Ked uz je tu rec o linke 36, je asi fakt dost nesikovne riesena. DPB ma takych viac. Napr. 22 chodi len v pracovne dni. Pritom cez vikend by ju ludia urcite vyuzili - do tesca vtedy chodia nakupovat ovela viac. Z Kramarov je to jedine priame spojenie. Ked uvazim, ze tu niet poriadneho obchodu (okrem Jednoty), ludia by to urcite uvitali.
To je veľmi teoretická úvaha, s ktorou v Bratislave prišiel prvý krát Sulík a Kočner si to dal do predvolebnej kampane keď kandidoval na primátora BA.
Jedná sa asi o to že čísla za rok 2008 hovoria veľmi približne o celkových nákladoch DPB a. s. 3 mld SKK, z toho dotácie sú 1.5 mld, tržby z cestovného 1 mld a výnosy z ostatnej hopodárksej činnosti 0.5 mld SKK. Teda by úplne vypadla tá položka príjmov z cestovného (možno až na regionálne linky 630 a 901), avšak čiastočne by klesla aj položka výdavkov nakoľko by sa ušetrilo na tarifnom zabezpečení, revízoroch...
Ale táto problematika má oveľa viac aj ekonomických aj prevádzkovo-dopravných aspektov..
Tak dajte niekam anketu. O chvilu sa na vlastne oci presvedcim, kolko neinformovanych poctivcov stretnem. Mam ich upozornit pred, alebo po cvaknuti listka? Mne osobne je to jedno, nikdy necvakam. Keby bola mhd zadarmo v Blave, ostatne mesta by sa asi nepotesili. Ale ako napad to nie je zle.
Ja som sa donedávna tiež rozčuloval nad podobnými prípadmi v Bratislave, ale pochopil som že to nemá zmysel. Totiž v Bratislave jediný preferovaný nosný systém dopravi je individuálna automobilová doprava a predpokladám že najbližších aspoň 100 rokov sa to ani nezmení. Mám pocit, že pre mesto je MHD iba finančnou príťažou rozpočtu a boli by najradšej keby postupne zanikla - viď stav vozidiel a pod.
Ak by bola zadarmo, tak by sa dost usetrilo na administratíve. Výpadok príjmov by možno nebol až taký veľký ako sa na prvý pohľad môže zdať. MHD by sa dala financovať aj inými spôsobmi.
Ked je mhd zadarmo, vacsinou si cvikaju listky ti, co inokedy jazdia nacierno. Murphyho zakony v praxi. Vraj sa hovori o tom, ze by mhd mohla byt zadarmo stale. To by mozno pocet aut znizilo, ale kto by to financoval? Rano som to pocula v telke od pana Zahradnika.
ako MIKE pise v diskusnom o autach v obratisku trolejbusov, tak ma napadlo, ze vcera som videla na zastavke co je kusok za zochovou (smer petrzalka, neviem ako sa ta ulicka vola) stale stoja auta. preco to neriesia papucami a pokutami? potom by si ludia rozmysleli ci tam budu stat aj nadalej.
vacsina cestujucich z KV bude aj tak musiet prestupit a je uplne jedno ci by to spravili na Damborskeho (linky 20 a 22, predlzenie cesty o 200 m?) alebo na Borskej...
Podľa mňa je trasovanie tej linky logické a v poriadku (doteraz mohli ísť k Tescu len cez Dúbravku alebo okolo ZOO) ......menšiu nostalgiu vo mne vyvoláva číslo 36 - tradičnej to linky Východného (Rendezu), ktorú sem premávala cca 36 rokov :o)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.