Tak, a teraz som zvedavý, či taký "mechanizmus" vôbec tie autobusy majú, či ho niekto objednal a či tam vôbec bol niekedy zapojený .
A taktiež som zvedavý, čo bude jazdiť...
Asi dva dni späť som videl fotky z rokov 1970 až 1980 ako vyzerali oblasti Predstaničné námestie a Rybné nám. Ma tak napadla téma, že ako by vyzerala MHD keby Nový most ústil na nábreží pod hradom a nezbúrala by sa tak historická časť mesta ako je teraz Staromestská.
Tak tie SORy sú naozaj kozmetické nešťastia. Ten interiér je celkom OK, ale zvon... No vďaka nižšej cene sú pre DPB asi bezkonkurenčné. Len "dúfam", že DPB hneď nakúpi 50 kĺbov z prvej série za lacný peniaz, kde bude kopa nedostatkov (ako pri každej prvotine), SOR sa poučí a ďalšie série budú na tom lepšie. No len DPB už akosi nebude mať peniaze a bude nútený vrážať peniaze do kaziacich sa kĺbov. Svoje urobia aj "schopní mechanici" a za pár rokov budú situáciu zachranovať, ako inak, nesmrteľné Ikarusy. Pre BA bude záchraná, ak sa obnoví výroba Ikarusov, lebo len tie v BA obstáli.
Dvojročná záruka sa vzťahuje len ku zákazníkovi - fyzickej osobe. Si pozri napr. internetové predajne PC. Notebooky majú záruku buď 1 (pre podnikateľov) alebo 2 roky pre obyčajných ľudí.
Re S499.1023 #78186: čo by to bolo za zmluvu stojacu nad európskym právom, ako môže zmluva skrátiť min. 2 ročnú záruku? Majú busy nejakú výnimku ako rožky?
Nad tými oknami som tiež premýšlal. Chcelo by to šikovného dizajhnéra. Totiž tá hrubá liška tam zrejme kvôli konštrukcii byť musí. A tesne nad ňou by išla ďalšia lištička deliaca okná od plechu. Neviem ako by to vyzeralo. Škoda je aj toho "lámania" tej línie a tým pádom aj okien. Ale z praktického hľadiska je to dobré, len to nevyzerá tak pekne. Myslím ale že by sa to dalo vyriešiť. Sú to iba kozmetické úpravy - chcelo by to šikovného dizajnéra.
Kryty na kolesá sú v celku dobrá vec, aspoň ten voz nebude taký špinavý (obzvlášť pri "pravidelnom" bratislavskom umývaní). Mne osobne sa to tiež zo začiatku príliž nepáčilo, ale je to len sila zvyku. A aspoň bude viac miesta na prípadné reklamy.
Inak zaujímalo by ma, načo je okenná časť taká vysoká, keď štvrtina je nepriehľadná.
V podstate ak tie kryty nevytŕčajú moc do bokov tak pohoda, lebo dakedy aj kúsok je veľa. Raz sme tak v 94 pri výhode z Vazovovej olízali roh tej výstražnej značky pri zemných prácach. Čiže či by nemusel vodič dávať extra bacha na hento? Bolo by to fajn keby SOR ponúkli takú možnosť.
Súhlasím, dizaj SORu je to, čím najviac tie vozy trpia. Popri medzirade NB (lomené vozy). Neviem ako by sa to dalo dizajnérsky spracovať. Klasické konštrukcie SORu pre medzimestkú dopravu sú fajn, takisto aj NB je "v línii". Ale ten BN hybrid sa mi nikdy nepáčil a neviem či sa mi niekedy páčiť bude. Koncepcii NB dávam šancu, šikvný architekt to vie využiť.
Kryty sú samozrejme ľahko demontovateľné (ako inak by sa robil defekt ? ) a dá sa už teraz s istotou predpokladať, že v BA sa extrémne rýchlo postrácajú ? .
Konkríétne tie bieloruské "zlepence" nevyzerajú o niš horšie ako Slinťák.
Design SOR-u nič moc ale určite by na tom nejaký architekt mohgol zapracovať.