Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: KLF #74903:
A si si istý, že v zápätí po tom hlásení nevolali políciu?
Ja by som skôr za prednosť nočákov robených v elektrickej trakcii považoval relatívne lacný nočný prúd.
Reply on: Palo1987 #74900:
O ekológii pri jednom spoji za hodinu nemá zmysel sa baviť, tichšie rozhodne nie sú ale inak som za.
Reply on: ufo #74899:
Nedá sa to paušalizovať. Neviem si predstaviť v Prahe tie davy autobusov, keď tu je dopyt taký, že sa uvažuje o skrátení intervalu nočných spojov na 20 minút, na druhej strane v Brne nočné autobusy fungujú výborne.
Reply on: d3k0 #74848:
Až mi srdce poskočilo. 🙂 Zmena číslovania na Nx, pokiaľ x má byť číslo dennej linky, by však asi implikovala aj zmenu trás a z toho vyplývajúce zvýšenie výpravy. Súčasné nočné linky s trasami tých denných veľmi nekorešpondujú. Neviem si dosť dobre predstaviť pokrytie celého mesta pri približnom zachovaní počtu nočných liniek trasami liniek denných. Rád by som sa mýlil. 🙂

Napríklad v Petržalke by sa to možno okrem N91 dalo s použitím N84 (pokiaľ by premávala okolo Incheby a prípadne po Šustekovej), N93 a N95 (jedna z nich predĺžená/presmerovaná na Jasovskú). To sú však už tri linky. V ostatných smeroch je to, až na vzácne výnimky, podobne...

Každopádne, ja by som ako prvý krok ocenil aj zahrnutie predsunutých nočákov do CP s poznámkou "premáva len v piatok a sobotu". Paniku vídam na zastávkach v piatok a sobotu pravidelne.

Keď už sme pri tom, prečo nie sú v papierových cestovných poriadkoch zaznačené petržalské dojazdy? Aby sa to neskôr mohlo pre nevyužívanosť cestujúcou verejnosťou zrušiť? ?
Reply on: Palo1987 #74900:
No na mnou pouzivany nocak je aj SORka vela. O ekologii sa mozme bavit pri IAD. MHD je uz aj pri naftovom buse ekologickejsia ako IAD. A ako poznamenal patrik, elektricky v BA robia hluk, byvam pri trati, staci mi, ze vzdy v lete musim nedobrovolne rano o pol piatej zatvarat okno, aby sa dalo pokracovat v spanku. ?
Poprosim ak toto cita niekto z dispecingu DP - prosim vas, pani, ak su v tuneli tupci, co tam robia bordel, naznacuju hadzanie sa pod elektricku, hulakaju a vonku ich cakaju baby... navyse sa to udeje viac krat za den - NEHLASTE nam flegmaticky, ze tam su ludia, ze treba na nich davat pozor s intonaciou doslova takou, ze ti ludia tam MAJU co hladat a my s elektrickami tam NEMAME co hladat ! Prosim miesto tychto hlaseni OKAMZITE poslat policiu na oba konce tunela ! Hliadky su rychle, vedia tam byt rychlo ! Bo to hlasenie dnes a sposob prevedenia ma dojalo. 😞 ?
Reply on: patrik #74901:
ja viem ze su tam aj nejake tie negativa ale trolejbusy a elektricky su urcite ekologickejsie ako busy
Reply on: Palo1987 #74900:
hmmm a hlavne tichsie..napr.7105 niektory vedia o com hovorim..
Reply on: ufo #74899:
a elektricky maju väcsiu kapacitu a su ekologickesie nemyslis?
Nocne elektricky? Bus je v noci najrychlejsi, naco elektricky.
Pevne verím, že na tú transpetržalskú ohavnosť nedá EU ani euro. /// Tá reforma nočákov sa plánuje k 1.1.2008 alebo skôr?
Reply on: Mikimaus #74872:
Dnes som nejaku súpravu s Hornbachovou nálepkou na jednom voze videl na L 4. Takže ak ich nie je viac, potom to bola ona.
Reply on: Mike #74895:
Zaujímavé, že v takej Prahe (samozrejme aj inde) sa to dá. Veď aj PO má viac trolejbusových liniek ako BA. A čo sa týka celkového systému. Bude to ako dnes, teda systém radiálnych liniek s prestupom na stanici alebo sa vytvoria diagonálne linky, ktoré budú mať obe konečné v okrajových častiach a centrom budú iba prechádzať?
Reply on: wizard112 #74894:
To sa nedá. Nikdy sa to tak nerobilo, všetci sú na obede....
Lebo nočná údržba tratí, lebo nočná kváziúdržba mienarní (vypnutie a zapnutie vypínača, niekedy iba papierovo)
Ale v princípe sa o tom v návrhu uvažuje aj viac nočných t-busov (keby dačo máme "duobusy" ) a v štádiu hypotézy sú údajne aj nočné električky v noci pred voľným dňom. Ale toto ešte ide na schválenie na magistrát a predstavenstvo DPB a je dosť možné, že tam sa budú hľadať argumenty, ako a prečo to nejde. ?
Už som sa tu raz túto otázku pýtal, ale teraz je aktuálnejšia. Keď sa už chystajú zmeny v nočnej doprave, plánuje DPB prevádzkovať aj nočné električkové linky, prípadne viac trolejbusových nočných liniek, alebo drvivá väčšina výkonov ostane autobusom (ako teraz) a jediná zmena bude úprava trás a prečíslovanie. To sa v BA nedá urobiť systém, že električky/trolejbusy by tvorili kostru nočnej dopravy (s výnimkou Petržalky) a autobusy by tento systém rozumne dopĺňali? Alebo je to pre DPB neekonomické?
Reply on: Vladimír #74892:
Jasne, to je najlepsie. Ja som len myslel ze namiesto 5xx je lepsie Nxx
Reply on: SDX #74890:
Mne jednoznačne viac N21, N61, N93 a pod. Ak to takto bude, tak to má moju plnú podporu.
Reply on: Technopol #74888:
EU & ZSR zaplati len usek Bosakova-Janikov dvor (ak to vyjde). Safarikovo namestie - Bosakova plati mesto. Ten uver podla mna nepokryje ani nakup novych vozidiel co tam bude treba.
Reply on: Peon #74865:
Mne by sa viac pacilo N1, N2, N3 atd.

Re #74888 Technopol:
1. Tomu celkom nerozumiem. Kade ju chcu viest ked nema rozdelit Petrzalku?
2. Vlak v strede sidliska NEBUDE, bude tam len elektricka.
3. Tie peniaze pojdu na ELEKTRICKY. Eurofondy pojdu na akoze duotrat.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.