Prvé vozidlo zakúpil dopravca SAD Zvolen pre MHD vo Zvolene koncom roku 2004. Ďalšie autobusy zakúpené koncom roku 2005 boli nakoniec preradené do Banskej Bystrice, rovnako ako vozidlá z roku 2006 (s výnimkou jedného vozidla, ktoré do roku 2007 premávalo v MHD Zvolen), takže v MHD Zvolen sa dopravca rozhodol ísť cestou generálnych opráv a plynofikácie starších autobusov Karosa B 732. V roku 2018 boli do Zvolena preradené tri ojazdené autobusy pôvodom od Dopravného podniku mesta Banská Bystrica.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Karosa B 952E.1716 | ZV-436BA | 2004 | 2005 | 2022 | 1 |
2. | Karosa B 952E.1716 | ZV-367BI | 2006 | 2006 | 2007 | 1 |
3. | Karosa B 952.1712, Karosa B 952E.1716 | ZV-711CD, ZV-710CD, ZV-357CE | 2002 – 2004 | 2018 | 2022 | 3 |
Spolu | 2002 – 2006 | 5 |
Dĺžka | 11320 mm |
---|---|
Šírka | 2500 mm |
Výška | 3165 mm |
Výška podlahy | 790 mm vpredu
890 mm vzadu |
Rázvor | 5600 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 31 + 1 |
Počet miest na státie | 68 |
Celkový počet miest | 99 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 10200 kg |
Celková hmotnosť | 17800 kg |
Motor | Iveco Cursor 8 F2BE 1682D, EURO 3, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika |
---|---|
Výkon motora | 180 kW / 2050 rpm |
Objem motora | 7790 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1100 Nm / 1080 - 1500 rpm |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | Praga 5P 120S, 5-stupňová, mechanická synchronizovaná (B 952)
ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná (B 952E) |
Riadenie | ZF Servocom 8098, hydraulické |
Nápravy | predná: LIAZ / Škoda, tuhá
zadná: Meritor U 167E, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |