Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Ikarus 280.10, Ikarus 280, Ikarus 280.08 ZV 65-63, ZVA 20-05, ZVA 12-89, ZVA 12-91, ZVA 20-04 1988 – 1989 1988 – 1989 (?) – 2005 5
Total 1988 – 1989   5

Technical Data

Length 16500 mm
Width 2500 mm
Height 3160 mm
Height of floor 940 mm
Doors 4 (280.08)
2 (280.10)
Number of seats 37 (280.08)
57 (280.10)
Number of standing places 110 (280.08)
59 (280.10)
Design load 147 (280.08)
116 (280.10)
Weight of unloaded vehicle 12500 kg (280.08)
13000 kg (280.10)
Engine RÁBA-MAN D 2156 HM6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1974 - 1977)

RÁBA-MAN D 2356 HM6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (rok výroby 1978 - 1987)

RÁBA-MAN D 2156 MT6UT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1988)

RÁBA-MAN D 2156 HM6UT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom (rok výroby 1989 - 1990)
Continuous power output 141 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
162 kW / 2100 rpm (RÁBA-MAN D 2356 HM6U, RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
184 kW / 2200 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
Piston displacement 10344 cm3 (D 2156)
10690 cm3 (D 2356)
Maximum torque 696 Nm / 1300 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6U)
820 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 HM6UT)
883 Nm / 1600 rpm (RÁBA-MAN D 2156 MT6UT)
Maximum speed 63 km/h
Transmission Csepel HAFE ASH 75.2-A2.B2, manuálna (280.08, rok výroby 1974 - 1977)
Csepel ZF S6-90U-734, manuálna (280.08 & 280.10, rok výroby 1978 - 1991)

Photos

Vehicle catalogue

ZV 65-63 ZVA 20-05 ZV-052BB ZV-058BB ZV-714AJ

Legend and statistics

ZV 65-63withdrawn vehicle: 5 (100 %)

Renumbered Fleet Numbers

1.2.
ZVA 12-89to 2004ZV-052BB 
ZVA 12-91to 2004ZV-058BB 
ZVA 20-04to 1999ZV-714AJ 

Comments

No comment has been posted yet.

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.