O RVHP a vychodnom bloku vies zrejme scela nic.
Ja nenavrhujem jedneho dominantneho vyrobcu busov pre cely vychodny blok ale jedneho obstaravatela pre Slovensko.
Ved ok, ale je rozdiel kupit solo NP voz za 7 milionov a za 6, vsak ano. Lebo kazdy siedmy mam v podstate zadarmo.
A zlavy od vyrobcu sa odvijaju aj od zliav od ich dodavatelov. A ked viem, ze v najblizsich 36 mesiacov dodam 1000 vozidiel, tak si viem zakontrahovat zlavy od svojich dodavatelov a tie preniest do sumy pre zakaznika.
co to kecas? ? Trencin s Zlinou kupuje takmer 400 busov (neviem presne povezdme 380) za 1,3 miliardy. Cize jeden kus ich vysiel na 3,4 miliona. Zda sa ti byt ta zlava mala? Hlavne ked sucastou konraktu je aj 8 rocny servis autobusov a vozidla su vybavene klimatizaciou?
A keby si urobil kontrakt na cca 500 busov pre 4-5 dopravcov mozes vzdy urcit rozne busy s roznymi parametrami. Ta zlava nie je preto, ze kupis 500 navlas rovnakych vozidiel, ale preto ze im zabezpecis prijem na iste obdobie.
Ja viem ze je tam vela neznamych, ale to sa predsa vsetko da risiet a asi aj vyriesit. A nie ist slovenskym systemom to sa neda, bolo by to komplikovane... Preco je Slovac v tomto tak je*nuta, ze hlada len ako by to neslo?
od určitého počtu vozidiel nie je možné poskytnúť vyššiu zľavu. Čiže ak by si kupoval napr. nejakých 1000 autobusov, dostal by si takú istú zľavu, ako pri 500 autobusoch..
Jednoducho povedané zľavy sa dajú poskytovať len do určitej výšky..
A naco by to bolo dobre?! Pochybujem, ze Ti da niekto zlavu... A kazde vozidlo sa moze inak hodit/nehodit tomu ktoremu mestu. Vobec nevidim dovod unifikovat park dopravnych podnikov, ktorych dielne ani nic ine nie su prepojene. Okrem toho take nieco ako hovoris tu uz raz bolo a volalo sa to RVHP. A sam snad vies, ako "uzasne" to fungovalo.
Ale ved to je o koordinacii, stym ze busy by kupil napriklad DPB a istu cast by DPB obratom predal.
A ja hovorim o mestskych DP. Cize Kosice, Presov, Zilina, Bratislava a teraz uz aj BB. Ci vytvorit spolocny podnik, ktory by koordinoval akekolvek obstaravanie... Nielen busy ale aj naftu, plyn, elektrinu...
A v Bratislave nevyhlasuje tender mesto ale Dopravny podnik Bratislava a.s.
Ty si myslíš, že ejhľa máme schengen, tak si môžme vypravovať vozidlá kam chceme? Slovensko a Rakúsko sú naďalej dve rozdielne štáty, jediná zmena oproti dnešnému systému bude, že na Grenzübergang nebudú sedieť policajti.
Pretože každý dopravný podnik nakupuje iný typ vozidla a inú značku. Teda darmo by sa spojila SAD Nitra s dopravným podnikom Prešov, keď prešov nakupuje výlučne Iveco a má nato servisné možnosti a Nitra zase SOR-ky. Košice Solarisy, Tedomy atď. ?
nechysta DPB predlzenie nejakej linky (80?) po vstupe do schengenu s tym, ze by vyuzil Kopciansku ul. po hranici plynulo prechadzajucu/pokracujucu na Bratislavsku ulicu (Pressburger str.) v Kitsee? divim sa ze vymyslaju kraviny so specialnymi linkami do prdele vo wolfstahle kde uz beztak jazdi SAD a nepredlzia akurat 80tku o kusok a bolo by pekne spojenie do Kitsee
No najprv by museli byt tomu prisposobene elektricky (doplnenie tlacidla Znamenie vodicovi nad predne dvere, sfukcnenie vcetkych tlacidiel). Ale aj tak si myslim, ze na znamenie by mali byt vsetky zastavky a za znamenie sa bude povazovat stlacenie dopytu alebo statie cestujuceho na zastavke... Tak ako v Budapesti, ale aj v niektorych inych mestach.
DPB nevlastní SIRS ? a navyše Crossway stojí o niečo menej, ako krátky, alebo kĺbový autobus (cena Crosswaya s celovozovou klímou môže byť okolo 4,8 mil).
Tu vobec chyba koordinacia na Slovensku pri nakupe. Preco vsetky mestske DP sa nestretnu nedohodnu kolko kupia busov v najblizsich 5 rokoch a urobia spolocny tender. Usetrili by.