Nedá sa to paušalizovať. Neviem si predstaviť v Prahe tie davy autobusov, keď tu je dopyt taký, že sa uvažuje o skrátení intervalu nočných spojov na 20 minút, na druhej strane v Brne nočné autobusy fungujú výborne.
Až mi srdce poskočilo. Zmena číslovania na Nx, pokiaľ x má byť číslo dennej linky, by však asi implikovala aj zmenu trás a z toho vyplývajúce zvýšenie výpravy. Súčasné nočné linky s trasami tých denných veľmi nekorešpondujú. Neviem si dosť dobre predstaviť pokrytie celého mesta pri približnom zachovaní počtu nočných liniek trasami liniek denných. Rád by som sa mýlil.
Napríklad v Petržalke by sa to možno okrem N91 dalo s použitím N84 (pokiaľ by premávala okolo Incheby a prípadne po Šustekovej), N93 a N95 (jedna z nich predĺžená/presmerovaná na Jasovskú). To sú však už tri linky. V ostatných smeroch je to, až na vzácne výnimky, podobne...
Každopádne, ja by som ako prvý krok ocenil aj zahrnutie predsunutých nočákov do CP s poznámkou "premáva len v piatok a sobotu". Paniku vídam na zastávkach v piatok a sobotu pravidelne.
Keď už sme pri tom, prečo nie sú v papierových cestovných poriadkoch zaznačené petržalské dojazdy? Aby sa to neskôr mohlo pre nevyužívanosť cestujúcou verejnosťou zrušiť? ?
No na mnou pouzivany nocak je aj SORka vela. O ekologii sa mozme bavit pri IAD. MHD je uz aj pri naftovom buse ekologickejsia ako IAD. A ako poznamenal patrik, elektricky v BA robia hluk, byvam pri trati, staci mi, ze vzdy v lete musim nedobrovolne rano o pol piatej zatvarat okno, aby sa dalo pokracovat v spanku. ?
Poprosim ak toto cita niekto z dispecingu DP - prosim vas, pani, ak su v tuneli tupci, co tam robia bordel, naznacuju hadzanie sa pod elektricku, hulakaju a vonku ich cakaju baby... navyse sa to udeje viac krat za den - NEHLASTE nam flegmaticky, ze tam su ludia, ze treba na nich davat pozor s intonaciou doslova takou, ze ti ludia tam MAJU co hladat a my s elektrickami tam NEMAME co hladat ! Prosim miesto tychto hlaseni OKAMZITE poslat policiu na oba konce tunela ! Hliadky su rychle, vedia tam byt rychlo ! Bo to hlasenie dnes a sposob prevedenia ma dojalo. ?
Zaujímavé, že v takej Prahe (samozrejme aj inde) sa to dá. Veď aj PO má viac trolejbusových liniek ako BA. A čo sa týka celkového systému. Bude to ako dnes, teda systém radiálnych liniek s prestupom na stanici alebo sa vytvoria diagonálne linky, ktoré budú mať obe konečné v okrajových častiach a centrom budú iba prechádzať?
To sa nedá. Nikdy sa to tak nerobilo, všetci sú na obede....
Lebo nočná údržba tratí, lebo nočná kváziúdržba mienarní (vypnutie a zapnutie vypínača, niekedy iba papierovo)
Ale v princípe sa o tom v návrhu uvažuje aj viac nočných t-busov (keby dačo máme "duobusy" ) a v štádiu hypotézy sú údajne aj nočné električky v noci pred voľným dňom. Ale toto ešte ide na schválenie na magistrát a predstavenstvo DPB a je dosť možné, že tam sa budú hľadať argumenty, ako a prečo to nejde. ?
Už som sa tu raz túto otázku pýtal, ale teraz je aktuálnejšia. Keď sa už chystajú zmeny v nočnej doprave, plánuje DPB prevádzkovať aj nočné električkové linky, prípadne viac trolejbusových nočných liniek, alebo drvivá väčšina výkonov ostane autobusom (ako teraz) a jediná zmena bude úprava trás a prečíslovanie. To sa v BA nedá urobiť systém, že električky/trolejbusy by tvorili kostru nočnej dopravy (s výnimkou Petržalky) a autobusy by tento systém rozumne dopĺňali? Alebo je to pre DPB neekonomické?
EU & ZSR zaplati len usek Bosakova-Janikov dvor (ak to vyjde). Safarikovo namestie - Bosakova plati mesto. Ten uver podla mna nepokryje ani nakup novych vozidiel co tam bude treba.
Re #74888 Technopol:
1. Tomu celkom nerozumiem. Kade ju chcu viest ked nema rozdelit Petrzalku?
2. Vlak v strede sidliska NEBUDE, bude tam len elektricka.
3. Tie peniaze pojdu na ELEKTRICKY. Eurofondy pojdu na akoze duotrat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.