatok za prehnanu loajalitu k zamestnavatelovi? Spina a bordel je vo vsetkych vozidlach kazdej prevadzkarne, no ropnymi produktami aromatizovane sedaky Marianovsko-Sinovskych Ikacov 435.xx jednoznacne vedu vnutropodnikovy rebricek spiny a humusu. Osobne nemam rad vzdychajuce vlky, ale ruku na srdce: Preco nutime cestovat platiaceho zakaznika v spine? On svojou ciastkou prispieva aj na Tvoj, aj na moj plat. Alebo 8000Sk za vzsavac+tepovac je nad limit rozpoctu DPB?
Nndro: KRABUST= KRAsnansky BUzerant S Tyristorom (zavedenim vyzbroje TV14 do prevadzky vznikla varianta -Tranzistorom). Vidim, ze mas rozsiahle nedostatky v zakladnych pouckach
Myslím, že uvedené konštatovanie nevystihuje širokospektrálnejší problém, týkajúci sa verejnej dopravy nielen v Bratislave. Bezdomovci - so všetkým, čo k nim patrí (alkohol, špina, zápach) sú obťažujúcim faktorom vo väčšine metropol - ale ostaňme u nás. Netýka sa to iba autobusov-"voňaví" cestujúci sa vozia aj v T, aj v E. Spomínali ste zákon, ktorý zakazuje prepravu podobných - dovoľujem si však podotknúť, že nejde o ZÁKON, iba o prepravný poriadok - ani ten však nezakazuje. Prepravný poriadok hovorí, že takýto cestujúci "do vozidla nemá prístup alebo z prepravy môže byť vylúčený". Posúďte však sám - v praxi by to znamenalo (či prší, sneží alebo svieti slnko, či je tma) vyočenie si očí každého vodiča, ktorý, len čo v mase tiel spozoruje zanedbaného či kymácajúceho sa potenciálneho cestujúceho, by teoreticky mal ísť - podľa Vašich slov - zabrániť takémuto človeku nastúpiť... Čo však dopravná špička? ? ...keď čisto teoreticky budú takíto ľudia čakať na každej x-tej zastávke? Nie je častokrát možné ani jednoduché "vyhodiť" takéhoto človeka z vozidla - viďte napríklad prípad, keď vodič nechal situáciu na uváženie cestujúcim a mnohým bolo starého bezdomovca ľúto vyhnať do mrazu.... A ad: malé SORy...vždy, keď čakám v mase ľudí na spoj a blíži sa vozidlo tohto typu, neraz počujem potešených ľudí, hlavne starších ročníkov...tento autobus mám rád, ľahko sa do toho nastupuje... ? Viete, v špecifickej polohe i situovanosti našej malej metropoly sa iste nedá ulahodiť všetkým. Aspoň poprajem do budúcna viac spokojnosti pri cestovaní. ❤ ?
Ja by som nasiel peniaze, = neprestupny listok by stal 1500 Skk a v zakone by bolo zapisane ze ludia od 3 do 25 rokov a ludiaod 50 do 99 rokov by chodili povinne MHD
Netreba mi brnkať na SAV. Stačí mi vytočiť súkromné číslo mojej príbuznej. Počet obyvateľov Slovenska bude v najbližších 20 rokoch stagnovať až klesať, k nárastu môže dôjsť až po tejto dobe a aj ten by bol veľmi pomalý. Pokiaľ nedôjde k nejakým administratívnym pridruženiam obcí a podobne, nebude sa Bratislava od tohoto trendu podstatne líšiť. Nakoniec - o koľko vzrástol počet obyvateľov Bratislavy za posledných 10 rokov?
ved somnapisal, ze sa to netyka vsetkych. aj ked sa zda, akoby sa to ale zial tykalo vacsiny... a super, ze patris k tym, ktorym asi na ich praci zalezi
To nie je moja predstav, to sommelier napísal, že ak by sme teraz postavili električku tak v roku 2050, 2080 by už kapacitne nestačila. Načo som mu napísal, že keby sme teraz postavili metro, ani to by o tých 50 rokov nestačilo, pretože má približne rovnakú kapacitu.
z rovnako nepodlozeneho predpokladu ale vychadzas aj ty. brnkni si na SAV a popytaj sa na demograficku strukturu mesta o cca 20rokov. vacsina ti to povie asi tak „na zaklade trendu, ktory mozeme pozorovat v tychto etapach…“, prip. niektori dokonca pridaju na zaver dlhsej diskusie „…ale nemozno vylucit, ze…“. takze: to, ze BA neporastie, nie je vobec iste. a preco nerastie? lebo ludia uprednostnuju zivot mimo centra mesta, kde je to jednak lacsnejsie, ale tiez, autom su zo svojej dedinky v praci za 30 minut a mhd im trva 30 min len z nejakeho „blbeho“ sidliska. zial, aj mhd prispieva k tomuto „upadku“. a co turisti, nemyslime na ich priliv/odliv dost malo?
nikdy by som netvrdil, ze secja vodici su neporiadni a neviem co, ale vsade su aj zodpovedni aj nezodpovedni pracovnici. ano, nabuduce nahlasim na dispecing, ale si si isty, ze to pomoze?vselico sme sa uz stazovali…ale ok, skusim. a na margo bradacovej a cistoty. to je presne ono, nema to v naplni, tak naco, ved ked on moze mat „pracovisko ako chliev“, co sa maju co rostulovat cestujuci. nerobme za co nam neplatia! hm. ale „okraslovat“ vozidlo fotkami z casopisov, novinami oblepit okno na dverach kabiny a podobne zasahy su zo strany vodica OK.hmmm…
k diskusii o metre. uz to teda sledujem hodnu chvilu a stale nechapem, ze sa tu najdu ludia, co stale rozpravaju o metre. mohol by yale napisat taku predstavu o tom, ako si predstavuje harmonogram realizacie stavby metra a ako si predstavuje jeho financovanie. potom sa bude o com bavit. ako to napisal Vševedko samofandivý, zrejme v tomto meste neexistuje clovek, ktory by nechcel metro. ale zial, existuje t dost ludi, ktori si uvedomuju, ze tato myslienka je dnes uplne nerealna.
este chcem doplnit svoju skusenost z kodane. par krat som sa tam zastavil, naposledy pred dvoma rokmi, ked tam akurat otvarali prvu trasu metra. asi nikdo nepochybuje, ze kodan je podstatne vacsie mesto ako bratislava, ze kodan ma podstatne viac penazi ako bratislava a predsa tam celu mhd zabezpecuju AUTOBUSY a nejaka primestska zeleznica.
Ja som nevravel o vlnovkovitosti trate - v tom zmysle, ze trat sa prepadava a elektricka sa pri jazde kolise zlava doprava al. naopak. Ja som myslel vlnovkovitost samotnych kolajnic. Ved na niektorych usekoch bratislavskych trati su vlny mozno aj pol centimetra hlboke. Radsej ani nepomyslam na to, ako tym trpia samotne elektricky. ...tak asi tolko. ?
S tými 100 rokmi rozhodne nie je mimo. Vtedy rástla Bratislava podstatne iným tempom ako dnes.
Ale ako som napísal už aspoň dvadsaťkrát - zožeňte peniaze a metro Bratislava určite s radosťou postaví. Pochopte už konečne, že my nie sme električkofili, ako nás tu s obľubou titulujú detičky, čo sú celé hotové z toho, že sa zviezli vo Viedni alebo v Prahe metrom, ani nepriatelia metra. My sme realisti.