nepoznám situáciu na tej trati, či je to spôsobené tým, že vlakové zastávky sú na okraji dedín, príp. ďalej od dediny, alebo ľudia cestujú viac na iné smery, príp. že majú atraktívnejšie priame autobusové spojenie bez prestupu ako je to v prípade vlaku... S tou Rajkou je to všelijaké. Ako môžeme povedať, že nikto by to nevyužil keď predtým boli 3-4 páry autobusov a ľudia potrebovali chodiť v rôzny čas. Je možné aj to, že tak zpohodleneli, že linka bude jazdiť poloprázdna, no na druhej strane živíme tu linky ako 35,36 a 133, ktoré požerú vzkm a šoférov oveľa viac ako dva autobusy na L801 a ešte keď pridáme vozenie vzduchu cca 1-2 roky na L901 a DPB to ani pri najmenšom nevadilo tak uznaj, že jedna linka do Rajky nie je drastický škrt cez rozpočet.
Inak by ma zaujímalo, že ako je možné, že by som mohol začať aj bez licencie, keď prepravujem ľudí a zarábam na tom? Viem, že perly sviniam nehádžeš ale mohol by si mi aspoň toto vysvetliť, príp. keď nechceš zahlcovať fórum, tak mi to pošli mailom. ? Ďakujem
No tie preplnené busy zo smeru DS cez Šamorín alebo Most pri BA tomu nenasvedčujú, že by chodili len autom. Dokonca už sa trochu aj začínajú objavovať nové bus spojenia ako KVetoslavov - BA..
to co si povedal má možno zmysel, ale nemožno to brať ako písmo svätá. Obyvatelia Rajky a okolia, čo cestujú do Bratislavy, sú s veľkou pravdepodobnosťou účastníci suburbanizácie (lacné pozemky, bývanie na vidieku).
Princípom a hlavným činiteľom tohto procesu je však vlastníctvo osobného automobilu (a nie len jedného). Nikto sa ti nebude sťahovať z BA na vidiek s tým, že bude chodiť SL, ZSSK alebo BID... NIKTO všebecné preferencie sú také, že všade automobil (dokonca aj dovoz detí za kamarátmi). Takže, ako vravia ostatní... cestujúcich by nenaindukovalo asi nič... možno teleport...
Tesco Lamač si za názov platí? To petržalské nie, keď sa názov pred časom vrátil na "Lúky II".
Heh, nech sa všetci odvolajú na známy príklad "Technopol", že nech sa zmení späť na Kutlíkovu, keď už si za to neplatí. A to teda nie je miesto, kde by nič iné nebolo, podľa čoho by sa tá zastávka dala pomenovať (názov priľahlej ulice).
A určite neobstojí ani to, že v Technopole sídli okrem iného Miestny úrad Petržalka či verejná VŠZP, lebo aj súkromné subjekty tam sídlia a samotný Technopol je súkromný.
To už skôr názov "Miestny úrad Petržalka" by sa hodil (v Karlovej Vsi, Záhorskej Bystrici aj v Čunove to tak je). Ale neviem či samospráva si za to musí platiť alebo má výnimku...
Raz mne a mojej sestre opakovane sa stalo, že jej vodič Solarisu na 88-ke (smer ASMN) nezastavil na zastávke "Rontgenova". Pritom včas zvoní a vždy sa postaví radšej k predným dverám.
Inú možnosť ako sťažnosť už nevidíme... Dnes poobede sa jednalo pravdepodobne o voz 1208. Keď už raz tá zastávka existuje, tak to treba akceptovať!
Opäť si nič nepochopil, Dunčík. V Bratislave tými nočákmi má kto cestovať. Na trati Spišské vlaky - Spišské Podhradie ľudia nepribudnú ani keby sa tam jazdilo po desiatich minútach a v Katúni sa vybudovala výhybňa.
Už ti tu ktosi doporučoval, že ak vidíš v linke do Rajky taký úžasný kšeft, tak si kúp Transita a môžeš začať - aj bez licencie.
Okrem toho čo už napísal Mike:
Akurát, že tu je situácia trocha iná, lebo sa ľudia vysťahovali niekam, kde verejná doprava u niekoľko rokov nejazdí. Aj napriek tomu tam šli, lebo každý z nich už auto mal (inak by sa tam ani nedostali na obhliadku domu/bytu). Akurát, že to nedomysleli, lebo jedným autom sa celá rodina s rôznymi potrebami jej členov neuspokojí.
A k počtu spojov, koľko a v akých časoch ich Blaguss mal je dodnes možno vidieť v cestovnom poriadku. Ale ako tvrdím, na tom s príchodom do BA o 7:00 (čo považujem za vhodný čas ako pri ceste do práce tak aj do školy) bolo maximum 10 ľudí (bežne 4-6) tak to nebude len nedostatkom spojov. Ono totiž, nikto z dotknutých nekričí že spojov je nedostatok alebo idú v nevhodný čas, ale že spojenie nemajú žiadne. A to pravda nie je.
Re #149433 eripmav: A k nočákom, ja neviem kedy a kam ty cestuješ nočákom, ale keď si porovnám naplnenosť petržalských spojov tak okolo roku 2000 a dnes, tak ti poviem že žiadny alebo len veľmi málo ľudí v nich pribudlo (ono za ten čas to môže ovplyvňovať aj zmena vekovej štruktúry), ja by som skôr povedal, že počet je ten istý, akurát vďaka viacerým spojom sa rozložili a cestovanie je kultúrnejšie (i keď toto slovo sa k nočáku príliž nehodí).
ale zas má pravdu v tom, že ľudia teraz nemusia ísť taxíkom keď majú električenku a výjde ich čakanie na nočák do 15min, tak naň idú. Keď to chodilo 2-3x za noc tak som nikdy s nočákom ako dopravou domov z nejakej akcie ani pri najmenšom nerátal, teraz keď je lepší interval snažím sa dostať na miesto kde mi stojí nočák v daný čas, ak to nie je nemožné.
Jasné, päťminútový interval na linke z Rajky naindukuje do Rajky nejakých sto tisíc obyvateľov ? .
Čo myslíš, aký interval by naindukoval do MHD toľko cestujúcich, že by trebárs ani nepotrebovala dotácie? A aký interval vlakov na trati Rožňava - Dobšiná by do nich naindukoval dostratok cestujúcich?
Nerobte z dopravnej indukcie posvätnú kravu,to je mantra ekologistov ale tí ľudia sa tam musia mať ODKIAĽ naindukovať a musia mať dôvod sa tam naindukovať.
Jeden pán na tomto fóre viac krát napísal, že ortodoxný nekritický zástanca škodí veci (a povedal by som že väčšinou je jedno akej) viac, ako jej nepriateľ. Verím že čoskoro sem zareaguje ? ?
"v doprave plati ze PONUKA INDUKUJE DOPYT!" - haha, ako kde ? aj tú 801 môže využiť max. toľko ľudí, koľko býva v tých prihraničných dedinách, plus max. ľudia na nákupy alebo veľmi príležitostní turisti...
a aj z nich keď má väčšina auto, nezačne teraz pravidelne používať pravidelne 801, jedine že by bola zadarmo a s intervalom 10min, ale to by tam musela byť aj 802, 3, 4.. na rôzne smery...tu platia iné pomery ako na cestovanie v intraviláne BA...
krasny priklad je nocna doprava v bratislave... ked chodili nocaky 2 krat za noc, tak som nemal pocit ze by boli na prasknutie... teraz ked chodia kazdu hodinu, dokonca az pol hodinu, tak su po case plnsie nez tie co chodili 2 krat za noc... jednoducho zvysena a kvalitna ponuka dopravy indukovala dopyt po sebe!
zasadny omyl, nie len v doprave, ale obzvlast v doprave plati ze PONUKA INDUKUJE DOPYT! pokial bude prijatelny interval, je pravdepodobne ze danu dopravu zacne vyuzivat viac ludi. Jednoduchy priklad (aj ked existuju jasne dokazene statisticke data): clovek sa ma rozhodnut ci pojde autom alebo MHD alebo ci pojde vobec - co musi zvazovat??? nie len to ze kedy ide jeden konkretny spoj, ale musi sa dostat aj NASPAT, a castokrat NEVIE KEDY POJDE NASPAT - nuz v pripade intervalu "dva krat za den" a podobne, tak sa najskor az s istotou rozhodne pre auto, kedze napriklad nevie kedy sa bude vracat z mesta a nechce byt rukojemnik jedneho odchodu za den a vpripade ze ho nestihne dat 100eur na taxik, alebo ze do danej oblasti bez auta byvat ani nepojde (aj toto je dlhodoby faktor - nedostupnost MHD jednoducho indukuje ze si kazdy kupi auto, alebo tam osoba bez auta byvat nejde - lenze toto je dlhodoba zalezitost, MHD musi byt dostupna a pravidelna roky aby sa prejavil aj tento vplyv - nekupit si auto, ist tam byvat bez auta...)
Naozaj ma udivuje ze tu ludia spochybnuju MHD, na tychto strankach!!! MHD ma chodit aj na miesta kde moze byt kratkodobo nevyuzita, inak MHD straca vyznam a zanikne, coraz viac ludi bude prechadzat na auta, a to je koniec, lebo tym sa daju dalsie argumenty preco MHD rusit a redukovat... rozsirovat MHD a ponukat dobre intervaly aj za cenu prechodneho vozenia vzduchu (otazka indukcie dopytu je kratkodoba - momentalne rozhodnutie necham auto doma, ale hlavne dlhodoba - auto nepotrebujem vobec!) ide o to, ze clovek sadne do MHD ked sa na nu moze spolahnut, a je flexibilna - cim sa mysli, ze ked pojdem z mesta o 17.00 tak mi nieco pojde v dohladnom case, rovnako ako o 20.00...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.