My sme s kamošom na 73A v Simmeringu, kde sme vystúpili z U3 a pribehli sme k busu, lebo stál na zastávke, tak sme mysleli, že odchádza. No stál tam s nami ešte asi 5 minút, pričom k nemu ľudia prichádzali, keď autobus odišiel z konečnej, v tom momente na ňu prišiel ďalší, ktorí tam znovu čakal 10 minút, takže nastupovanie do busu bolo viacmenej neobmedzené. Takisto sa nám to v mrazivom počasí hodilo na začiatočnej linky 6 na Zentralfriedhof/3. Tor
Ale pre podmienky Bratislavy sa to dá ťažko predstaviť...
No to by bolo...pravdou je,ze zeleznice taky plan maju, ale mestska cast Nove Mesto je zasadne proti, i ked asi nic nezmoze,lebo pozemky patria zelezniciam.
Píše sa tam okrem iného:
"Celá trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 - 20 metrov. Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce - Predmestie, Filiálka a dve nové na Páričkovej ulici a Dostojevského rade," hovorí Daniel Maruniak, riaditeľ odboru rozvoja Železníc SR. Tunel by sa mal začínať na predmestí a von vychádzať za Einsteinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje na stanicu Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút.
Čiže konečne informácia aj o frekvencii spojov, každých 20 minút nie je sice 15, ale na S-bahn sa to dá zniesť. Dúfam, že tých 20 minút nie je aj s TGV/ICE, prípadne nákladným (aj keď tie tam asi jazdiť nebudú)
Mimochodom, neviem, či si videl kde tá zastávka je, ale prístup nie je cez koľajnice, ide sa tam priamo zo Šancovej ulice. Zastávka je si 50 metrov od cesty.
Vlak pride, zastavi v krasnej novej niekolkoposchodovej ZST Filialka spojenej s obchodnym centrom a terminalom MHD, dalej pokracuje tunelom pod starym mestom a dalej pod Dunajom, az sa zase napoji na povrch a pripoji sa k zeleznicnej trati 132 v oblasti, kde trat uhyba od Einsteinovej dolava k ZST Petrzalka. Nasledne vlak zastavi v ZST Petrzalka a pripadne pokracuje dalej
Este by ma zaujimalo, co by sa dialo, keby aj ten vlak chodil. Dosiel by na filialku a co dalej?Ved filialka je uplne schátralá a rozbitá-cele to je dake uzavrete a je tam docela dost vela asocialov a pod. Vecer by som tam cakat alebo vystupovat nechcel, naviac, ak by chcel ist dakto na druhú stranu kolajiska,musel by ist len cez mnozstvo kolajnic, na ktorich sa aj v dnesnej dobe este dost "šibuje" čo je dost nebezpecne, pretoze lavka je uzavreta.
Taketo argumenty ohľadne výstavby stanice by platili, keby to bola provizórna stavba na 10 rokov, čo budova petržalskej stanice nie je. Navyše tie pozemky medzi bus zástavkou na Panónskej a dopravnými koľajami (voľné priestranstvo a tri neelektrifikované koľaje) patria ŽSR a rovnaká budova by sa tam zmestila ešte s rezervou.
zhodou okolnosti je rada 560 najlepsia primetska jednotka co ZSR maju. na svoju dobu velmi velkoryso robena, priestranna. dokonca osobne sa mi viac pozdava ako klasicke vozne ... a je v nej vzdy teplucko
ale jasne, ze talent je talent (aj ked mal iste poruchy )
detaily uz neviem ale nemuselo to byt vyslovene vypalne to su ceny ktore plati aj stat ZSR
inak ked uz kecame o tej europskej petrzalke tak tu je nazorny priklad => foto zo vcera. taketo nieco nejazdi zatial nikde na slovensku a zatial ani v CR
Zastávky na Filiálke a Slovanoch boli určené pre linku 55 Filiálka - Vajnory, z ktorej sa upustilo, lebo železnice pýtalo za to toľko peňazí, že DPB toľko nebol schopný zaplatiť, a nijak neupustili. Tento plán nie je mŕtvy, ale proste mesto a DPB nebudú platiť výpalnícke poplatky ŽSR či komu...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.