Keby toto platilo, celé ŽSR by už bol jeden veľký blaťák.
Btw. pri reko KV bolo vidieť a je aj dosť foto tu na imhd príčinu tých blaťákov - rôzne inžinierské siete, ktoré boli vedené cez spodok trate a nakoniec tak zostali aj pri poslednej reko a pri menšom zanesení štrku bránili odtoku vody, ktoré zo začiatku ako tak fungovalo.
Takže blaťák sa nikam nepresunie. BA len robí nekvalitne už samotnú realizáciu projektov a údržbu nerobí vôbec...
Tie blaťáky už značia skôr pretrvávajúci problém s podložím, čo už podbíjanie nevyrieši. Mohlo by sa to vyriešiť tak, že sa blaťák kompletne rozoberie a položí tam trať nanovo, ale po väčšom daždi sa urobí o 5 metrov ďalej.
To treba kompletne celé aj s podložím prerobiť.
Prax v BA (ale napríklad aj v Košiciach, kde je to ešte vypuklejšie) je čo pamätám taká, že údržba sa vykonáva výhradne rekonštrukciou, medzi rekonštrukciami sa to proste necháva chátrať a opravujú sa len veci, ktéré by trať zatvorili a mám pocit, že žiadna výmena vedenia na tom nič nezmení, keď to sabotuje stredný manažment, ktorý je tam zabetónovaný, nanajvýš si prehadzuje miesta medzi sebou.
Njn, ale ta by sa mala snad do 2 rokov zacat komplexne rekonstruovat. V kazdom pripade, aj 2 roky je dost dlha doba, na to aby sa zanedbavala pravidelna udrzba.
tak povedzme si uprimne, ani v minulosti sa priebezna udrzba nejak nerobila, to jednorazove podbitie a prebrusenie bohuzial na pravidelnosti nenabralo (podla mojho nazoru by to pytalo aspon 1x rocne pokial na trati nie su ine vady aspon podbit a prebrusit)
Jop, to ze sa rekonstruovat komplexne nebude viem, skor mi slo o priebeznu udrzbu, ta vyzera byt v poslednych 2-3 rokoch dost zanedbana - teda sudim podla pribudajucich "blatakov"..
A čo 7ka? Mohla by sa pretrasovať cez nám. SNP a Obchodnú a aj tak ostať natrvalo. Kľudne nech každý druhý spoj ide okolo v opačnom smere. Jeden cez Blumental na SNPcko a spitalsku a spat a druhý zasa opačne. Bude to v zásade jedno a aspoň sa to celé v špičke prepojí trocha.