Ano,ale tie sú tam na ozdobu,kým u nás na oštaru a viedenčania sú na ne hrdí.Vo viedni ich používa dopravný podnik dobrovolne,kým u nas nedobrovolne,lebo na iné nemá ? Vo viedenskej električke sa tuži previezť každý turista,ale našej sa zlakne,ked ju uvidí už z dálky ?
Pokial sa dá,radšej sa preveziem na bicykli alebo idem peši:To snad nie je možné,vy ste tu všetci vzorni?!Neverim tomu,kam som sa to dostala!Alebo tuna chatujú len samí revizori!Moji známi,ktorí nemajú električenku,tiež chodia na čierno a revizor sa necha vzdy podplatit.Ja povazujem jazdu na cierno za uplnu normalku.Su aj taki ludia,ktori nemajú ani na prav. kupovanie si listkov,a pokuta by ich finančne zruinovala.Čo im ine zostava???Ja to nie som chvalabohu,ale moze sa stat kazdemu,ze bude na mizine,aj tebe,tak nechapem,preco odsudzuješ čiernych pasažierov.
A okrem toho,ja pred revizormi nikdy neutekam!!
nazdarte...kto mi prosim vas povie, aky dlhy je elektrickovy tunel??? toto by ma vazne zaujimalo a odkedy sa ma to kamarat opytal, tak mi to basnicky povedane neda spavat ?
No niektoré mestské veci dotuje aj štát, ak mesto vykonáva tzv. prenesenú kompetenciu, myslím že sú to napr. ZŠ, aj keď u nás v BA je to komplikovanejšie, keďže mesto kompetencie ohľadom ZŠ dalo MČ. No MHD nie je prenesený výkon štátnej správy a teda nie je dotovaná štátom, ale mestom z jeho príjmov (neúčelový transfer príjmov z dane FO, miestne dane a poplatky, transfery s majetkom a financiami mesta,...).
Mesto síce leží v štáte, ale je samostatnou právnickou osobou (ako každá obec) a má vlastné príjmy (časť dane z príjmov plus miestne dane a poplatky, predovšetkým daň z nehnuteľností).
Veci verejné sú riadené po dvoch líniách: štátna správa (vláda - ministerstvo - krajský úrad - okresný či obvodný či aký úrad) a samospráva (kraj - obec).
Dúfam, že som tu nenapísal nejaký blud, pretože tá byrokracia sa neustále mení a nebaví ma sledovať, aký je aktuálny stav.
A teraz seriózna odpoveď: Štát MHD nedotuje. DPB žije z tržieb, dotácií a čiastočne z bočných aktivít (reklamy, premenovávanie zastávok, autoškola, tuším aj STK atď.).
To, že je stav vozidlového parku katastrofálny, je úplná pravda. Ale nikoho to neoprávňuje cestovať načierno. Ak niekto považuje úroveň služieb poskytovaných DPB za nehodnú cestovného v stanovenej výške, nemusí služby DPB využívať, nikto ho nenúti. Ak ich využíva a neplatí za ne (cestovné), tak je z morálneho hľadiska zlodej. Takisto ako ten, čo by v hypermarkete vynášal bez zaplatenia párky a tvrdil (oprávnene), že majú mizernú kvalitu a mäso ani nevideli.
Mimochodom, cestovaním načierno prispievaš k tomu, že DPB nemôže obnovovať vozidlový park tak, ako by sa patrilo.