Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Oliver55 #231480:
Je to kvôli stavebným prácam na križovatke Hraničná - Gagarinova - Mierová, je to aj v dispečerskom fóre
Prečo dnes boli na l212 nasadené autobusy a nie trolejbusy ?
Reply on: ceres #231478:
oficialne uz 30 (1989-2019)

a uprimne, kritizovat niekoho za to ze chce ziskat vyssi plat a argumentovat tym ze ved niekto druhy ma menej nie je velmi rozumne... miesto pozerania sposobom ze mne zdochla koza tak nech zdochne aj susedovi sa skor treba snazit ist sposobom ze ked sused ma viac, ako mozem mat aj ja ?
a je velka skoda, ze sa ludia nechaju takto zbytocne postvat proti sebe... keby sa v minulosti dohodli sestry s lekarmi a strajkovali a vystupovali spolocne (a jednotne), mohli mat vacsiu sancu na uspech... a rovnako tak je problem pri uciteloch, v pripade ich strajku je pre vacsinu populacie hlavny problem ze nemaju kam odlozit deti kym idu do prace, nie to ze ti ucitelia maju podmienky take ake maju (a este im zavidia 2 mesiace prazdnin ktore mnohi z nich maju aj neplatene kedze viacere skolske zariadenia to obchadzaju sposobom pracovnych zmluv na 10 mesiacov (september-jun))
Žijeme dvadsať rokov v trhovej ekonomike a niektoré jedince majú stále pocit, že ekonomické zmýšľanie začína a končí pri Klausovi...

Trápiť by nás to malo podľa mňa všetkých napríklad preto, čo výsledný únik mozgov z tejto spoločnosti spôsobuje, aká je (aj) kvôli tomu jej úroveň a ako kvôli tomu vyzerá jej budúcnosť.

Z pohľadu platov vodičov je to mierne off-topic, ale že sa na MHr znesie až toľko jednu, to som nečakal...
Reply on: Mhr1 #231457:
Preco by ma malo zaujimat, kolko berie ucitel alebo vedecky pracovnik? To je snad ich boj a ich rozhodnutia. Mna zaujima, co je kto ochotny zaplatit mne. Zaujimave, zijeme dvadsat rokov v trhovej ekonomike a niektore jedince stale nie su schopne pochopit tak elementarny koncept ako dopyt a ponuka.
Vivat Most-Hníd:
Železnice zastavujú opravu rozbitých tratí
https://youtu.be/EN_IfDCXyCw
Reply on: 810zssk #231474:
Zas medián je v BSK ani nie 1200, a celoslovenský ani nie 1000...
Reply on: Mhr1 #231457:
Neviem či si to uvedomuješ, ale vodiči DPB pracujú (a teda aj žijú) v Bratislave, kde je priemerná mzda podstatne vyššia. Čiže oháňať sa tu celoštátnou priemernou mzdou je odveci.

Nie je mi úplne jasné čo má kto z "pomeru platov v jednotlivých profesiách" a prečo by mal byť "dôležitý". Dôležité je, či je mzda dostatočne atraktívna na to aby vyvážila nevýhody tej práce. Niektoré povolania majú tých nevýhod menej (stačí ráno prísť, pípnuť sa na dochádzkovom systéme a o 8 hodín odísť, pozdravujem na Olejkársku), niektoré ich majú viac (sedíš 10 hodín v prehriatom autobuse pochybného technického stavu a celý ten čas musíš udržovať maximálnu pozornosť) a samozrejme kopa ich je niekde medzi tým (vedci a učitelia).

Motivovať ľudí aby robili tú náročnejšiu prácu možno dvomi spôsobmi: Buď im to vykompenzuješ peniazmi, alebo sa budeš spoliehať na to že si nájdeš ľudí čo na nič iné nemajú schopnosti a sú odkázaní u teba robiť. To druhé na dnešnom trhu práce už nefunguje. Ak teda chceš aby niekto robil vodiča autobusu, jedno z psychicky najnáročnejších povolaní, tak ho proste musíš zaplatiť. Tým že ho odkážeš na plat vedca v SAVke to nespravíš, lebo alternatívou pre vodiča nie je kariéra vedca, ale kariéra napr. vodiča kamiónu, alebo (ak je jazykovo zdatnejší) električky vo Viedni.
Reply on: S499.1023 #231472:
Tak k tomu sa naozaj neviem vyjadriť, aj keď som zrovna na Pobaltí (Viľnus, Kaunas, Riga) + v Petrohrade a v Moskve bol, ale bolo to v roku 1982, kedy sa mi ani nesnívalo, že raz budem trolejbusár 😂 😂 😂
Reply on: trolejbus6207 #231455:
Ciwe, toto ma fest pobavilo: Drtivá většina infrastruktury pamatuje ještě sovětské časy, která díky svému kvalitnímu provedení slouží až do dnešních dnů.
Autor asi nemá predstavu o kvalite sovietskej infraštruktúry, proti ktorej je aj Kremnica po tridsaťročnej údržbe bratislavského typu luxusom...
Reply on: Peter6607 #231456:
Ešteže sú na Pobaltí len štyri mestá s trolejbusmi, takže mi to zaplo hneď, že myslíš Kaunas 🙂
Nech si robí každý, čo uzná za vhodné, ale VŽDY ma bude ťažko iritovať, keď v dnešnej dobe vidím rušiť nejakú trolejbusovú prevádzku...
Reply on: Oliver55 #231468:
A z Popradskej na Mierovú zase vtedy, keď trolejbusy musia končiť na Cintoríne Vrakuňa.
Reply on: Oliver55 #231468:
Používa sa pri výlukách na Gagarinovej, keď trolejbusy na Dolné hony jazdia cez Mierovú.
Ahoj chcem sa spýtať ! Na konci mierovej u trolejbusovej zastávky Prievoz,most je manipulačná trať na popradskú a potom z popradskej na mierovú. Bola niekedy táto trať využitá ? Prečo tam niesu výhybky a vodič musí manuálne prendat palice na druhu stopu ? Diky moc
Reply on: Ike #231466:
praca nie je LEN o peniazoch, ale je hlavne o peniazoch... v praci ako zamestnaneckom pomere by asi ostalo minimum ludi keby tie peniaze nepotrebovali na nieco ine (a chodili by pracovat len pre tie ine "benefity")
Je to zložité. Keď som koncil 3.st. Vš, tak som mal možnosť pokračovať v práci na SAV. Úväzok bol ohodnotený 650 eur v hrubom. V tom čase k nám na doktorandské nestupila nová doktorandka, ktorá pred 3 mesiacmi končila magistra. Prišiel ju pozrieť jej spolužiak, ktorý sa zamestnal v HP ako junior Excel copypaster. Povedal jej ze zarába 900 a ona na neho pozerala ako na Boha.

V tom čase mi montovali kuchynskú linku. Robotník vyniesol demont, rádio, sadol si do kuchyne a pri zapnutom rádiu sa hral s aku skrutkovač om a legom technik deluxe. Je to v princípe ten typ práce, ktorý mám pri sťahovaní jediný rad. Volala mu nejaká pani z call centra, ktorú poslal do preč a vravel mi ze taku prácu by nikdy nerobil. Ze ma 2000 v čistom a práca ho baví.

No a keď sme začali s reko bytovky tak tiež som videl platy.

Na druhej strane práca nie je len o peniazoch. Ja napr možnosť vzdelávať sa jazykovo a odborné vnímam ako benefit, nie povinnosť. No musím v tom vidieť zmysel. A vzhľadom na moju lenivosť neviem ci by som bol motivovany ako vodič trolejbusu učiť sa navyše.
Reply on: david1 #231464:
ano su a z urcitych dovodov by som tam ani velmi zit nechcel, avsak odsudzovat snahu urcitej skupiny zamestnancov o zvysenie mzdy tym ze ina skupina ma este menej nie je velmo dobre... a vyhovuje to zrovna tym hore, pretoze zavistou rozostvu medzi sebou masu tych co su dole proti sebe navzajom a im hore toho bude nadalej ostavat (zdanlivo) viac....
Reply on: si #231463:
V Rajchu sú nielen príjmy ale aj výdaje na život odlišné.
Reply on: Mhr1 #231457:
a neviem ci si uvedomujes, ale BA sa nachadza na hraniciach 3 statov... a ked prejdes kusok vedla do AT, tak ceny v obchodoch su +- podobne, ale prijmy aj malo vzdelaneho obyvatelstva zasadne odlisne... a pristupom ze vodici maju byt ticho, lebo ved vedecky pracovnik na SAV ma menej je cesta k tomu, ze sa toto ani nikdy nezmeni.... (maximalne tak povedie k tomu ze vsetci co mozu a chcu pracovat tak odidu a posledny nech zhasne...)
Reply on: MatejBA #231459:
Vodič MHD je niečo ako v IT first line support, ten žiadne trendy študovať nemusí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.