Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #62259:
este si tam pridaj zachdzku na hlst - ale to je detail. Neviem ako a prečo je to tak s rurami... Ešte by som do toho pridal zberače - výška električky by mala byt vacsia ako metra - vyssi a sirsi tunel.
Smejem sa len na jednej veci - hrajkat sa s neuveritelnym mnozstvom podzemnej vody pri Dunaji a tym sialenym podlozim by sa mi nechcelo - myslim, ze treba pripocitat k cene ako bonus...
Reply on: Sommelier #62259:
inspiracii pred 5-10 rokmi bolo velmi vela, dnes uz pomaly vsetky mozne trasy "vhodne" osadili roznymi bussiness centrami, bankami a podobnou havedou...
fobust: *****, už ma sereš. Povedz mi v čom majú ľudia cestovať kým vybuduješ nosný systém??? Keď nekúpiš autobusy, tak budú chodiť pešo, bicyklami, a autami. Ako ich potom chceš dostať naspäť do MHD, keď ten nosný systém vybuduješ? Však už budú na auto zvyknutí.
Reply on: eripmav #62255:
dal som na zaciatok s 200 latku prilis vysoko.
Aj som o tej cene uvazoval hlbsie - dlzka stanic bude asi o tretinu kratsia - 2 x 2 T3 sa tam bude musiet zmestit, co odpoveda cca 2/3 dlzky standardneho metra.

Ak ti to vyjde na 3O mld - aj tak je to vela oproti tomu, co by sa na povrchu za tie peniaze dalo postavit - a inspiracii na nove elektrickove trate je v meste velmi vela.
Reply on: fobust #62253:
Stačí obodovať rôzne výhody stupnicou a robiť z toho súčet, tuším Papyr to minule písal že sa to tak robí..
Heh, a už je ten príspevok fuč. Inak, kto to vlastne bol, resp. kto sa to do vás navážal? ? Tak tomuto hovorím rýchlosť ?
Reply on: Andy #62247:
Byrokrati obmedzení....však to do očí bije že to stačiť nebude....to musia mať všetko na papieri aby si to všimli....bóže. Inak, mohli by si to tu prečítať, lebo tu padajú vcelku dobré a inteligentné návrhy ?
Reply on: Sommelier #62202:
Presne zratane ( http://www.gmap-pedometer.com/?r=212250 ) , aj s tunelom pod dunajom 7,8km. Aj ak by sa to stavalo ako metro - 1 kilometer podla teba 4 miliardy - to mame 31,2mld. Ale metro ma obrovske stanice, a tiez by ma zaujimalo ci to je cena za dve rury metra alebo jednu kde idu obojsmerne??? Myslim ze 4 mld/km je prehnana cena, najma ak cestne tunely sa stavaju ze neporovnatelne nizsiu.
Reply on: fobust #62243:
Je tu este jeden fobust ?

Existujúce trate sa potom mozu kludne zrusit - to su tvoje slova...

No jasne, ale ten uver je potom potrebne splacat - ty sice dostanes 30 na ruku a potom ich splacas urcity pocet rokov. Mudrlantko. Takze ja som Ti napísal, že odkial chceš zobrat 3 miliardy ročne - a je jedno či na postupne financovanie alebo na splacanie uveru.

To si tiez napisal ty, ze vyluky a dopravne obmedzenia budu tak ci tak - s tym rozdielom, ze vyluka povrchovej upravy je trochu rozdielna od tej tunelovej. To som narazal opat na tvoje slova.

Ako by sa dalo električkou prehustit centrum to nechápem. Ale asi sa to podla Teba dá.

Bez ohladu na to, ci je to technicky mozné - ako bolo povedané za 50 miliard si mozme vybrat - hurá a sláva, električky v centre chodia pod zemou ! Dobrý kšeft, ušetria sa 4 minúty pri prejazde mestom, krtkujeme každý deň, a platíme nenormálne peniaze za prevádzku tunelov a staníc.

NIE !!! Ušil by si takú finančnú búdu, že by to tak skoro niekto nerozchodil.

Mne nevadí, že tie električky chodia centrom po povrchu - je to logickejsie, ludskejsie a OK. Casom sa aj v siemense dozvedia, ako s tou preferenciou narábať a bude to lepsie a postacujúce.

nevidím najmensi dovod, preco by sa mali vymyslat kravoviny za desiatky miliard, len preto, lebo nejaký odnaučený metrofil sa svojho sna naplno nevzdal.
Reply on: galiyosha #62252:

Momentálny zákon o verejnom obstarávaní neumožňuje za rozhodujúce kritérium dať nevyčíslitelné veci ako kompatibilita, referencie a pod. Všetky tieto veci sú totiž napadnuteľné a veľmi ľahko. CENA je však jednoznačná. Dôsledok: Nakupuje sa to najlacenejšie, bez ohľadu na to, ako to zapadne do nejakého ceľko, aké je to overené, spoľahlivé. A ak by si uprednostnil drahšiu ponuku iba preto, lebo sa jedná o niečo čo je overené a zapadá do koncepcie, tak si vlastne porušil zákon a budeš trestne stíhaný....
Prosím vás, to o čom tu niektorí stále blúznite? To si vážne myslíte, že 15m autobusy namiesto 18m sa kupovali preto, aby sa ušetrilo? Alebo nebodaj preto, že nemožno vypísať tender na autobusy špecifickej dĺžky? (Mimochodom, to bol vážne humorný príspevok do diskusie.)

NIE! 15m autobusy sa kupovali LEN a LEN preto, lebo makromodelárom v DPB chýbal 15m autobus do zbierky. Žiaden iný dôvod nejestvuje! Je to na plač, ale je to tak.

A podaktorí si vážne myslíte, že po sprevádzkovaní električkovej trate do Petržalky výrazne poklesne potreba autobusov? A ktoré linky nahradíte električkou? 59 a 95. Žiadne iné. Koľko je to autobusov vo výprave? 25? Z koľkých celkovo?

Budíček! Do autobusového parku sa bude musieť ešte niekoľko dlhých rokov, ak nie desaťročí, investovať plus/mínus rovnako, nosný systém nenosný systém. NDS v takom rozsahu, aby výrazne obmedzil potrebu autobusov, je ešte ďaleko preďaleko. A dovtedy nebude na čom jazdiť.

To, že tie prostriedky momentálne kvôli malomyseľnosti zodpovedných jedincov v DPB tečú tam, kam tečú -- a síce na kupovanie 15metrových hračiek -- je už vec iná.

A či sa v budúcnosti DPB vôbec bude snažiť o nejakú unifikáciu vozového parku, to je zase len o (ne)schopnosti zodpovedných pracovníkov DPB a mesta. Pokiaľ budú mať všetkých päť pohromade, tak do podmienok ďalšieho tendra so zdôvodnením prevádzkovej ekonomickej výhodnosti, ktoré im nikto nemôže napadnúť, okrem kritéria ceny zaradia s príslušným bodovým ohodnotením aj kritérium kompatibility so stávajúcim vozovým parkom.

Otázka je, či na to bude dostatočná "vôľa". Žiaden modelár si predsa nebude kupovať stále rovnaké hračky, veď by to bola nuda...
Reply on: Mike #62250:

Snažím sa, ale nedá sa, lebo stále sa tu deti hašteria o smradobusoch!
Reply on: fobust #62248:
Diskutovať môže kto chce o čom chce slobodne a nikto mu v tom nebráni. (Teda vrmci nejakých morálnych a etických zásad) Kľudne diskutuj o type tramvaje do Petržalky... ☺
Reply on: fobust #62248:
Za tých 250 miliónov musíš zabezpečiť, aby všetkým ľuďom, ktorým dnes chodí MHD, išla aj o rok minimálne v rovnakom rozsahu. Tomu diskusia o budúcej tramvaji nepomôže.
Reply on: Andy #62246:

Nehádal by som sa či Solarisy, Karosy alebo iné smradobusy, ale diskutoval by som o konkrétnej podobe budúcej tramvaje!
Reply on: SBC-ler #62240:
Nastal problém v komunikácii medzi magistrátom a DPB. Dopravný podnik je presvedčený, že odoslal magistrátu informáciu, že to je možné spraviť s 12 kusmi, magistrát je presvedčený o tom, že prijal od DPB informáciu, že to vyjde so 6 kusmi. Tak teraz hľadaj vinníka...
Reply on: fobust #62236:
Tak teda napíš, čo by si spravil za tých 250 miliónov, za ktoré sa nakúpili Solarisy.
Reply on: TeBeCe #62242:

Tu je vidieť ako do dopadne, keď začínajú rozhodovať a konať. Ešteže zarytý objahcovia autobusového riešenie tunak na fóre o ničom nerozhodujú. To by MHD v Bratislave dopadla ako MHD v BB. Trolejbusy aj tramvaje by sa obmedzovali ďalej a možno by sa aj zrušili, lebo by sme na ne nemali peniaze. Lebo autobus je lacnejší.... Vajčáci...
Reply on: TeBeCe #62241:
@Materiály z nemecka:Inak, zistil som že sa zastavím aj v hamburgu....ale len na 2 dni, takže moc materiálov asi nezoženiem, ale aj fotky stačia, ne? Vie sa vlastne aké bude riešenie otáčania L50 na konečnej v auparku?Teda keď sa dostavia tá šereda.... lebo to čo tam je teraz, je, ako to povedať, debilné ?
Reply on: Sommelier #62239:

Kde som písal o rušení existujúcich tratí? Koľko koľajníc sa povyberalo? Zaiste menej ako v Prahe, Budapešti, Wien a pod.

Ty ekonóm, tak odkiaľ chceš získať dnes peniaze, ak nie úverom? To ti z neba spadne?

Ty nechápeš podstatnejšie veci, nič si z toho nerob. ?

Stavba tunela je to isté ako povrchová úprava? Prosím?

Radiály by trebalo spojiť vzdialenejším okruhom, nie zasa v centre, to by nič neriešilo, iba by to prehustilo centrum a zlikvidovalo trolebjusy.

Vo wien sa do električkových tunelov zmestí aj ULF, ktorý je o 10 cm užší ako BA tramvaje, ako aj vozy WLF, ktoré sú rovnako široké, ak nie širšie! Tliachaš nezmysly.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.