Ešte doplním. Na L1 jazdil jeden voz do Lieskovca, druhý len na Z.Potok, nejaké spoje asi až ku Stavoindustrii, či Agrozetu, alebo ku SHZ. Začiatkom 90. rokov jazdilo cez špičku zo 37-38 vozidiel. ?
A náhodou by sa u teba nenašiel starý cestovný poriadok MHD Zvolen spred roka 1992? Prímestské máme, ale z MHD pred tým 1992 ani nie. O tých Brezinách som sa dozvedel nedávnejšie. A naozaj tam jazdila L9 Zlatý Potok-Horné Breziny. V r. 1982 to tam ešte jazdilo a asi od 1983 nastala veľká reorganizácia v MHD, kde spomínaná L9 začala jazdiť na novej trase Námestie, múzeum-Os.stanica-Západ(nové sídlisko). V 84 sa pridala aj L6 Západ-Bučina-Kolónia. ? Skús prosím popozerať nejaké materiály, ak máš, možno na niečo natrafíš. ?
Začiatkom 90-tych rokov jazdili na linke 8 až 3 vozy (2 mestské Ikarusy, 1 krátka Karosa), na linke 9 boli 4 vozy (1 mestský Ikarus, 1 C744 (ZVA 25-79), 2 krátke Karosy), na linke 7 boli 4 vozy (4 krátke Karosy). Ďalšie kĺbové vozidlá boli na linke 15 (3 mestské Ikarusy, neskôr bol jeden z nich 280.10), na linke 11 (1 alebo 2 Ikarusy 280.10), na linke 22 (C744 (ZVA 25-78)) a veľmi krátku dobu aj na linke 16 (1 mestský Ikarus ex-BKV).
Po zmenách v linkovom vedení v r.1992 v súvislosti s otvorením nového spojenia na sídl. Západ cez most pri gymnáziu vznikli nové linky č. 23 a 24 a upravilo sa rozdelenie vozov nasledovne:
- na linke č. 7 zostali dva vozy (2 krátke Karosy), ďalšie dva vozy prešli na linku č.24 (Aut.stanica - Zlatý Potok) (2 krátke Karosy).
- na linke č. 8 zostali 2 vozy (1 mestský Ikarus a krátka Karosa), ďalšie poradie bolo nahradené krátkou Karosou a prešlo na linku č.23 (terajšia linka č.12).
- na linke č. 9 zostali oba kĺbové vozy, zvyšné dva vozy (2 krátke Karosy) prešli na linku č. 20.
Fíha, nádherný záber s historickou hodnotou. Ja sa vrátim kúsok do minulosti. Pokiaľ viem, tak Ikarus jazdil aj na linke 7 Sekier - Západ, niekedy v roku 1990 som ho videl.
Všetko je to po pamäti z rokov 1998-2002, takže nevylučujem chyby ? Áno, spomínal som tam aj Detvianske vozy. Škoda, že som prišiel o fotku jedného 280.10 v Kováčovej. Ak by som si ešte spomenul, napíšem.Keďže som cez ZV vždy len cestoval, neviem podľa výzoru nejaké poznávacie znaky, preto som si len špz-tky písal. Takže netuším ani, ktorý voz bol ex-BKV.
ZV-714AJ určite nemal túto ŠPZtku od začiatku, tak neviem či ich potom podľa tohto nebolo 8. Možno ich bolo 9, ale to si musel vidieť v jednom roku. Inak neviem.
modré:
na linke 11 ZV-Kováčová: ZV 25-79 (netvrdím že pravidelne, ale videl som ho tam)
na linke ZV-Z.Slatina/Očová/PPS (ZV-65-63)
na linke ZV-Detva (ZVA-17-86)
v Detve (ZVA-01-50)
červené:
ZV-052BB (ZVA-12-89)
ZV-058BB (ZVA-12-91)
ZVA-20-04
ZV-714AJ
ZVA-20-05
pričom na linke 15 jazdili dva červené. Nevylučujem, že ten ZV-714AJ je niektorý z tých podľa pôvodných špz.
Aj vieš na akých linkách? Inak aj na prímeste medzi ZV-DT tiež jazdili modré Ikarusy, tak si myslím či to nebudú tie, čo neskôr jazdili na MHDZV. Napríklad koncom 90 rokov jeden modrý na tej L19. Tak by to mohol byť aj ten Detviansky. ?
Je to možné, ale si spomínam že na L8 bol jeden Ikarus a jedno sólo. Začiatkom 90-tych rokov mohli L8 obsluhovať aj 3 vozy (musel by som vykutrať cp), ale viem že na L9 začiatkom 90 rokov jazdili tiež 3 vozy. A inak vitaj na scéne po 100 rokoch. ?
Začiatkom 90-tych rokov jazdili na linke 8 až 2 mestské Ikarusy, bol tu aj minimálne jeden mestský Ikarus pôvodom z BKV Budapešť, jazdil na linke 16, v premávke bol ale len krátko.
Otázka do pléna, koľko vlastne jazdilo Ikarusov v MHD. Viem že koncom 90. rokov jazdili Ikarusy na linke 8(1kus červený), 9(1 červený),11(1 modrý),15(3ks, 2 červené, 1 modrý),19(1 modrý). No a ešte dve kĺbové C744.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
brefos