dopoludnia vídať veľmi preplnené autobusy, avšak pri zvolenskom "formáte", kedy nosnou linkou je tá, kde existuje odchod skoro v každej hodine medzi 5:00 a 22:00 a zaberá najviac na výveske, nevidím reálne posilnenie, skôr zvýšenie ponúkanej kapacity kĺbovými vozidlami. Určite by sa kĺbak v ZV hodil, ale asi to reálne nebude (rovnako ako posilnenie intervalu).
Skôr než do jedného poradia s klbábkom by som šiel jednou z týchto ciest:
a) komplet "kĺbová" linka
b) zdvojenie vybraných kritických spojov - otázka efektivity, že čo potom s druhým vozom na obrátke a ťahaním ho von pre pár obrátok a tiež efektivita nasadzovania druhého šoféra
c) nastavenie hustejšieho intervalu
Napadajú ma ešte úvahy:
- Keby napr. jazdila L9 kĺbová, alebo častejšie, tak či by neodpadla potreba vedenia inej linky na Západ napr. L6, čím by sa musela posilniť ale L5 na Podborovej, príp. L6 by to išlo nastaviť skrátením L6 po ŽST/AS.
- Či nastaviť intervaly na 60, 30, 15 a 7-8 alebo 60, 20, 10? Kombinovať 30 s 20, alebo 15 (7-8) s 10 a 20 min je nevhodné aj kvôli prekladom ale aj prestupom.
- Riešenie obsluhy lokality pri Zimnom štadióne a za ním. Prebieha tam výstavba bytovky (minimálne o jednej viem) a bolo by fajn pre fanúšikov hokeja (myslím takých, čo to docenia a nie chuligánov) ale aj návštevníkov Pustého hradu, keby sa tam mohli komfortne odviesť, i keď krížom ponad Slatinu a koľajisko by to nadchodom bolo na stanicu a do centra kratšie a zvýhodnilo to peších a cyklistov, ale toho sa asi nedočkáme. V tejto súvislosti ale nechápem prečo konečnú L14 volajú Hrad, keď sa odtiaľ na Pustý hrad človek nedostane a naskytne sa mu pohľad na barabizňu plnú cigáňov - inak prezývanú aj Villa Bianco.
Nebol by to vôbec zlý nápad, s vhodným časovaním a hustotou spojov... Akurát, že Zvolen má akútnejšie problémy, len pripomeniem potrebu aspoň jedného kĺbového poradia, kedže L9 býva v špičkách až príliš preplnená, a preplnenosť sa nevyhýba ani L8 alebo L15...
Neplánuje sa niekedy konečne zredukovať počet liniek vo Zvolene, žeby z konečnej premávala 1 max. 3 linky v taktovom režime aby to neodchádzalo nárazovo a potom 20-30 minút alebo aj viac nič? Okrem Sekieru, ktorý je za rušnou Lučenecklu cestou sa na takúto MHD neoplatí čakať.
Len cca načrtnem ako si tú zmenu predstavujem:
- zo Sekieru na Západ (9), Podborovú (5) a Zl. Potok (7)
- z Podborovej na Západ (6) a Sekier (5)
- zo Zlatého Potoku na Sekier (7) a Západ (12)
- zo Západu na Podborovú (6), Zlatý Potok (12) a Sekier (9) + Bakova Jama / Hydina (3)
- z Bakovej Jamy / Hydiny na Západ cez Strážsku cestu (L3 preložená ako L15 od centra po Západ)
- z Hradu na Zlatý Potok, ZŠ (14)
- Sekier - Tepláreň - centrum (13, ako náhrada za L2+13 cez Bučinu, rázc.)
Ja mám Danka za tragéda a človeka čo zosmiešnil SNS viac ako Slota. Avšak prečo rozhadzovanie peňazí a bezbrehé rozkrádanie označovať Dankovinou? Veď tu máme väčších likvidátorov verejných financií ako napr. Mečiar a jeho ministri, následne tandem Dzurinda + Mikloš, Počiatek dosadený Ficom, 28 rokov na juhu zbíja Bugár s Világim za čo Bugára z SMK aj vyrazili lebo vplyv oligarchu z MOL znemožnoval v strane konať rozumne a potlačiť kleptomanské tendencie. Takže meraj rovnakým metrom všetkým, ktorí tento štát a národ okrádali.
New Dunčo nick. A potom ešte papuľuješ, že ťa prenasledujem, ja ťa pritom iba odhaľujem.
Ja som nič o SNS nepísal, Dankovina bola v zmysle vyhadzovania peňazí a bezbrehého rozkrádania.
Zásadná neznalosť. So SNS nemá toto nič spoločné, ba je ľahké dedukovať, že keďže ide o Hont je veľa maďarských voličov, že iniciatíva ide od Mostu-Híd. Érsek bol vyzvaný ako od miestnych aj krajských samospráv a aj ZSSK na pridanie vlakov na počet 8 párov na tratiach ako 143, 151, 152 (+ nadväzné Čata - Šahy), 154 (kde je väčší záujem ako na Kremnici či Tisovci dokonca), či tak vytrvale opovrhovaný Plaveč a alebo KE-Moldava či vykrytie 4h diery na trase TN - Horné Sŕnie počas sedla. Bez výsledne. Kpt. Danko začal a skončil pri IC vlakoch a dosadení kšeftárov do ZSSK, tam výsledky a dosah SNS bohužiaľ končí. Zvyšné maslo na hlave majú Smer (do-rozkrádanie Carga plus dohľad nad ŽSR a ZSSK aby tam nominanti SNS a Híd nevybočili z koľají aké Smer nastavil) a Most-Híd (ŽSR plus objednávka výkonov, ktorej úroveň koncepcie ide po odchode Kubáčka výrazne z kopca). Pre úplnosť, minister sa nechal počuť v apríli, či máji, že o rok chcú spustiť Zvolen - Šahy. Od toho dňa nič viac MDV a ani vedenie ŽSR nepodniklo. Prvý pracovný septembrový deň (t.j. 3.9.2018) rozposlalo MDV na pokyn ministra e-mail, že žiadajú do 7.9.2018 predložiť spracovaný GVD pre Zvolen - Šahy s termínom spustenia nie ako v posledne známych info minister zdelil ale k 2.1.2019. Bez akýchkoľvek príprav a vyčlenených financií na opravu trate 153 je to doslova holubník spôsobený ministrom a jemu podriadenej sekcie dráh na MDV, ktorí mu nevedeli vysvetliť postupnosť a primerané časové lehoty, že 13 rokov zanedbávanú trať treba najprv dostať do stavu schopného riadnej prevádzky na osobnú dopravu (a nie 10-20 km/h na priecestiach,zanesené obvody, nepoužívané časti zabzar atď.). Bohužiaľ, pokyn stranníckeho šéfa Bugára má prím pred odbornými argumentami, hlavne, že si populisticky nahnali hlasy, zatiaľ čo iné lokality sa kvalitnej obsluhy nedočkajú pretože im tam nežije voličská základňa danej strany. Nuž ZM, BN a Zamagurie musí zmeniť asi politické preferencie ...
Od dnes, 2.1.2019 vlaky na trati 153 Zvolen - Šahy opäť v prevádzke, po necelých 16 rokoch.
Dnešná výprava na trati 153 v úseku Zvolen - Šahy: 813.102, 813.116 a v úseku Šahy - Čata: 812.050.
Najvýznamnejšou zmenou je presmerovanie liniek MHD v oblasti sídliska Lipovec - Sekier po Okružnej ul. Zmena sa dotýka liniek č. 5, 7, 9, 10, 11 a 15. Uvedené linky už nebudú obsluhovať zastávky Sekier, TESCO (zastávka bude zrušená) a Sekier, sídlisko (zastávka bude naďalej obsluhovaná linkami č. 2 a 13). Naopak, na presmerovanej trase pribudne úplne nová zastávka Sekier, záhradky. So zmenou trasy liniek súvisia aj úpravy časových polôh jednotlivých spojov.
Ďalej dochádza k nasledovným zmenám:
Linka č. 1
- posun spoja 7:20x zo zastávky Západ, Tepličky na 7:25x
- posun spoja 7:45x zo zastávky Zlatý Potok, konečná na 7:50x
Linka č. 2
- posun spoja 13:10x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov na 12:55x
Linka č. 4
- spoj 8:45x zo zastávky Podborová, sídlisko presmerovaný cez Polikliniku
- nový spoj 12:25x zo zastávky Podborová, sídlisko na Zlatý Potok cez Polikliniku
- spoj 9:20x zo zastávky Zlatý Potok, konečná presmerovaný cez Polikliniku
- nový spoj 12:10x zo zastávky Autobusová-Železničná stanica na Podborovú
- nový spoj 12:50x zo zastávky Zlatý Potok, konečná po Autobusovú-Železničnú stanicu
- spoj 14:45x zo zastávky Zlatý Potok, konečná presmerovaný cez Polikliniku
Linka č. 5
- spoj 8:15 zo zastávky Podborová, sídlisko posunutý na 8:10
- spoj 16:20x zo zastávky Podborová, sídlisko posunutý na 16:25x
- spoj 15:55x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 16:00x
Linka č. 6
- spoj 6:15c zo zastávky Autobusová-Železničná stanica na Podborovú zrušený
Linka č. 7
- spoj 6:40 zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 6:43
- spoj 10:55x zo zastávky Autobusová-Železničná stanica na Sekier posunutý na 11:15x
- spoj 17:45 zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 17:50
- spoj 20:00 zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 20:05
- spoj 22:00 zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 22:05
- spoj 11:30x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 11:40x
Linka č. 8
- nový spoj 7:45x zo zastávky Zlatý Potok, konečná po Autobusovú-Železničnú stanicu
- spoj 17:15 zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 17:20
- nový spoj 8:35x zo zastávky Autobusová-Železničná stanica na Zlatý Potok
Linka č. 9
- spoj 7:30 zo zastávky Západ, Tepličky posunutý na 7:35
- spoj 7:50x zo zastávky Západ, Tepličky posunutý na 7:55x
- spoj 9:30 zo zastávky Západ, Tepličky posunutý na 9:35
- spoj 11:00 zo zastávky Západ, Tepličky posunutý na 10:45
- spoj 12:00 zo zastávky Západ, Tepličky posunutý na 11:55
- spoj 13:00 zo zastávky Západ, Tepličky posunutý na 13:10
- spoj 7:22x zo zastávky Sekier, ZŠ presmerovaný cez Lipovec
- spoj 8:00 zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 8:05
- spoj 11:30 zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 11:20
- spoj 12:30x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 12:35x
Linka č. 11
- zrušená zastávka Môťová, Pomiaslo (pre všetky spoje)
- spoj 14:00xw zo zastávky Kráľová, konečná posunutý na 14:05xw
- spoj 14:35c zo zastávky Kráľová, konečná posunutý na 14:40c
- spoj 16:50x zo zastávky Kráľová, konečná posunutý na 16:55x
Linka č. 13
- spoj 5:45x zo zastávky STRABAG na Sekier posunutý na 5:40x
- spoj 6:30x zo zastávky Zlatý Potok, konečná zachádza cez zastávku Zlatý Potok, VI. ZŠ
- spoj 7:30x zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 7:35x a zachádza cez zastávku Zlatý Potok, VI. ZŠ
- spoj 8:35x zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 8:50x
- spoj 9:35x zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 9:55x
- spoj 15:00x zo zastávky Zlatý Potok, konečná zachádza cez zastávku Zlatý Potok, VI. ZŠ
- spoj 16:00x zo zastávky Zlatý Potok, konečná posunutý na 16:10x a zachádza cez zastávku Zlatý Potok, VI. ZŠ
- spoj 6:00x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 5:55x a zachádza cez zastávku Zlatý Potok, VI. ZŠ
- spoj 6:35x zo zastávky Ul. Kozáčeka-Centrum posunutý na 6:36x
- spoj 7:00x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 7:05x
- spoj 8:05x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 8:20x
- spoj 9:05x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 9:25x
- spoj 15:30x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 15:35x a zachádza cez zastávku Zlatý Potok, VI. ZŠ
- spoj 16:25x zo zastávky Sekier, Dom dôchodcov posunutý na 16:40x
Linka č. 15
- spoj 19:05 zo zastávky Západ, Tepličky posunutý na 19:30
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka