Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: trolejbus6207 #238776:
Okrem 40ks trolejbusov Škoda 27Tr Brno nakúpi do 40ks (s opciou) obojsmerných električiek Škoda ForCity Smart 34 - https://www.busportal.cz/clanky/dalsi-velke-nakupy-v-brne-dopravni-podnik-poridi-az-40-novych-obousmernych-tramvaji-17064
Reply on: Petto #238986:
A čo je zlé na špecifikácii z roku 2014?
UPDATE tendra na obojsmerne elektricky.
Prihlasovanie sa do 10.3. Specifikacia silne okopirovanie tendra z roku 2014, uz viac na de8ila to nemohli dat. Transparentnost sa nenosi ani vo "vynovenom" DPB.
Reply on: N/A #238979:
Určite áno.
Reply on: HORVI #238968:
Je to z 1990-1993.
Reply on: Jak44 #238980:
Vidíš, toto mi nenapadlo, takáto obchádzka je podľa mňa v pohode. 🙂
Reply on: MatejBA #238978:
Druhý bod: Obyvateľom Blumentálskej by sa o dosť predĺžila cesta, keby jazdili okolo Steinu a po Bernolákovej a navyše si myslím, že tam nejazdí až toľko áut, aby to spôsobovalo výrazné problémy.

Šiesty bod: S týmto v podstate súhlasím, ale na chodníku by potom asi bolo vhodné osadiť zábradlie/nejako fyzicky oddeliť cyklotrasu od chodníka (napr. nejakým obrubníkom/vyvýšením), aby to nedopadlo ako na Farského, kde cyklisti vrážali do chodcov.

Siedmy bod: Tá dynamická preferencia by pomohla, ale aj tak by to najmä v smere z centra bolo dosť komplikované. Teraz sa navyše rozšíri aj chodník pred nemocnicou (čo je samo o sebe pozitívne), čím sa uľahčí prestup z L4 (z centra) na trolejbusy, lebo nebude nutné ísť cez prechod vpravo: https://goo.gl/maps/jifhs1fXyNdwJXEC6 , ale bude sa dať prejsť aj priamo po rozšírenom chodníku (vpravo od toho malého ostrovčeka so stĺpom TV), takže ten prestup podľa mňa nebude nejaký strašný.
Reply on: N/A #238979:
Asi áno, keď MPSVaR prikazuje tým, ktorí môžu, nech pracujú z domu a navyše 2. stupeň ZŠ, SŠ a VŠ musia byť stále doma.
Reply on: Urbanway 2423 #238977:
Od Slovnaftky na Trnavské mýto sa bude dať dostať pomerne jednoducho. Okruh Americké námestie - Špitálska - Ul. 29. augusta - Mickiewiczova - Americké námestie. Celkovo tak 3-4 minúty jazdy navyše, čo mi príde, vzhľadom k tomu luxusu natankovania v centre, nie veľmi zaťažujúce. . 🙂
Zostane premávka v prázdninovom režime aj od pondelka?
Reply on: Urbanway 2423 #238977:
K druhemu bodu - kebyze spravia lave odbocenie z Bernolakovej (od Kriznej) na Blumentalsku, tak by auta vedeli vylucit z triangla. Vedel by si sa tam dostat cez Bernolakovu a okruhom cez Majkovu a vyjazd by si mal cez Bernolakovu na Radlinskeho.

Treti bod: myslel som, ze auta budu blokovat elektricky od Slovnaftu a pripadne krizovatku od Zahradnickej, kedze vieme ako mnohi beru "neupchavat krizovatku"...

Siesty bod: No chodec vs cyklista a auto vs cyklista - osobne si myslim, ze horsie dopadne stret v pripade toho druheho. Plus nemame niekde aj "zmiesane" chodniky, kde su chodci a cyklisti? Tych par metrov by bolo urcite menej koliznych ako ked ich nasilu potlacia medzi auta a zbytocne zvysia riziko pre nich.

Siedmy bod: kebyze sa tam da plna dynamicka preferencia MHD tak by to nemal byt problem. Myslim si, ze by to nebolo o nic komplikovanejsie ako Racianske myto a zaroven je tam radovo nizsia doprava ako na Racku.
Reply on: MatejBA #238976:
-keďže sa dáva čoraz väčší dôraz na útlm dopravy (tranzitu) v centre, tak je logické, že sa z Odborárskeho nám. nedá ísť do centra (smerom na Kollárko sa dá ísť aj cez Májkovu a pri ceste do centra môžeš odbočiť na Karadžičovu a potom doprava na Záhradnícku).
- z toho kúsku cesty na triangli pri Vazovovej sa podľa mňa autá nedajú úplne vylúčiť (kvôli obyvateľom), len by sa to dalo zjednosmerniť (povolený by bol iba výjazd z Blumentálskej), ale vtedy by bolo dobré urobiť aj to ľavé odbočenie (súčasné riešenie je dosť nešťastné a miestni aj tak prikázaný smer vľavo nerešpektujú). Pri tom triangli by taktiež bolo vhodné obmedziť/regulovať parkovanie (stačilo by aj vyznačenie parkovacích miest a jasné oddelenie od el. trate)
- myslel si, že autá idúce od pumpy by stáli na priecestí, alebo ako, lebo inak tomu nerozumiem, veď všetky zastávky budú pred križovatkou?
- to zrušenie odbočenia ešte bude problém (hlavne pre tankujúcich, ostatní to vedia obísť cez Mickiewiczovu), lebo obchádzku smerom na TrMy si ani neviem predstaviť
- podľa mňa by sa dala zastávka Krížna presunúť bližšie ku križovatke Legionárska x Krížna, čím by sa zlepšil aj prestup na autobusy a takisto by sme mohli zriadiť zastávku niekde pri triangli na Vazovovej (vzdialenosť medzi nimi by bola cca 300 metrov, v závislosti od ich presného umiestnenia)
- nebol by potom chodník pre chodcov príliš úzky (mal by cca 2-2,25 metra), nevznikali by tam zase kolízie s chodcami?
- nebol by problém pri integrovanej zastávke, že by boli tri križovatky blízko seba (Americké nám, križovatka pri Slovnafte a Oborárske nám)? Na týchto križovatkách (okrem tej pri Slovnafte) by podľa mňa museli byť semafory (tak ako doteraz), lebo inak by sa asi tbusy na Záhradnícku nezaradili, vďaka čomu by sa prejazd cez Americké nám. vôbec nezrýchlil.
Reply on: Kotlár #238973:
Za mna minus:
- za presmerovanie dopravy cez Majkovu a Americke namestie ak clovek ide od Trnavskeho myta (obyvatelia sa potesia)
- nezrusenie aut na Vazovovej a upravy odbocenia z Bernolakovej aj dolava
- blokovanie rovneho smeru na Kollarovo nam. zastavkou (auta budu blokovat elektricky/krizovatku)
- zrusenie laveho odbocenia od Slovnaftu je tiez minusom (aj ked tu plne chapem preco, obcas tam odbocit bolo doslova o tom, ci sa necham zramovat autom alebo elektrickou)
- dalsim minusom je neexistencia zastavky niekde uprostred ulice (co by zase ale dalo zastavku kazdych 200m co asi nie je ziadane) resp. nevidim nikde navrh na posunutie Legionarskej blizsie ku Kriznej pre lepsi prestup
- cyklochodnik pred krizovatkou s Majkovou ide zbytocne na par metrov na cestu = zbytocny kolizny bod
- a urcite minusom je neintegrovana zastavka trolejbusov s elektrickami/ze tam stoja iba jednym smerom.

Plusmi je:
- zlepsenie prestupu na Americkom
- viac zelene
- zrusenie parkovania "vsade" na chodniku
- oddelena cyklotrasa
Reply on: Urbanway 2423 #238972:
presne tak
Reply on: Kotlár #238973:
Bol by aj link na celú PD?

Inak to presunutie trate na Americkom nám. je super krok, odstráni sa esíčko, vyzerá to tak, že pri odbočovaní zo Špitálskej smerom z centra sa rozšíri aj pruh pre autá, čo je poztiívne. Takisto aj ukľudnenie dopravy na Krížnej (nemožnosť prejazdu z Krížnej na Mickiewiczovu) a jej celkové skultúrnenie (zeleň, menej parkovania a cylkotrasa) je podľa mňa super. Z DZ vyplýva aj združenie zastávky na Krížnej, čo bude dobré hlavne pre NAD ako aj pre N53, pretože sa už cestujúci nebudú musieť predierať pomedzi parkujúce autá pri nastupovaní do autobusu. Jediný "problém," čo mi napadá, je kadiaľ bude jazdiť N53 smerom do centra (po el. trati, cez Májkovu?).
Projektové spracovanie modernizácie Krížnej, čo hovoríte na premenu zástavky Americké nám.?
https://dopravoprojekt.sk/wp-content/uploads/2021/01/MET-RR-DUR-C-D020-00000-001-X.pdf
Reply on: trolejbus6207 #238970:
Hlavne tá EIA je pri TT tratiach úplne zbytočná a nikdy som nerozumel komu/čomu by mohli z objektívnych dôvodov vadiť 4 drôty zavesené na stĺpoch (ideálne aj s VO). Nemecko takto veľmi krásne vyšachovalo Slávikov a podobných z hry. 👍
Reply on: Andy #238969:
Potom ale ako vôbec môžu vznikať tie rozdiely, ak sa to všetko ťahá z jedného zdroja?
Nemci podstatne zjednodušili podmienky pre výstavbu trolejbusových tratí - https://www.cs-dopravak.cz/trolejbus-kdekoliv-nemecko-zjednodusilo-vystavbu-trolejbusovych-trati/ 👍
Reply on: Viko #238965:
Ak sa nič nezmenilo, tak grafikony sa dlhé roky v DPB tvoria v systéme od firmy FS Software, odtiaľ sa exportujú v DIS, čiže "palubákovom" formáte do palubákov, ale či tam je ešte nejaká koverzia, to neviem. Proces samotného nahrávania som nikdy nevidel.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.