ešte tak jednoduchšie doplním, že sektory označujú tie písmená po stĺpoch na nástupištiach. idea je taká, že rušňovodič má v ZCP presne určené pri ktorom sektore má zastaviť a následne cestujúci vie ( podľa tabule s radením vlakov ) kde sa bude cca nachádzať jeho vagón a nemusí pobehovať po peróne jak splašené kura a hľadať , čo by malo okrem lepšej informovanosti aj urýchliť nástup
Jednotlivé nástupištia sú ešte rozdelené na sektory, aby si mal tušenie v ktorej časti nástupištia ťa tvoj vlak čaká - najmä ak na pri tom istom nástupišti stojí viacero vlakov v rovnakom čase. V princípe je to náhrada za "na koľaji 4 vpravo".
"Informovanosť cestujúcej verejnosti
Cestujúcim budú podané informácie o cestovnom poriadku daného traťového úseku, vrátane označenia dopravcu a kontaktu na neho. Informácie budú uvedené v slovenskom a anglickom jazyku. Taktiež budú doplnené informácie o možnosti a spôsobe prepravy zdravotne postihnutých osôb do vývesných cestovných poriadkov. Vybrané nástupištia stanice budú rozdelené na sektory, kvôli lepšej orientácii cestujúcich. Povinnosťou bude označenie železničných staníc logom manažéra. Na každom nástupišti s mimoúrovňovým prístupom v stanici musí byť vyvesený plán radenia vlakov, ktoré majú štruktúrované radenie, ktoré stanica obsahuje." https://www.zsr.sk/slovensky/media-room/vyjadrenia-pre-media-2014/april/standardy-zeleznicnych-stanic.html
Vie mi niekto znalý miestnych pomerov dať stručnú prednášku, čo presne znamená, čo tu teta v staničnom rozhlase furt huláka pri jednotlivých vlakoch - "sektor áááá a béééé" a pod.? Sám som na to zatiaľ vysvetlenie nenašiel.